
PályaPéntek: Rossi ismét bajnokesélyes!
Elmélkedés az idei három MotoGp futam után!
Elmélkedés az idei három MotoGp futam után!Immáron három futamán vagyunk túl az idei MotoGP naptárának. Az idei évben összesen 18 pályán küzdenek meg a versenyzők, így igazából még semmi sem dőlt el. Arra viszont talán senki sem számított, hogy három futam után Valentino Rossi fogja vezetni a bajnokságot, méghozzá két futamgyőzelemmel!

Kétségtelen, hogy az évet Valentino Rossi kezdte a legjobb formában. A doktor legutóbb 2010-ben kezdte győzelemmel a bajnokságot, de igazából ilyen erős kezdéshez vissza kellene mennünk egészen 2005-ig! A kilencszeres olasz világbajnok két futamot nyert a háromból, míg Austinban harmadik lett. Tavaly ilyenkor csak azon elmélkedtünk, hány futamig tarthat Marquez megszakíthatatlannak tűnő sikersorozata, jelen pillanatban lemaradása viszont 30 pont!
Rossi idei eredményeit nem csupán a Yamaha motorjának köszönheti. Habár az M1 versenytempója nagyon jó, egy körön van, hogy csupán a harmadik sorra elég. A doktor idei sikereinek titka sokkal inkább tapasztalata, mivel két futamon is remek taktikai érzékkel hódította el a győzelmeket. Katarban és Argentínában is fokozatosan lépett előre, és csak az utolsó körökben vált esélyessé a győzelemre.

A szezonnyitót bomba formában kezdte Andrea Dovizioso és a Ducati. Az első rajtkocka megszerzése után a futamon sem gyengélkedtek, így Iannone-val karöltve folyamatosan dobogós pozíciókban motoroztak. Miután Marquez benézte az első kanyart, s hátulról kellett felzárkóznia, Lorenzo tűnt esélyesnek elrontani a Ducatik versenyét. A Yamaha kétszeres bajnoka azonban ezt az évet sem kezdte erősen, és a véghajrában még a dobogóról is lecsúszott. Ahogyan Lorenzo lassult, nagyjából úgy gyorsult Rossi, aki a keményebb első gumival nagyon erős féktávokat tudott venni még az utolsó körökben is. Hiába voltak a Ducatik meglepően gyorsak a véghajrában is, és hiába tudtak rakétaként előzni a célegyenesben, Rossi jött és győzőtt! Iannone harmadik helyének köszönhetően három olasz állhatott fel a dobogóra, a korábbi nagymenő három spanyol pedig csak utánuk érkeztek be. Marquez végül egészen az ötödik helyre ért fel, közben pedig rekord sebességet is sikerült elérnie: 350,3km/h.

Amerikába utazva viszont hirtelen a tavalyi Marquezt láthattuk viszont, aki senkivel sem akart játszani, és meggyőző fölénnyel nyerte a futamot. Rossi és Dovizioso ismét egymásra találtak, ám ezúttal a Ducati versenyzője ért be előbb. Ez azért is volt meglepő, mivel a Ducati a katari sikerek után két litert vesztett a felhasználható üzemanyag mennyiségéből, bár így is két literrel többet fogyaszthattak a Honda és a Yamaha csapatainál.
Amikor a fiatal Marc Marquez csatlakozott a legfelső osztályhoz, sokan várták párharcát Valentino Rossival. Szerencsére össze is hozta őket a sors egy-egy csatára, de akkora utóhangja egyiknek sem volt, mint az argentin futam utolsó előtti körének! Míg az első két futamon szinte nem is látták egymást, az idei harmadik futamon hamar kirajzolódott, hogy Rossi lehet az egyetlen, aki felveheti a kesztyűt Marquezzel. A verseny alakulása azért is volt kiszámíthatatlan, mivel a gumitaktikák eltértek. Míg Marquez kemény hátsó abronccsal indult, addig az olasz extra kemény hátsó gumit választott. Marc taktikája úgy tűnt beválik, mivel 5 másodperc körüli előnyt motorozott ki pár kör alatt, míg Rossi a nyolcadik helyről rajtolva viszonylag lassan verekedte át magát a Ducatikon. Az előny viszont a körök teltével fogyni kezdett, és az izgalmat tovább fokozva, csupán 3 körrel a vége előtt került Rossi támadó pozícióba.

