
Na ez kellene! Husqvarna Svartpilen 701 teszt
Tavaly a 401-es Svartpilen tesztet nem én készítettem, de mentem a motorral sokat és azt hittem ebben a kategóriában bőven elég a kicsi. Most rögtön meg is cáfolnám ezt a gondolatot és akinek mondtam ilyet attól is elnézést kérek! Bizony nem szabad sajnálni azt a + 1,2 millát a vételárnál, ha van rá lehetőség, mert minőségérzetben és élvezetben is sokkal többet ad ez a nagytesó.
Miért is mondom ezt?
Rénézésre majdnem ugyanolyan, mint a Husqvarna 401 Svartpilen, kicsit nagyobb és öntött kerekei vannak… Na persze, meg ott van még nagyon sok minden belül, amelyek nem is látszanak. