WSBK teszt: A két GSX-R a top3-ban (frissítve!)

WSBK teszt: A két GSX-R a top3-ban (frissítve!)

A kétnapos Phillip Islandi hivatalos teszt végén a Suzuki mindkét versenyzője az első háromban végzett, miután Alex Lowes a befejező napon a második legjobb időt szerezte meg

A kétnapos Phillip Islandi hivatalos teszt végén a Suzuki mindkét versenyzője az első háromban végzett, miután Alex Lowes a befejező napon a második legjobb időt szerezte megLowes határozottan kezdte a keddi napot és folyamatosan javította hétfői teljesítményét, végül 1:30.5-tel sikerült beállítania csapattársa előző napi legjobbját. Laverty egyenletesen erős formát mutatott a két nap alatt. Az egyetlen versenyző aki, a délutáni utolsó menetben befért 1:31 alá, az ír volt, akinek a teljesítménye a négy pályára lépés alkalmával mindössze öt tized másodpercen belül változott.

Annak ellenére, hogy a 28 fokos hőmérsékletnek köszönhetően a pálya már csúszóssá vált, Laverty továbbra is uralta az utolsó szakaszt. Az utolsó 15 percben egy 1:30.8-as körrel ismét "bejelentkezett" a top helyezésért, végül a hétfői legjobb ideje a kombinált végelszámolásban elégnek bizonyult az előkelő második helyre.


A Voltcom Crescent Suzuki jellemzően ezen a teszten arra koncentrált, hogy miné több kulcsfontosságú finombeállítást végezzen el az első versenyhétvége előtt. Sokat dolgoztak azon, hogy megtalálják az ideális egyensúlyt a tapadás és a gumi élettartama között - ez a legnagyobb kihívás itt Phillip Islandon. A csapat tovább kívánta finomítani a GSX-R viselkedését a kanyarokban - erre a pálya számtalan gyors kanyarja miatt különös nagy szükség van.

Tovább finomították az elektronikus rendszert is annak érdekében, hogy növeljék a tapadást, és a hátsó kerék minél hatékonyabban le tudja tenni a motorerőt az aszfaltra. Mindeközben az Öhlinsnek köszönhetően további alkatrészeket próbáltak ki az első futóműben. A nap utolsó menetében lehetősége volt az alakulatnak megjáratni az első - plombált - versenyblokkjukat a péntek reggeli kvalifikációs edzés előtt.



?A mai nap jó volt" - értékelt Eugene Laverty. "Egy csomó mindent kipróbáltunk és a végén talán a legnagyobbat léptük a helyes irányba. Az utolsó 15 percben sokat javítottunk a hátsó futómű beállításán, szóval nagyon örülök, hogy a tesztet az élmezőnyben zártuk, és hogy jó köröket futottunk a nagy meleg ellenére. Még van pár apróság, amit ki kell majd próbáljunk a versenyhétvégén, de összességében nagyon örülök, hogy Suzukival versenyzek és lankadatlanul fejlődni fogunk?

?A teszt jó volt" - nyilatkozott Alex Lowes. "Örülök, hogy két nap után az összesítésben befértem a top háromba. Keményen dolgoztam, ma délután egyenletes köröket mentem - volt pár problémánk, de azok sem tudták elrontani a kedvem. Nem hiszem, hogy sokan gondolták volna, hogy máris ilyen közel leszünk az első helyhez, és hogy pár nap alatt olyan erős formába kerülünk, amilyenre a hétvégéhez szükségünk lesz. Nagyon szeretek a GSX-R-rel motorozni, ez egy olyan gép, amit valóban nagyon keményen tudsz hajtani - és nekem úgy tűnik, hogy minél jobban ütöm, annál jobban működik. Köszönet mindenkinek a csapatomban, nagyszerű a légkör és igazán jól érzem magam?

Phillip Island - eni FIM Superbike világbajnokság - hivatalos teszt - 2. nap

1. Tom Sykes (Kawasaki) 1?30.239: 2. Alex Lowes (Suzuki) 1?30.528: 3. Marco Melandri (Aprilia) 1?30.579: 4. Davide Giugliano (Ducati) 1?30.644: 5. Sylvain Guintoli (Aprilia) 1?30.766: 6. Eugene Laverty (Suzuki) 1?30.767.

