
Nagyot robban a Ducati 916 V4
Ha valakinek erre a Ducati modellre fájna a foga érdemes sietni, mert a Július 13-án bemutatott Ducati 916 V4 széria erősen limitált, hiszen mindössze 500 darab készült a Panigale V4 25° Anniversario 916 névre hallgató gyönyörűségből.
A leleplezésnek a kaliforniai Pebble Beach adott otthont, ami egyébként a WSBK bajnokság egyik megállóhelye és kb 25 kilométerre taláható a Laguna Secától. Gondolom így már mindenkinek leesett melyik pályáról is van szó.
Mitől drágább?
Maga a motor erősen az 1103 köbcenits, 211 lovas V4 S-en alapszik, de a 41,900 Eurót kóstáló különleges verzió megkapta még a 998 cm3 hengerűrtartalmú V4 R karcsúsított orrát, valamint versenymotorhoz illő módon jár még hozzá a száraz kuplung jellegzetes csörömpölése is.
Találunk még rajta ezen kívül egy pár kovácsolt Marchesini Racing magnézium felnit, amelyek összesen egy kilóval könnyítik a motort, de az Euro 4-nek megfelelő Akrapovi? titán dob is fél kilóval könnyebb, mint a hétköznapi V4 S kidörgője.
Persze itt még nem ér véget az újdonságok sora, ha minden igaz, akkor egyenesen a Desmosedici GP18 MotoGP motorból érkezett a Ducati Traction Control EVO 2 névre hallgató kipörgésgátló rendszer, ami eddig csak V4 R és a V4 R SBK modellekben volt megtalálható. Ez azért jó dolog, mert az IMU (Inertial Measurement Unit, magyarul a motor minden irányú mozgását érzékelő szenzor) még hatékonyabban dolgozik együtt a géppel, ami gyorsabb, simább és finomabb kanyarkigyorsítást jelent, minden körülményben. A nyolc állásban választható (6 száraz és 2 nedves időre) menetdinamikai rendszerhez jár még a szintén EVO 2 nevet viselő Quick Shift gyorsváltó, amivel nem jelent gondot a 10,000-es fordulat feletti sima váltás. Valamint mivel elvégre versenymotorról van szó, kapunk még egy Ducati Data Analyser+ szettet is GPS modullal együtt, ami a köridők mellett loggolja a dőlésszöget, a fékezés erősségét és a gázadás százalékát is.
Ennyi pénzért persze, hogy a külső is változik
A különleges Ducatival nem más, mint Carl Fogarty gurult fel a színpadra: keresve se találhattak volna jobb embert, hiszen emberünk a kilencvenes években az összes díját az olasz márkával nyerte. Éppen ezért az 500 darabos limitált széria összes motorját az ő, 1999-es Ducati 996 World Superbike motorjának mintájára fényezték. Ezért van rajta az a méretes egyes, de jár még hozzá egy Foggy é Shell matrica is, amit a leendő tulajnak kell felhelyeznie, ha akarja. (Egyébként szintén az alkalmat ünnepelve, a gyári csapat motorosai, Álvaro Bautista és Chaz Davies is különleges matricákkal kiegészített motorokkal versenyeztek a hétvégén a Laguna Secán).
A hab a tortán a Foggarty által megtett két tiszteletkör volt: az egyiken egyedül ment végig, a másikon viszont több száz Ducati tulajdonos gurulhatott együtt vele a versenypályán, ami azért nem lehetett egy rossz élmény.
A motor teljes műszaki specifikációját itt találhatjátok:
Két tónusú nyereg Kovácsolt Marchesini Racing magnézium felnik Száraz kuplung Titán Akrapovi? végdob Ducati Traction Control EVO 2 Ducati Quick Shift EVO 2 Verseny kijelző Szénszálas első sárvédő Szénszálas hátsó sárvédő Szénszálas boka védő elemek Szénszálas / titán lengőkar védő elem Verseny markolatok Állítható mart alumínium lábtartók Mart alumínium behajló kuplung és fékkar Fékkar-védő Ducati Data Analyser+ (DDA+ ) adattároló szett GPS modullal Nyitott, szénszálas kuplungház Különleges, évfordulós motor takaró Mart alumínium, verseny stílusú benzin sapka Levett rendszám tábla helyét elrejtő elem Mart alumínium, visszapillantó tükrök helyére pattintható dugók Shell’ és ‘Foggy’ matricák
Hozzászólások Nagyot robban a Ducati 916 V4 cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.