
Újra bizonyított: Yamaha MT-07 pályateszt
Amikor az MT-01 megjelent, igen vadul nézett ki, és a gyár azt mondta, hogy még a ?kodo? is benne van! De hamar kiderült, hogy csak egy túlsúlyos, sportosabb gúnyába bújtatott chopper, és ugye mint tudjuk, nem a ruha teszi.
Hasonlóan jártam a MT-03-assal is, vadul néz ki a kis dög, de valójában itt meg is áll a tudomány. A 09-es koncepció a sejtelmes beharangozókban már sokkal izgalmasabbnak tűnt, ahogy a sötétből sandán figyelt.
Amikor megláttam a teljes motort, akkor nyilvánvalóvá vált, hogy ?Japán sötét oldala? nem az én formavilágom. A három henger jól szól, a motorban ott a jó nagy adag rossz fiú faktor, de az az átkozott ?digitális? gáz, amit ők elektronikusnak hívnának, nem nekem való. A gázreakció borzasztóan idegesített, az ülésben sem találtam a helyem, és a lábtartó is már akkor az aszfaltba fúródik, mielőtt belemelegednék igazán. Egykerekezni kétségtelenül lehet vele, még akkor is, amikor már igazából nyugalomra vágysz, tehát elég izgága egy dög. Szóval összességében nekem nem igazán jött be ez sem.

És most itt a 07. Nos bármilyen flegmán hangzik, de évtizednyi motoros firkász tapasztalattal a hátad mögött már ránézésre is viszonylag jól meg tudod ítélni, hogy a canga jó lesz neked, vagy nem. Már a 2013-as milánói shown láttam, hogy ez bizony slágergyanús.
Egy sorkettes 270 fokos, hetven lovas blokk ugyanis igen jó alap, és hozzá egy hegyes dizájn és még a perifériákat sem spórolták el. Van vagány alu lengővilla, négydugós, monoblokk első nyergek, a két kereket pedig színre fúj acélcsőváz köti össze. Szóval dögös kis bringa ez.

Viszont az első pár méteren azon gondolkodtam, hogy a Yamaha sportot űz abból, hogy nem írja meg a gázvezérlés szoftverét rendesen. Hogy miért éppen a programozók bérén spórol, azt nem tudom, de sajnálattal konstatáltam, hogy a 7-es hatodikban, ötvennél elég akadozósan forog.
Nem lehetetlen vele így csorogni, és még el is gyorsít innen ha nagyon kell, de zakatolva, és dobálja a láncot, szóval nem valami szépen csinálja. Ezt mondjuk a hasonló kéthengeres konkurencia kulturáltabban oldja meg.

Szerencsére a lakott területet hamar letudtam, és ami ezután jött, az kárpótolt mindenért. Ha nem kell szötymörögni, hanem lehet osztani rendesen, akkor a legifjabb MT igazi kis méregzsákká alakul. A fokozatok elég sűrűn következnek, a nyomaték meg már alulról böki kifelé a blokk oldalát.
Egyesben úgy emeli az elejét, ahogy tekered a gázt, de hamar le is forog. A megoldás, hogy kettesben szippantod fel, egy hanyagul aládobott kuplunggal, és máris hosszú száz métereket lógatsz, ami két okból is jó! Egyrészt azért, mert az, másrészt pedig mert így ki tudod kapcsolni az ABS-t, és ezek után máris keresztbe tudod vágni a hátulját féktávon (ha a két kerék forgási sebessége nagyságrendileg eltér, azt a blokkolásgátló rendszer hibának fogja fel és magától kikapcsol...).