Összesített időeredmények: 1. Tom Sykes (Kawasaki) 1?30.239: 2. . Eugene Laverty (Suzuki) 1?30.513: 3. Alex Lowes (Suzuki) 1?30.528: 4. Marco Melandri (Aprilia) 1?30.579: 5. Davide Giugliano (Ducati) 1?30.644.


  Hétfői előzmények  
Eugene Laverty, a Suzuki versenyzője motorozta a legjobb köridőt a Phillip Islandi hivatalos teszt első napján - csapattársa, a világbajnoki újonc Alex Lowes ötödik lett, mindössze fél másodperccel lemaradva

Laverty kezdésnek 1:33.0-ás idővel "törte be" a 4445 méter hosszú ausztrál pályát az "újradizájnolt" GSX-R1000 nyergében, de a tökéletes körülményeknek köszönhetően hamar lenyomta a legjobb köridőt 1:30.5-re. Lowes gyorsan megtanulta a pályát és az első etapot egy kisebb bukás után - 1:31.6-os idővel - a nyolcadik helyen zárta.



A tiszta kék égnek köszönhetően délutánra a hőmérő higanyszála a kellemes 23 fokig kúszott fel, és a délnyugati szél csak időnként tréfálta meg a versenyzőket. Lowes folytatta a felzárkózást: délután 1:31.0-val a negyedik legjobb időt motorozta, ami összesítésben az ötödik helyet jelentette számára. Laverty a tréning hátralévő részében már nem javított az idején, de folyamatosan szórta a gyors köröket. Összesítésben így is csak felzárkózni tudtak rá a többiek, a nap végén a legjobb idő az övé maradt. A csapat most kiértékeli a gyűjtött adatokat és felkészülve várják a keddi tesztnapot, ami után a hétvégi futammal elrajtol a 2014-es világbajnokság.


?A mai köridőnkkel saját magunkat is megleptük" - kezdte nyilatkozatát Eugene Laverty. "Sokkal gyorsabbak voltunk, mint ami a célunk volt. Az már egyszer biztos, hogy a gép nagyon jól működik itt. Ma talán a legjobb körülmények voltak Phillip Islandon, amivel itt valaha is találkoztam. Általában erős a szembeszél, erős a hátszél, vagy túl nagy a forróság és nagyon csúszik. Ma optimális volt a hőmérséklet és csak nagyon enyhe szelünk volt, ezért voltak ilyen gyorsak a köridők. A visszajelzések tekintetében ez a GSX-R jobb, mint bármilyen superbike, amit valaha is ezen a helyen vezettem. Sokkal jobban tudtam támadni a pályát, mint ezelőtt bármikor, és ez rengeteg magabiztosságot adott. A hátsó gumi is nagyon jól működött, a 24. kör után is a körrekordomon belül motoroztam, ami kétségtelenül pozitív!?


?A mai nap jó móka volt!" - mondta Alex Lowes. "Sohasem könnyű egy új pályán menni, de Phillip Island egy olyan hely, amiről már kölyökkorom óta álmodoztam. Tényleg nagyon vártam már, és nem csalódtam. A nagy sebesség miatt elég bonyolult megtanulni, de fantasztikus. Imádom az utolsó kanyart és a Stoner kanyar talán az egyik legjobb, azok közül, ahol valaha is befordultam. Volt egy rakás meleg helyzet ma reggel a motoron, ezért elvesztettem némi időt, és volt egy kis bukásom is, ami egyértelműen az én hibám volt, de a Yoshimura-tuning GSX-R teljesítménye minden kimenetelkor egyre jobb volt. Tettünk néhány lépést a jó irányba és ezt remélhetőleg folytatjuk kedden is. Összességében elégedett vagyok azzal ahol állunk?

Phillip Island - eni FIM Superbike világbajnokság - hivatalos teszt - 1. nap

1. Eugene Laverty (Suzuki) 1?30.513: 2. Davide Giugliano (Ducati) 1?30.718: 3. Tom Sykes (Kawasaki) 1?30.737: 4. Loris Baz (Kawasaki) 1?30.757: 5. Alex Lowes (Suzuki) 1?31.000: 6. Marco Melandri (Aprilia) 1?31.146: 7. Leon Haslam (Honda) 1?31.172: 8. Sylvain Guintoli (Aprilia) 1?31.321: 9. Jonathan Rea (Honda) 1?31.404: 10. Chaz Davies (Ducati) 1?31.419.


Forrás: Suzuki

Hozzászólások WSBK teszt: A két GSX-R a top3-ban (frissítve!) cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!