Ti írtátok: Bukócső kellett volna...

Ti írtátok: Bukócső kellett volna...

Ausztriában történt az ominózus eset: egy vizes felfestésen túl nagy gázt húztam, a motor kifarolt, és én - akaratom ellenére - leszálltam róla...

Ausztriában történt az ominózus eset: egy vizes felfestésen túl nagy gázt húztam, a motor kifarolt, és én - akaratom ellenére - leszálltam róla...A viszonylag alacsony tempó ellenére Suzukim jó sokat csúszott szikrákat szórva az oldalán, mire megállt. Nekem semmi bajom nem esett, rögtön a motorhoz siettem, hogy felmérjem a károkat. A olyan apróságok, mint törött index vagy görbe kuplungkar nem nagyon izgattak, annál inkább az a lyuk, ami a blokk oldalán keletkezett, és szinte az összes olaj pillanatok alatt kifolyt rajta.

Jól nézek ki - gondoltam. Itt állok a világ végén, szombat van, minden szerviz zárva, nekem meg hétfőn reggel jelenésem van Pesten egy fontos ügyből kifolyólag, amit már nem mondhatok le.

Mérlegeltem a lehetőségeimet:

1. Kifekszem az első kamion elé, amiért nem vettem még meg a korábban kinézett bukócsövet. :)
2. Hazavitetem a motort egy vagyonért, majd otthon ráérek intézni a javítást.
3. Kint hagyom a gépet, amíg vissza tudok jönni érte, hogy hazaszállítsam.


Volt még egy, nem túl sok sikerrel kecsegetető lehetőség: megpróbálom helyben megoldani a problémát. Tettem egy kísérletet.

?rült internetezésbe és telefonálgatásba kezdtem, aminek meg is lett az eredménye. Hatalmas szerencsével találtam a környéken egy motorbontóst, akinek volt az én motoromhoz (is) passzoló oldaldeklije, és - extra haszon reményében - még a szabadidejét is hajlandó volt feláldozni. Késő estére került a kezemben a kissé viseltes, színben teljesen eltérő alkatrész. A török kereskedő aranyárban számolt, viszont adott ajándék tömítést, így már nyugodtabban tehettem le a fejem éjszakára.



Másnap nekiálltam a szerelésnek. Szállásadóm garázsában és szerszámaival megreparáltam a Suzukit. Vasárnap kizárólag a benzinkútról, tripla áron lehetett motorolajat szerezni, ráadásul csak olyan márka volt, amit normál esetben messziről elkerülök, de akkor és ott nem volt más választásom, meg kellett vennem.

Innentől simán ment minden: feltöltöttem a blokkot olajjal és szépen hazamotoroztam. A következő héten az első dolgom volt, hogy megvegyem a bukócsövet. Ha ezt korábban megtettem volna, a blokk nem sérült volna meg, és most nincs miről mesélnem. Mondanom se kell, hogy azóta nem estem el, de tudod, hogy van ez: az ördög soha nem alszik...

Szerkesztői jegyzet

Az egyik kakucsi TesztMotor Tréningünkön is előfordult egy hasonló eset, egy hasonló motorral - illetve ugyanilyen Bandittal... Az egyik tanulónk a fékgyakorlatot kottázta el, ami abból állt, hogy - bizonyos sebességről - a bója után a lehető legrövidebb távon belül meg kellett állni, mind a két féket határozottan, de progresszív módon használva. Nos, suzukis kollégánk (keze) túl hirtelen járt el, és kissé több fékerőt csoportosított az első kerékre a kelleténél, így a motor azonnal kiesett alóla. Villámkezű BenZso mester meg is örökítette a mutatványt:


A lényeg azonban nem is ez, hanem hogy - bukócső hiányában - ez esetben is kitörött a dekliből egy darab, és a lyukon keresztül bizony csöpögött az olaj a kakucsi flaszterre. A helyzet valamivel jobb volt, mint a fenti sztoriban Ausztriában, mert egy rakás motoros között történt az eset, egy ringen - péntek este, zárás környékén... Valamiért mégsem volt senkinél 650-es Bandit dekli, de a faluban igen: a helyi - köztiszteletben álló - motorszerelő mesternek pont volt egy, aki a fenti történetben említett törökkel ellentétben gombokért adta oda bajba jutott motoros társunknak - pedig ő sem volt már munkaidőben...




- a TesztMotor a GIVI bukócsöveket ajánlja, melyeket a SHOX Motoros Áruházban szerezhetitek be

Szöveg: Gézu Képek: SHOX

Hozzászólások Ti írtátok: Bukócső kellett volna... cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!
F
FJR fan - még egy opció a Bukócsõ kellett volna"-hoz 4/b. eset Hozzávalók: egy nylonszatyor, némi (megfelelõ) mûgyanta, olaj, szerszámok, féktisztító, egy póló stb. 2018 szeptemberében Brassó határában cimbora elpánikolt/elsokallt kanyarban perec, 1.2-es Inazuma bal dekni kilyukadva. Egyik túrázónknak szerencsére folyékony román nyelvtudás plusz internet & GPS, város bejár keresztül-kasul az "ismerd meg Brassót mozgalom keretében. Végül egyik motoros boltban mûgyanta és olaj megvásárol, a városi könyvtár elõtt letáborozva dekni befoltoz, olaj betölt. (Jó, ehhez az is kellett, hogy munkanapon, nem túl késõ délután történt az eset.) A motor lábon hazajött gond nélkül (na jó, picit könnyezett, de fél deci olaj sem fogyott el emiatt). Fél évig szolgált így, majd gyári eredeti, Suzuki feliratos dekni megrendelve. A bukócsõ viszont csak most, '21 tavaszán fog felkerülni. )"
2021-04-18 10:36:00 Válasz