
Visszatér a Suzuki a hazai élsportba - interjú
Kellemes hírnek örvendhetünk a magyar motorsport, azon belül is a krosszsport hadszínterén: visszatér egy gyári alakulat, rikító sárga motorok szállnak harcba professzionális háttérrel az MXOB trófeájáért - Tóth Ádám csapatfőnök avat be a részletekbe
Kellemes hírnek örvendhetünk a magyar motorsport, azon belül is a krosszsport hadszínterén: visszatér egy gyári alakulat, rikító sárga motorok szállnak harcba professzionális háttérrel az MXOB trófeájáért - Tóth Ádám csapatfőnök avat be a részletekbe2015-ben új csapat mutatkozik be a magyar motocrossban, a korábbi bajnok, Tóth Ádám nevével fémjelzett Team Tóth Suzuki. Szőke Márkkal és Pergel Márkkal kezdik meg a működésüket a hazai motocross korábbi meghatározó szereplője, a Magyar Suzuki segítségével. Interjú a csapat menedzserével, Tóth Ádámmal - az MXonline.hu a mélyére ásott a bejelentésnek, kifaggatták a csapatvezetőt a jövőbeni tervekről:
- Először is gratulálunk a csapathoz, üde színfoltja lesz a mezőnynek az élénkebb sárga szín. Hogy áll jelen pillanatban a projekt?
- Az egész évem az előkészítésről szólt, nyáron konkretizálódott a Suzuki visszatérése a magyar motocrossba. Pergel Márk és Szőke Márk lesz a két versenyzőnk. Már átvehették a motorokat, januárban pedig a második motort is megkapják majd a Magyar Suzuki Zrt.-től. Én, mint csapatmanager veszek részt a projektben, tárgyalásról-tárgyalásra járok, egyeztetek a lehetséges szponzorokkal. Reményeim szerint márciusra minden összeáll, és egy sajtótájékoztató keretén belül be tudunk mutatkozni a közönségnek. Bízom benne, hogy a tavaszi motorkiállításon már teljes egészben meg tudunk jelenni.

- Mi árulható el az együttműködő partnereitekről?
- Pozitív volt a fogadtatás, akikkel eddig tárgyaltam, szívesen csatlakoztak a projekthez. Örömömre szolgál bejelenteni, hogy a Motorrad Kft. fogja szervizelni a motorjainkat, Szőke Márknak Havasi Zoltán lesz segítségére a futómű kérdésben, Pergel Márk pedig a Déczi Ferenc nevével fémjelzett Pro-Actionnel fog együttműködni. Persze ez nem ment csettintésre, sokat kellett tárgyaljak a lehetséges támogatókkal, és még most is folyamatosan ezt teszem. A Magyar Suzuki Zrt. is segít marketing és PR munkával, szívügyük ez a projekt, és mindent megtesznek, hogy az általuk elért felületeken folyamatosan ott legyenek a fiúk. A többi segítőnkről majd akkor számolok be, ha aláírtuk a támogatási szerződéseket.

- Ismerjük jól a hazai importőrök véleményét a terepmotorozásról, a fekete importokról, stb. Hogyan sikerült meggyőzni a Suzukit, hogy visszatérjen?
- A Magyar Suzuki Zrt. mindig is komolyan vette a versenysportot, aztán a válság hatására visszavonultak pár évre. Régi vágyam volt egy európai szemléletű motocross csapat megalapítása. Jó a kapcsolatom a Suzukival, nem csak a versenyzői karrierem kapcsán, hanem a későbbi újságírói tevékenységemnek köszönhetően is ismerem a döntéshozókat. Sok időbe telt kicsábítani őket egy versenyre. Meggyőzte őket, amit láttak. A depó, a nézők száma, a nagy csapatok jelenléte imponáló volt a vezetés számára. Nagy örömömre meglátták az MX-ben az üzleti lehetőséget, de ez részemről is jár anyagi ráfordítással, a lényeg azonban, hogy 2010 után újra lesz hivatalos csapata a Suzukinak.

- Milyen célokkal vágtok neki a versenyzésnek?
- Nem egy évre invesztál a csapatba a Suzuki. Szeretnénk hosszútávon jelen lenni és folyamatosan fejlődni, ezért választottunk olyan fiatal és tehetséges versenyzőket, akikben van potenciál évekre előre. Egyelőre csak két főre volt keret, de úgy gondolom, ha jönni fognak az eredmények, akkor bővül a csapat, és az utánpótlás neveléssel is tudunk foglalkozni. Erről azonban még nagyon korai beszélni, álljon össze minden, legyünk túl az első éven.

- A versenyzőitek már nyilatkoztak, és szó volt a külföldi szereplésről. Csapatszinten indultok?
- Egyelőre csak a magyar bajnokságra tervezünk egységes megjelenést. Az MXmánia kupasorozaton való indulás is tervben van, de ez még képlékeny. A külföldi versenyekre felkészítjük a srácok motorjait, amiben tudjuk, segítjük őket, de ezt nagyrészt önerőből kell megvalósítaniuk. A Team Tóth Suzuki és a Magyar Suzuki Zrt. számára a magyar bajnokság a fontos.

- Túl van a két Márk az első körökön, milyennek értékelték az ismerkedést?
- Szőke Márk szerint egy kipufogó bőven elég a 450-esre, mert már széria állapotban nagyon harapós a blokk. A 250-esre sem panaszkodott Pergel Márk. A futómű jelent egy kis fejfájást, mert a Suzukikban már szériában levegős villák vannak, ami az anyacégnek fontos. Ezt ki kell tesztelnünk, mert idehaza versenyszinten még senkinek sincs tapasztalata velük. Ahogy korábban említettem, Szőkének Havasi, Pergelnek Déczi lesz a segítségére a tesztek alatt.

