
WSBK: Tóthék 7 pontot szereztek
Borzalmas körülmények között sikerült, de Rizmayer elmondása szerint borzalmasan elégedettek is: a magyar csapat kettős pontszerzéssel zárta a kissé kaotikus Superbike vb futamon Magny-Coursban
Borzalmas körülmények között sikerült, de Rizmayer elmondása szerint borzalmasan elégedettek is: a magyar csapat kettős pontszerzéssel zárta a kissé kaotikus Superbike vb futamon Magny-CoursbanA csalódást keltő első futam után, Superbike világbajnoki története során először mindkét magyar BMW-t pontszerző helyen intette le a kockás zászló. Bár indult jól a vasárnapi nap sem a csapat számára: a jósolt esős időjárás még erősebben érkezett a vártnál. Tóth Imre motorja a bemelegítő edzésen - ismét technikai gondok miatt - még mért időt sem tudott teljesíteni.
Rizmayer Gábor pedig - másodjára a hétvége során - elesett. ?rületes munkával, a csapat egész személyzete helyrehozta Gábor motorját még az első (edzésen történt) bukása után, aki így el tudott rajtolni az első futamon. A rajtot követően Rizi már a pontszerzés közelében volt, mikor a hetedik körben elvesztette uralmát az EVO BMW fölött, bukott és kiállni kényszerült. Ifj. Tóth Imre kipörgésgátló nélkül, váltóproblémákkal még a box-ban is volt, de végigment, a 20. helyen ért célba.

A második futam előtt a pálya valamelyest felszáradt, Gábor motorja ismét bevetésre készen állt. Imre a 24. Gábor a 25. helyről indult. Közvetlenül a rajt előtt ismét szakadni kezdett az eső, ami kaotikussá tette az amúgy sem egyszerű körülményeket. Tóth és Rizmayer is csatában volt a két Buell motorral, valamint az EVO Kawasakikkal is. Az élmenők elkezdtek hibázni, ami által mindkét magyar versenyző folyamatosan előrébb került.
Végig a határon motorozva, egyenletes és biztonságos versenytempót diktálva Rizmayer Gábort a 12. helyen intette le a kockás zászló, ami újabb 4 pontot hozott a csapatnak. Közvetlenül utána haladt át a célon Ifj. Tóth Imre, 13. helyével 3 pontot szerezve. Összesen 7 világbajnoki pontot szerezve távozott a Tóth csapat Franciaországból. Magny-Coursban az Apriliák arattak: az első futamon Guintoli (1.) és Melandri (2.), a másodikon is ők, csak fordított sorrendben szereztek kettős győzelmet.

?A végén szerencsénk lett, de az egész nap nagyon kaotikusan alakult" - nyilatkozta Tóth Imre. "A warm-up alatt már nem volt kipörgésgátlóm. Próbáltunk beállításokat próbálni, de nem sikerült előrelépni. Így az első futamon esőben kipörgésgátló nélkül mentem, sőt a boxba is bejöttem, hátha valamit tudunk találni a problémára. A második futamon iszonyatosan nehéz volt egyáltalán talpon maradni, még az egyenesekben is kipörgött a motor kereke. Az eddigi legnehezebb és leghosszabb futamon vagyunk túl. Borzalmasan örülök Gábor pontszerzésének is. Az elektronikát azonnal visszaküldjük Olaszországba, mert annyira nem működött, hogy még a sebességmérőm sem látszott a digitális kijelzőn, nem hogy más adatot tudtam volna olvasni. Katarban biztos egy új ECU-val fogunk menni, ami ettől csak jobb lehet?
?Nagyon nehéz napon vagyunk túl, ami sajnos rögtön egy eséssel kezdődött" - mondta Rizmayer Gábor. "A motor megsérült, rohamtempóban kellett szerelni, a szerelők nagyszerű munkájának köszönhetően el is készült. Mivel nem tudtunk ideális beállítást találni, a motor hátuljának semmi tapadása nem volt, ezért az első futamon ismét buktam egy kisebbet. A második futamra egy új beállítást próbáltunk, ami nagy előrelépést nem hozott - lehet a rossz gumiválasztás miatt nem tudtunk olyan versenytempót diktálni, amilyet szerettünk volna. Összességében a végeredménnyel borzalmasan elégedett vagyok?
Rizmayer Gábor pedig - másodjára a hétvége során - elesett. ?rületes munkával, a csapat egész személyzete helyrehozta Gábor motorját még az első (edzésen történt) bukása után, aki így el tudott rajtolni az első futamon. A rajtot követően Rizi már a pontszerzés közelében volt, mikor a hetedik körben elvesztette uralmát az EVO BMW fölött, bukott és kiállni kényszerült. Ifj. Tóth Imre kipörgésgátló nélkül, váltóproblémákkal még a box-ban is volt, de végigment, a 20. helyen ért célba.