Az ABS-re személy szerint azért is haragszom, mert miatta az amúgy briliáns, első Sumitomo satuk érzéketlen fadarabokká változtak. Fékeznek meg minden, csak az érzés elég semmilyen. Ami a kis terrorista többi részegységét illeti, a futómű nem az, amitől az lemész hídba. Az eleje kicsit lobog, és huppogós, de mivel mindenhol meg kell feleljen, kompromisszumokra van szükség. Így nem üti ki a fogad egy kátyú, viszont a szerpentinen óvatosabban kell kezelned a gázt.
Azt sem tudtam eldönteni, hogy a nagy sebességű egyenesfutás oltárán áldoztak-e fel egy kicsit a hegyesebb kanyarodásból, vagy ezek a gumik nem passzoltak a géphez, de nekem úgy tűnt, hogy kanyarban egy kicsit szélesíti az ívet, de még ez is bőven az elnézhető kategóriába tartozott (a tesztmotoron Michelin Pilot Road 3 gumik voltak, de egyes példányok Bridgestone BT-016 szereléssel érkeznek - a szerk.)
A KakucsRing mellett Kunmadáron is kipróbáltuk a "kis" MT-t, de még mielőtt a "karácsonyfa" előtt találtuk volna magunkat, sikerült majdnem 200km-t menni vele. Az út alatt hamar sikerült megszoknom a vasat, bár nekem hosszú távon már kicsi, és kicsit kényelmetlennek is bizonyult. Elsősorban kezdő, vagy újrakezdő motorosoknak ajánlanám, de a haladóknak sincs okok pánikra, mert erő van benne elég, és a súly/LE arányával sincs gond.
A Drag Arénában indulásnál és a kettes kapcsolásakor is vigyázni kellett, mert igen hamar elkönnyült az eleje... Aztán lendületből, a két hengerrel játszva, nem a sebességek végén váltva igen izgalmas géphez volt szerencsém. Hiába "gyenge", egy első kiadású Kawa ZX-6R-t sikerült kétszer is legyorsulnom, köztük rögtön az első futamon. Bőven akad benne örömfaktor, a megjelenése nagyon ütős, pláne ezekkel a kék felnikkel - nézegették is a depóban rendesen. Egy széles(ebb) kormánnyal és kipufogócserével (lásd legalul - a szerk.) pedig egy nagyon ütős "játszós" gépet lehet belőle faragni, amit nem igazán fogsz majd tudni megunni? /Kovács Norbert
Az ergonómia terén csak egy valamibe tudok belekötni, mégpedig abba, hogy a gyújtáskapcsoló kvázi majdnem visszaköltözött a tradicionális helyére, az első lámpába, ezért kicsit szokatlanul előre kell nyúlni érte a kormány felett, de ezt még akár jó stílusnak is betudhatod.
Ami viszont biztos nem nekem való, az a nehezen olvasható, ?kukacmintás?, digitális műszerfal, amivel szerencsére valójában nem is kell túl sokat foglalkozni, mert semmi különösebben érdekes információ nincs rajta, számomra.

Szóval összességében - bár elsőre rám hozta a frászt, hogy ránézésre nem jól ítéltem meg - végül kiderül, hogy az MT-07 mégis az a bitang betyár motor, aminek gondoltam. Vannak hiányosságai, de semmi olyan, amit ne bocsájtanál meg neki azonnal, amikor elkezdtek együtt csibészkedni.
Ár/érték arányban 2 milláig biztos jó vétel, és én személy szerint a blokkolásgátlót is simán megspórolnám - most amíg tudom, mert 2016-tól úgysincs választás, mindenben lesz ABS - hátha a fékérzet is precízebb lesz kicsit.

Előnyök / hátrányok - Yamaha MT-07 2014 (Race Blu)
Kiválóan kerekezik
Kicsit tolta az elejét a pályán

- az MT-07-est a Drivingcampben és hosszabb úton is kipróbáltuk, részletes - videós - premier teszt ITT!
Akrapovic ajánló: új kipufogórendszerrel (Racing Line) rukkolt elő a szlovén gyártó az MT-07-esre, gyönyörűen kidolgozott titánium palásttal, rozsdamentes acél leömlőkkel, és a gyártó szerint kiváló ár/érték aránnyal - ami a teljesítmény(növekedés), a megjelenés és a vételár egyvelegét illeti.
Akkor vegyük ezeket szépen sorjában: ezzel a megoldással közel 3 lóerővel tud többet a keresztsíkolt főtengelyű blokk 9.250-es fordulaton, és valamivel több, mint 3Nm a nyomaték-többlet 5.600-on (miközben a súlya 1,6 kilóval könnyebb lett a gyárinál). Ami a kinézetét illeti, a szűkítő két csöve utal a hengerek számára (ilyen megoldás a 09-esre is kapható, természetesen 3 "végcsővel") - szerintünk vagány, de a furulya nélkül még jobb az MT morgós hangja...(vagyis úgy az igazi).
Még több Akrapovic kipufogó MotoPartsShop.hu webshopban!
Hozzászólások Újra bizonyított: Yamaha MT-07 pályateszt cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.