- Mit vársz a fiúktól az első évben?
- Talán nem túlzott elvárás őket a dobogóra várni. Az elmúlt években bizonyították, hogy az élmezőnyhöz tartoznak mindketten. Szőkének az MX1, Pergelnek az utánpótlás MX2 lesz a legfontosabb. Maximálisan bízom bennük, ezért esett rájuk a választás. Mindketten szorgalmas és alázatos versenyzők, nem lesz velük nehéz együttműködni.
Forrás: MXonline Képek: Andor Photo
- Először is gratulálunk a csapathoz, üde színfoltja lesz a mezőnynek az élénkebb sárga szín. Hogy áll jelen pillanatban a projekt?
- Az egész évem az előkészítésről szólt, nyáron konkretizálódott a Suzuki visszatérése a magyar motocrossba. Pergel Márk és Szőke Márk lesz a két versenyzőnk. Már átvehették a motorokat, januárban pedig a második motort is megkapják majd a Magyar Suzuki Zrt.-től. Én, mint csapatmanager veszek részt a projektben, tárgyalásról-tárgyalásra járok, egyeztetek a lehetséges szponzorokkal. Reményeim szerint márciusra minden összeáll, és egy sajtótájékoztató keretén belül be tudunk mutatkozni a közönségnek. Bízom benne, hogy a tavaszi motorkiállításon már teljes egészben meg tudunk jelenni.

- Mi árulható el az együttműködő partnereitekről?
- Pozitív volt a fogadtatás, akikkel eddig tárgyaltam, szívesen csatlakoztak a projekthez. Örömömre szolgál bejelenteni, hogy a Motorrad Kft. fogja szervizelni a motorjainkat, Szőke Márknak Havasi Zoltán lesz segítségére a futómű kérdésben, Pergel Márk pedig a Déczi Ferenc nevével fémjelzett Pro-Actionnel fog együttműködni. Persze ez nem ment csettintésre, sokat kellett tárgyaljak a lehetséges támogatókkal, és még most is folyamatosan ezt teszem. A Magyar Suzuki Zrt. is segít marketing és PR munkával, szívügyük ez a projekt, és mindent megtesznek, hogy az általuk elért felületeken folyamatosan ott legyenek a fiúk. A többi segítőnkről majd akkor számolok be, ha aláírtuk a támogatási szerződéseket.

- Ismerjük jól a hazai importőrök véleményét a terepmotorozásról, a fekete importokról, stb. Hogyan sikerült meggyőzni a Suzukit, hogy visszatérjen?
- A Magyar Suzuki Zrt. mindig is komolyan vette a versenysportot, aztán a válság hatására visszavonultak pár évre. Régi vágyam volt egy európai szemléletű motocross csapat megalapítása. Jó a kapcsolatom a Suzukival, nem csak a versenyzői karrierem kapcsán, hanem a későbbi újságírói tevékenységemnek köszönhetően is ismerem a döntéshozókat. Sok időbe telt kicsábítani őket egy versenyre. Meggyőzte őket, amit láttak. A depó, a nézők száma, a nagy csapatok jelenléte imponáló volt a vezetés számára. Nagy örömömre meglátták az MX-ben az üzleti lehetőséget, de ez részemről is jár anyagi ráfordítással, a lényeg azonban, hogy 2010 után újra lesz hivatalos csapata a Suzukinak.

- Milyen célokkal vágtok neki a versenyzésnek?
- Nem egy évre invesztál a csapatba a Suzuki. Szeretnénk hosszútávon jelen lenni és folyamatosan fejlődni, ezért választottunk olyan fiatal és tehetséges versenyzőket, akikben van potenciál évekre előre. Egyelőre csak két főre volt keret, de úgy gondolom, ha jönni fognak az eredmények, akkor bővül a csapat, és az utánpótlás neveléssel is tudunk foglalkozni. Erről azonban még nagyon korai beszélni, álljon össze minden, legyünk túl az első éven.

- A versenyzőitek már nyilatkoztak, és szó volt a külföldi szereplésről. Csapatszinten indultok?
- Egyelőre csak a magyar bajnokságra tervezünk egységes megjelenést. Az MXmánia kupasorozaton való indulás is tervben van, de ez még képlékeny. A külföldi versenyekre felkészítjük a srácok motorjait, amiben tudjuk, segítjük őket, de ezt nagyrészt önerőből kell megvalósítaniuk. A Team Tóth Suzuki és a Magyar Suzuki Zrt. számára a magyar bajnokság a fontos.

- Túl van a két Márk az első körökön, milyennek értékelték az ismerkedést?
- Szőke Márk szerint egy kipufogó bőven elég a 450-esre, mert már széria állapotban nagyon harapós a blokk. A 250-esre sem panaszkodott Pergel Márk. A futómű jelent egy kis fejfájást, mert a Suzukikban már szériában levegős villák vannak, ami az anyacégnek fontos. Ezt ki kell tesztelnünk, mert idehaza versenyszinten még senkinek sincs tapasztalata velük. Ahogy korábban említettem, Szőkének Havasi, Pergelnek Déczi lesz a segítségére a tesztek alatt.

- Mit vársz a fiúktól az első évben?
- Talán nem túlzott elvárás őket a dobogóra várni. Az elmúlt években bizonyították, hogy az élmezőnyhöz tartoznak mindketten. Szőkének az MX1, Pergelnek az utánpótlás MX2 lesz a legfontosabb. Maximálisan bízom bennük, ezért esett rájuk a választás. Mindketten szorgalmas és alázatos versenyzők, nem lesz velük nehéz együttműködni.
Forrás: MXonline Képek: Andor Photo
Hozzászólások Visszatér a Suzuki a hazai élsportba - interjú cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.