Ekkor rajongók ezrei dörzsölték a tenyerüket, és habár Rossi gyorsabb körökre volt képes, tudtuk, hogy Marquez nem fogja könnyen adni a bőrét, így akár egy utolsó kanyaros befutó is lehet. Rossi első próbálkozása sikertelen is lett, túlvállalta kissé a féktávot előzés közben, így Marquez szűkebben fordulva visszatért elé - vagy csak kóstolni akart a doktor, hogy Marquez tud-e még gyorsulni? Az utolsó előtti körben aztán keményebb támadás és ellentámadás következett. Rossi a hosszú egyenes féktávjában kifékezte a címvédőt, aki még a kanyar közepén az olasz alá akart fordulni, ám helye nem volt, így össze is értek. Marquez nem adta fel, és próbált rögtön visszavágni, ám túlságosan buzgóan gyorsított rá Rossira, és első kerekével ráfutott a Yamaha hátsó kerekére. A második kontaktus már bukással járt, legalábbis a spanyol részéről, aki így nullázta a hétvégét. Rossi alatt nem ingott meg a motor, így ő tovább motorozott a győzelembe!
Habár Marquez feldúltnak tűnt az esés után, nagyon sportszerűen reagált a riportereknek, és elmondta, viszonya nem változott Rossival szemben, aki továbbra is egy példakép számára. Az esetből megpróbál tanulni, és ezáltal is gyorsabb lenni a jövőben!
A pontversenyben így három futam után három olasz áll az élen. Rossi előnye a két győzelem ellenére is csak 6 pont Dovizioso előtt, aki mindhárom futamon a második helyen ért célba. Marquez hiába volt nagyon gyors mind a három helyszínen, meglepetésre csupán az ötödik helyen áll. Könnyen alakulhatott volna másképp, sőt akár három győzelemmel is nyithatott volna a címvédő, de meglepetésre ezúttal vezetői hibák miatt maradt le jó néhány pontról a spanyol. Viszont ha sikerül fejben összeraknia a dolgokat, még könnyen világbajnok lehet az idén. A Repsol Honda továbbra is nagyon gyors, ám láthatjuk, hogy az idei évben a taktikának is nagyobb szerepe lehet.
Taktikában pedig egyértelműen Rossi a legerősebb jelenleg. Az olasz átvette a csapatvezető szerepét a Yamahánál, és ha sikerül fejleszteniük is a motort év közben, nagyon jók az olasz esélyei a tizedik világbajnoki címére. Nem tudjuk viszont mi történt Jorge Lorenzóval, aki annak idején legyőzte a doktort házon belül, ám az utóbbi másfél évben sokkal nehezebben jönnek számára az eredmények, sokkal többet panaszkodik a motorra leintés után.
Természetesen ne feledkezzünk meg Dovizioso-ról sem, aki meglepően stabilan teljesít a Ducatival. A Desmosedici sokat fejlődött, jobban kezeli az abroncsokat, és végsebessége is kimagasló. Az egyetlen szépséghiba csupán az, hogy a Ducati előnyöket élvez néhány szabályban, így nem teljesen egyenlő feltételekkel vág neki a futamoknak. Nem titkolt, hogy ezek az előnyök folyamatosan elvesznek, ha javulnak az eredmények, így az olasz gyártó hamarább találhatja magát a Yamahával és a Hondával azonos körülményekben, mint gondolná. Amennyiben ez eljön, valószínűleg nem fogják tudni felvenni a kesztyűt a két japán gyártóval szemben, így habár Dovi eredményei nagyon jól mutatnak, a világbajnoki címért valószínűleg nem szállhatnak harcba. Ettől függetlenül a vörösek nagyon jó évet zárhatnak, és akár futamgyőzelmeket is szerezhetnek!

Váratlan pilótakeresésbe kellett kezdenie az idén a Repsol csapatának, mivel Dani Pedrosa az évadnyitó után bejelentette, karfájdalmai miatt nem érzi jól magát a motoron, és így nem tudja folytatni. Habár korábban az orvosok már nem javasoltak további műtéteket, a csapat nagyon komolyan vette az ügyet, és a legjobb specialisták vették kezelésbe a versenyzőt. Dani nem is feledkezik meg rajongóiról, és üzeneteiből tudjuk, sikeres műtéten van túl, sőt regenerálódása is terv szerint zajlik. Helyére a csapat a japán Hiroshi Aoyamát hozta, akinek nem sikerült még felvennie a tempót, sőt a legutóbbi futam végén ki is lökték őt.

