WSBK: Megkezdődött a visszaszámlálás

WSBK: Megkezdődött a visszaszámlálás

A Pirelli közzétette a 2014-es idény gumikiosztásának szabályait - a jövő hétvégén Ausztráliában kezdődő Superbike világbajnokság komoly izgalmakat tartogat...

A Pirelli közzétette a 2014-es idény gumikiosztásának szabályait - a jövő hétvégén Ausztráliában kezdődő Superbike világbajnokság komoly izgalmakat tartogat...A márka több, mint 10 éve kizárólagos gumi beszállítója a FIM Superbike sorozatának. Az idei szezonban az új szabályok és az EVO géposztály megjelenésének köszönhetően sok újdonsággal találkozhatunk, a szabadedzéseken és a kvalifikációk alatt is. A gumigyártó célja, hogy csökkentse a teljesítmény, az elektronikai csomagok illetve az általános fejlesztési differenciával rendelkező Superbike motorok és az EVO Superbike-ok közötti különbséget, hogy még kiegyenlítettebb körülmények között küzdhessenek.

2014-ben - a sorozat törénetében először - 8 gyártó is jelen lesz a futamok alatt. Az idei EVO Superbike-ok adatai sok fontos információt jelenthetnek majd a 2015-ben rajthoz álló csapatok számára (amikorra az összes motor ilyen (EVO) specifikációjú lesz). Az új EVO kategória bevezetése és az új gumiszabályok számos változást vonnak maguk után a versenyeken és mint említettük, a kvalifikációk alatt is.



A Pirelli az idei év alatt különböző fejlesztéseken dolgozik, amelyekkel segíthetik majd a Superbike és az EVO motorokat egyaránt. A tesztek alatt figyelemmel kísérik a különböző teljesítményű motorok esetében a gumik ellenálló képességét, a hőmérséklet és a megtett távolság alapján. Várhatóan a fejlesztéseknek köszönhetően javul majd a gumik tapadása hosszú távon - ezáltal is biztonságosabbá téve a futamokat.

A Superbike és az EVO géposztály gumijai

Minden induló 17?-os kerekeket fog használni. A felhasználható (Pirelli Diablo) gumitípusok a következőek:

Superbike (slick gumik )
Első kerék: 120/70 ,SC1 (lágy) és SC2 (közepes) keverék
Hátsó kerék: 200/60 SC0 (lágy), SC1 (közepes) és SC2 (kemény) keverék
Rain (esős gumi ) egy pilóta minimum 8 gumit használhat fel egy esős versenyhétvége alatt
Wet ( nedves gumi ) egy pilóta minimum 3 gumit használhat fel egy hétvége alatt,mikor a pálya nem teljesen száraz
Superbike qualifier ( kvalifikációs gumi ) egy rendkívül lágy keverék, kimondottan a Superpole szombati futamaihoz.

Egy versenyző, a versenyhétvége alatt 24 gumit használhat fel, összesen 10 elsőt és 14 hátsót. A szakaszok közötti felszerelt első és hátsó gumik összesen megengedett felhasználható mennyisége nem haladhatja meg a 13 db-ot versenyzőnként. A versenyzők a ?warm-up? ideje alatt maximum 8 első és 12 hátsó gumit használhatnak.

A Supersport kategóriára vonatkozó főbb szabályok

Az egy versenyhétvége alatt maximum felhasználható gumik száma nem haladhatja meg a 18 db-ot, ebből 8db első és 10db hátsó. A szakaszok közötti felszerelt első és hátsó gumik összesen megengedett felhasználható mennyisége nem haladhatja meg a 11 db-ot versenyzőnként. A versenyzők a ?warm-up? ideje alatt maximum 7 első és 9 hátsó gumit használhatnak.

A Supersport, a Superstock és az EJC versenyzők egyaránt a Diablo Supercorsa SC gumiját használhatják majd a versenyek alatt. Változás tehát van bőven,kíváncsian várjuk a fejleményeket, reméljük izgalmas idény elé nézünk.


Szöveg: Kónya Ádám (TM gyakornok) Képek: WSBK

Hozzászólások WSBK: Megkezdődött a visszaszámlálás cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!