
Ti írtátok: Bukócső kellett volna...
Jól nézek ki - gondoltam. Itt állok a világ végén, szombat van, minden szerviz zárva, nekem meg hétfőn reggel jelenésem van Pesten egy fontos ügyből kifolyólag, amit már nem mondhatok le.
1. Kifekszem az első kamion elé, amiért nem vettem még meg a korábban kinézett bukócsövet. :)
2. Hazavitetem a motort egy vagyonért, majd otthon ráérek intézni a javítást.
3. Kint hagyom a gépet, amíg vissza tudok jönni érte, hogy hazaszállítsam.
Volt még egy, nem túl sok sikerrel kecsegetető lehetőség: megpróbálom helyben megoldani a problémát. Tettem egy kísérletet.
?rült internetezésbe és telefonálgatásba kezdtem, aminek meg is lett az eredménye. Hatalmas szerencsével találtam a környéken egy motorbontóst, akinek volt az én motoromhoz (is) passzoló oldaldeklije, és - extra haszon reményében - még a szabadidejét is hajlandó volt feláldozni. Késő estére került a kezemben a kissé viseltes, színben teljesen eltérő alkatrész. A török kereskedő aranyárban számolt, viszont adott ajándék tömítést, így már nyugodtabban tehettem le a fejem éjszakára.

Másnap nekiálltam a szerelésnek. Szállásadóm garázsában és szerszámaival megreparáltam a Suzukit. Vasárnap kizárólag a benzinkútról, tripla áron lehetett motorolajat szerezni, ráadásul csak olyan márka volt, amit normál esetben messziről elkerülök, de akkor és ott nem volt más választásom, meg kellett vennem.
Innentől simán ment minden: feltöltöttem a blokkot olajjal és szépen hazamotoroztam. A következő héten az első dolgom volt, hogy megvegyem a bukócsövet. Ha ezt korábban megtettem volna, a blokk nem sérült volna meg, és most nincs miről mesélnem. Mondanom se kell, hogy azóta nem estem el, de tudod, hogy van ez: az ördög soha nem alszik...
Az egyik kakucsi TesztMotor Tréningünkön is előfordult egy hasonló eset, egy hasonló motorral - illetve ugyanilyen Bandittal... Az egyik tanulónk a fékgyakorlatot kottázta el, ami abból állt, hogy - bizonyos sebességről - a bója után a lehető legrövidebb távon belül meg kellett állni, mind a két féket határozottan, de progresszív módon használva. Nos, suzukis kollégánk (keze) túl hirtelen járt el, és kissé több fékerőt csoportosított az első kerékre a kelleténél, így a motor azonnal kiesett alóla. Villámkezű BenZso mester meg is örökítette a mutatványt:
A lényeg azonban nem is ez, hanem hogy - bukócső hiányában - ez esetben is kitörött a dekliből egy darab, és a lyukon keresztül bizony csöpögött az olaj a kakucsi flaszterre. A helyzet valamivel jobb volt, mint a fenti sztoriban Ausztriában, mert egy rakás motoros között történt az eset, egy ringen - péntek este, zárás környékén... Valamiért mégsem volt senkinél 650-es Bandit dekli, de a faluban igen: a helyi - köztiszteletben álló - motorszerelő mesternek pont volt egy, aki a fenti történetben említett törökkel ellentétben gombokért adta oda bajba jutott motoros társunknak - pedig ő sem volt már munkaidőben...

- a TesztMotor a GIVI bukócsöveket ajánlja, melyeket a SHOX Motoros Áruházban szerezhetitek be
Szöveg: Gézu Képek: SHOX
Hozzászólások Ti írtátok: Bukócső kellett volna... cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.