Kétségtelen, hogy az évet Valentino Rossi kezdte a legjobb formában. A doktor legutóbb 2010-ben kezdte győzelemmel a bajnokságot, de igazából ilyen erős kezdéshez vissza kellene mennünk egészen 2005-ig! A kilencszeres olasz világbajnok két futamot nyert a háromból, míg Austinban harmadik lett. Tavaly ilyenkor csak azon elmélkedtünk, hány futamig tarthat Marquez megszakíthatatlannak tűnő sikersorozata, jelen pillanatban lemaradása viszont 30 pont!
Rossi idei eredményeit nem csupán a Yamaha motorjának köszönheti. Habár az M1 versenytempója nagyon jó, egy körön van, hogy csupán a harmadik sorra elég. A doktor idei sikereinek titka sokkal inkább tapasztalata, mivel két futamon is remek taktikai érzékkel hódította el a győzelmeket. Katarban és Argentínában is fokozatosan lépett előre, és csak az utolsó körökben vált esélyessé a győzelemre.

A szezonnyitót bomba formában kezdte Andrea Dovizioso és a Ducati. Az első rajtkocka megszerzése után a futamon sem gyengélkedtek, így Iannone-val karöltve folyamatosan dobogós pozíciókban motoroztak. Miután Marquez benézte az első kanyart, s hátulról kellett felzárkóznia, Lorenzo tűnt esélyesnek elrontani a Ducatik versenyét. A Yamaha kétszeres bajnoka azonban ezt az évet sem kezdte erősen, és a véghajrában még a dobogóról is lecsúszott. Ahogyan Lorenzo lassult, nagyjából úgy gyorsult Rossi, aki a keményebb első gumival nagyon erős féktávokat tudott venni még az utolsó körökben is. Hiába voltak a Ducatik meglepően gyorsak a véghajrában is, és hiába tudtak rakétaként előzni a célegyenesben, Rossi jött és győzőtt! Iannone harmadik helyének köszönhetően három olasz állhatott fel a dobogóra, a korábbi nagymenő három spanyol pedig csak utánuk érkeztek be. Marquez végül egészen az ötödik helyre ért fel, közben pedig rekord sebességet is sikerült elérnie: 350,3km/h.

Amerikába utazva viszont hirtelen a tavalyi Marquezt láthattuk viszont, aki senkivel sem akart játszani, és meggyőző fölénnyel nyerte a futamot. Rossi és Dovizioso ismét egymásra találtak, ám ezúttal a Ducati versenyzője ért be előbb. Ez azért is volt meglepő, mivel a Ducati a katari sikerek után két litert vesztett a felhasználható üzemanyag mennyiségéből, bár így is két literrel többet fogyaszthattak a Honda és a Yamaha csapatainál.
Amikor a fiatal Marc Marquez csatlakozott a legfelső osztályhoz, sokan várták párharcát Valentino Rossival. Szerencsére össze is hozta őket a sors egy-egy csatára, de akkora utóhangja egyiknek sem volt, mint az argentin futam utolsó előtti körének! Míg az első két futamon szinte nem is látták egymást, az idei harmadik futamon hamar kirajzolódott, hogy Rossi lehet az egyetlen, aki felveheti a kesztyűt Marquezzel. A verseny alakulása azért is volt kiszámíthatatlan, mivel a gumitaktikák eltértek. Míg Marquez kemény hátsó abronccsal indult, addig az olasz extra kemény hátsó gumit választott. Marc taktikája úgy tűnt beválik, mivel 5 másodperc körüli előnyt motorozott ki pár kör alatt, míg Rossi a nyolcadik helyről rajtolva viszonylag lassan verekedte át magát a Ducatikon. Az előny viszont a körök teltével fogyni kezdett, és az izgalmat tovább fokozva, csupán 3 körrel a vége előtt került Rossi támadó pozícióba.

