Suzuki, Köln: 5 új, 2 vadiúj modell

Suzuki, Köln: 5 új, 2 vadiúj modell

Hamamatsu odatette magát Kölnre: egyből két új GSX-R alapra épülő ezres, egy terepesebb V-Strom 650, egy robogó és egy ABS az ezres Gixxerre a mérleg

Hamamatsu odatette magát Kölnre: egyből két új GSX-R alapra épülő ezres, egy terepesebb V-Strom 650, egy robogó és egy ABS az ezres Gixxerre a mérlegA GSX-S1000-esnek a formáit és a nevét (GSR helyett) is ismertük már az Intermot előtt - az új izomnaked lelke a K8-as GSX-R1000 blokkja, melyet egy új feljesztésű aluvázba építettek. Amit nem tudtunk, hogy (háromfokozatú) kipörgésgátlóval szerelték, így könnyebben kordában tartható a kölni pletyka szerint 170 lóerő körüli teljesítmény - hivatalos teljesítményadatok még nem láttak napvilágot.

A GSX-S tág keretek között állítható, minőségi futóművet (43mm-es fordított Kayaba villa elöl) és Brembo monbloc féknyergeket kapott, így biztosan nem érhetik a GSR750-eshez hasonló vádak, ami a felszereltséget illeti. A fékeket blokkolásgátló rendszer segíti - az ülésmagasság 815mm-es, ami jelenleg a legalacsonyabb az ezresek közt. A dizájn kissé tompább, mint amit a GSR-sorozaton megszokhattunk - de azért elég "harcos".





A Koelnmesse (itt Hungexpo) legnagyobb meglepetése a Suzuki standján az F-es átirat a GSX-S-ből: nem véletlen, ha azonnal a Z1000SX jut eszünkbe... Hasonló eljárás alapján született meg az új túrasportoló (idomokat/plexit kapott), természetesen azonos műszaki alapokkal (K8), de ha lehet ilyet mondani, még tompább dizájnnal. A GSX-S1000F tényleg nagyon hasonlít a "felöltöztetett" Kawasaki - jól sikerült - koncepciójára, és ha ez is "olyan" lesz, akkor nagy baj nem lehet.





A "küllőskerekű" DL650-esről is pletykáltak már az Intermot előtt - most már azt is tudjuk, hogy hívják: XT-nek. Az terepes V-Strom DR BIG-es kacsacsőrt és fűzött felniket kapott - változatlan kerékmérettel (19-17). Egy 21 collos első kerék minden bizonnyal érdemben is javította volna a laza talajos képességeit a 650-esnek. Ennél is nagyobb szívfájdalom, hogy az alábbi képen látható modellen lévő gazdag felszereltség (dobozok, bukócső, kézvédő, kartervédő, ködfényszóró, túraplexi) nem jár alapáron a DL650XT-hez - csak a kerekek és a kacsacsőr.





A GSX-R1000 nem csak az alapot adta két új, 2015-ös modellnek, hanem maga a legfrissebb generációs Ezredes is megújult. A gyártó félig-meddig hű maradt az általa hangoztatott "Pure Performance" jelmondathoz, hiszen míg az L5 ABS-t kapott, TC-t nem. A kipörgésgátló továbbra is várat(?) magára, a brembós ABS-Hayabusa óta viszont csak idő kérdése volt a blokkolásgátló. A GSX-RR-es (MotoGP) fényezéssel úgy érezhetjük magunkat, mint RdP, a gyári tesztpilóta.





A Suzukinak mindezek mellett még egy robogóra is maradt energiája: a 113 köbcentis Address minden jóságát gyönyörűen elmeséli/bemutatja az alábbi videó. Azért hogy néhányat említsünk: 20,6 literes csomagtér, 2 literes fogyasztás, akár 255km-es hatótáv, és még egy rakás praktikum. A GSX-S-F vagy R mellé erősen ajánlott egy ilyen a mindennapokra.


Hozzászólások Suzuki, Köln: 5 új, 2 vadiúj modell cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!