A második futam előtt a pálya valamelyest felszáradt, Gábor motorja ismét bevetésre készen állt. Imre a 24. Gábor a 25. helyről indult. Közvetlenül a rajt előtt ismét szakadni kezdett az eső, ami kaotikussá tette az amúgy sem egyszerű körülményeket. Tóth és Rizmayer is csatában volt a két Buell motorral, valamint az EVO Kawasakikkal is. Az élmenők elkezdtek hibázni, ami által mindkét magyar versenyző folyamatosan előrébb került.
Végig a határon motorozva, egyenletes és biztonságos versenytempót diktálva Rizmayer Gábort a 12. helyen intette le a kockás zászló, ami újabb 4 pontot hozott a csapatnak. Közvetlenül utána haladt át a célon Ifj. Tóth Imre, 13. helyével 3 pontot szerezve. Összesen 7 világbajnoki pontot szerezve távozott a Tóth csapat Franciaországból. Magny-Coursban az Apriliák arattak: az első futamon Guintoli (1.) és Melandri (2.), a másodikon is ők, csak fordított sorrendben szereztek kettős győzelmet.

?A végén szerencsénk lett, de az egész nap nagyon kaotikusan alakult" - nyilatkozta Tóth Imre. "A warm-up alatt már nem volt kipörgésgátlóm. Próbáltunk beállításokat próbálni, de nem sikerült előrelépni. Így az első futamon esőben kipörgésgátló nélkül mentem, sőt a boxba is bejöttem, hátha valamit tudunk találni a problémára. A második futamon iszonyatosan nehéz volt egyáltalán talpon maradni, még az egyenesekben is kipörgött a motor kereke. Az eddigi legnehezebb és leghosszabb futamon vagyunk túl. Borzalmasan örülök Gábor pontszerzésének is. Az elektronikát azonnal visszaküldjük Olaszországba, mert annyira nem működött, hogy még a sebességmérőm sem látszott a digitális kijelzőn, nem hogy más adatot tudtam volna olvasni. Katarban biztos egy új ECU-val fogunk menni, ami ettől csak jobb lehet?
?Nagyon nehéz napon vagyunk túl, ami sajnos rögtön egy eséssel kezdődött" - mondta Rizmayer Gábor. "A motor megsérült, rohamtempóban kellett szerelni, a szerelők nagyszerű munkájának köszönhetően el is készült. Mivel nem tudtunk ideális beállítást találni, a motor hátuljának semmi tapadása nem volt, ezért az első futamon ismét buktam egy kisebbet. A második futamra egy új beállítást próbáltunk, ami nagy előrelépést nem hozott - lehet a rossz gumiválasztás miatt nem tudtunk olyan versenytempót diktálni, amilyet szerettünk volna. Összességében a végeredménnyel borzalmasan elégedett vagyok?
Hozzászólások WSBK: Tóthék 7 pontot szereztek cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.