Ekkor rajongók ezrei dörzsölték a tenyerüket, és habár Rossi gyorsabb körökre volt képes, tudtuk, hogy Marquez nem fogja könnyen adni a bőrét, így akár egy utolsó kanyaros befutó is lehet. Rossi első próbálkozása sikertelen is lett, túlvállalta kissé a féktávot előzés közben, így Marquez szűkebben fordulva visszatért elé - vagy csak kóstolni akart a doktor, hogy Marquez tud-e még gyorsulni? Az utolsó előtti körben aztán keményebb támadás és ellentámadás következett. Rossi a hosszú egyenes féktávjában kifékezte a címvédőt, aki még a kanyar közepén az olasz alá akart fordulni, ám helye nem volt, így össze is értek. Marquez nem adta fel, és próbált rögtön visszavágni, ám túlságosan buzgóan gyorsított rá Rossira, és első kerekével ráfutott a Yamaha hátsó kerekére. A második kontaktus már bukással járt, legalábbis a spanyol részéről, aki így nullázta a hétvégét. Rossi alatt nem ingott meg a motor, így ő tovább motorozott a győzelembe!
Habár Marquez feldúltnak tűnt az esés után, nagyon sportszerűen reagált a riportereknek, és elmondta, viszonya nem változott Rossival szemben, aki továbbra is egy példakép számára. Az esetből megpróbál tanulni, és ezáltal is gyorsabb lenni a jövőben!
A pontversenyben így három futam után három olasz áll az élen. Rossi előnye a két győzelem ellenére is csak 6 pont Dovizioso előtt, aki mindhárom futamon a második helyen ért célba. Marquez hiába volt nagyon gyors mind a három helyszínen, meglepetésre csupán az ötödik helyen áll. Könnyen alakulhatott volna másképp, sőt akár három győzelemmel is nyithatott volna a címvédő, de meglepetésre ezúttal vezetői hibák miatt maradt le jó néhány pontról a spanyol. Viszont ha sikerül fejben összeraknia a dolgokat, még könnyen világbajnok lehet az idén. A Repsol Honda továbbra is nagyon gyors, ám láthatjuk, hogy az idei évben a taktikának is nagyobb szerepe lehet.
Taktikában pedig egyértelműen Rossi a legerősebb jelenleg. Az olasz átvette a csapatvezető szerepét a Yamahánál, és ha sikerül fejleszteniük is a motort év közben, nagyon jók az olasz esélyei a tizedik világbajnoki címére. Nem tudjuk viszont mi történt Jorge Lorenzóval, aki annak idején legyőzte a doktort házon belül, ám az utóbbi másfél évben sokkal nehezebben jönnek számára az eredmények, sokkal többet panaszkodik a motorra leintés után.
Természetesen ne feledkezzünk meg Dovizioso-ról sem, aki meglepően stabilan teljesít a Ducatival. A Desmosedici sokat fejlődött, jobban kezeli az abroncsokat, és végsebessége is kimagasló. Az egyetlen szépséghiba csupán az, hogy a Ducati előnyöket élvez néhány szabályban, így nem teljesen egyenlő feltételekkel vág neki a futamoknak. Nem titkolt, hogy ezek az előnyök folyamatosan elvesznek, ha javulnak az eredmények, így az olasz gyártó hamarább találhatja magát a Yamahával és a Hondával azonos körülményekben, mint gondolná. Amennyiben ez eljön, valószínűleg nem fogják tudni felvenni a kesztyűt a két japán gyártóval szemben, így habár Dovi eredményei nagyon jól mutatnak, a világbajnoki címért valószínűleg nem szállhatnak harcba. Ettől függetlenül a vörösek nagyon jó évet zárhatnak, és akár futamgyőzelmeket is szerezhetnek!

Váratlan pilótakeresésbe kellett kezdenie az idén a Repsol csapatának, mivel Dani Pedrosa az évadnyitó után bejelentette, karfájdalmai miatt nem érzi jól magát a motoron, és így nem tudja folytatni. Habár korábban az orvosok már nem javasoltak további műtéteket, a csapat nagyon komolyan vette az ügyet, és a legjobb specialisták vették kezelésbe a versenyzőt. Dani nem is feledkezik meg rajongóiról, és üzeneteiből tudjuk, sikeres műtéten van túl, sőt regenerálódása is terv szerint zajlik. Helyére a csapat a japán Hiroshi Aoyamát hozta, akinek nem sikerült még felvennie a tempót, sőt a legutóbbi futam végén ki is lökték őt.
Hozzászólások PályaPéntek: Rossi ismét bajnokesélyes! cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.