
Ti írtátok: Milyen 125-öst vegyek túrázni?
Edvin túrázna, 125 köbcentiből, nagyjából 300 ezer forintos motorral - nézzük, mivel járhat a legjobban a használt piacról!
Edvin túrázna, 125 köbcentiből, nagyjából 300 ezer forintos motorral - nézzük, mivel járhat a legjobban a használt piacról!
Kedves Edvin, én pont most újítottam az általad megadott érték környékén egy Cagiva Mito Evót, amolyan vasárnapi motornak (amivel kissé kilógok a Mito riderek átlagéletkorából, de mit tegyek, ha egyszer bakancslistát volt a vas...) - na, ezt nem ajánlom, legalábbis túrázni. Bár az üléspozíció (még így is) kellemes csalódás, de egy kihegyezett kétütemű, vagy ha úgy tetszik, egy butított versenymotor nem túrázásra való.
Ennyiért már jó RS125-ös Apriliákat is kapni, de nyilván itt is ugyanerről beszélünk. Viszont az szebb/fiatalabb Honda NSR125-ösről (a kezdőképen) nem beszélnélek le, ami (jóval) kényelmesebb és kevésbé kihegyezett, mint az említett GP-szökevények. Ennyiért már dobott is ki a kereső szépet belőle - ez még mindig kétütemű, de ha fiatalabb (és fele ilyen erős) 4T kell, a CBR125R is (el)adja magát már ennyi pénzért.

Kis CBR-em is volt, és a világból is kiszaladt volna két és fél literrel - ha nem a pályára vettem volna. Jó lenne még tudni a paramétereidet, hogy milyen magas és nehéz vagy, mert a túrasportos CBR125-ös keskeny, mint a papír éle (mégis viszonylag jól elférni rajta, és sokkal kényelmesebb, mint egy "igazi" sportmotor). Teljesen problémamentes motor (a váltója lehetne "hondásabb", de ez igazán csak pályán jött elő), de egy NSR azért izgalmasabb (mégis túrára is alkalmas).
Azután kidobott még a használtkereső YBR125-öst is, amiről hasonló jóságokat lehet mondani: lényegében ingyen motorozol, de villanymotorszerűen unalmas (legalábbis ha a lineáris teljesítményleadást így hívjuk) - és mivel ez a naked stílus tetszik, szóba jöhet. 125-ös supermoto még nem nagyon fér a keretbe, egy XT125X-et találtam, amivel szintén nem szabadna, hogy komoly probléma legyen. Ezt már az erdőbe is bezavarhatod, ha úgy kívánja kedved - bár én az YBR-t is bevittem a málnásba - és bírta!

- ha neked is van kérdésed, vagy nem vagy biztos a dolgodban, ne tartsd magadban >> info@tesztmotor.hu
Motorvétel előtt állok, 125cc kategóriában keresgélek. Tetszenek a gyorsaságik, a supermotók, a sport-túrák, naked-bike típusok. Kb. 300 ezer forintnyi összegben gondolkozok, túrázásra használnám, szóval ha lehet 4T (de egy megbízhatóbb 2T-re is vevő lennék). Milyen motorokat ajánlanátok? /Edvin
Kedves Edvin, én pont most újítottam az általad megadott érték környékén egy Cagiva Mito Evót, amolyan vasárnapi motornak (amivel kissé kilógok a Mito riderek átlagéletkorából, de mit tegyek, ha egyszer bakancslistát volt a vas...) - na, ezt nem ajánlom, legalábbis túrázni. Bár az üléspozíció (még így is) kellemes csalódás, de egy kihegyezett kétütemű, vagy ha úgy tetszik, egy butított versenymotor nem túrázásra való.
Ennyiért már jó RS125-ös Apriliákat is kapni, de nyilván itt is ugyanerről beszélünk. Viszont az szebb/fiatalabb Honda NSR125-ösről (a kezdőképen) nem beszélnélek le, ami (jóval) kényelmesebb és kevésbé kihegyezett, mint az említett GP-szökevények. Ennyiért már dobott is ki a kereső szépet belőle - ez még mindig kétütemű, de ha fiatalabb (és fele ilyen erős) 4T kell, a CBR125R is (el)adja magát már ennyi pénzért.

Kis CBR-em is volt, és a világból is kiszaladt volna két és fél literrel - ha nem a pályára vettem volna. Jó lenne még tudni a paramétereidet, hogy milyen magas és nehéz vagy, mert a túrasportos CBR125-ös keskeny, mint a papír éle (mégis viszonylag jól elférni rajta, és sokkal kényelmesebb, mint egy "igazi" sportmotor). Teljesen problémamentes motor (a váltója lehetne "hondásabb", de ez igazán csak pályán jött elő), de egy NSR azért izgalmasabb (mégis túrára is alkalmas).
Azután kidobott még a használtkereső YBR125-öst is, amiről hasonló jóságokat lehet mondani: lényegében ingyen motorozol, de villanymotorszerűen unalmas (legalábbis ha a lineáris teljesítményleadást így hívjuk) - és mivel ez a naked stílus tetszik, szóba jöhet. 125-ös supermoto még nem nagyon fér a keretbe, egy XT125X-et találtam, amivel szintén nem szabadna, hogy komoly probléma legyen. Ezt már az erdőbe is bezavarhatod, ha úgy kívánja kedved - bár én az YBR-t is bevittem a málnásba - és bírta!

- ha neked is van kérdésed, vagy nem vagy biztos a dolgodban, ne tartsd magadban >> info@tesztmotor.hu
Hozzászólások Ti írtátok: Milyen 125-öst vegyek túrázni? cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.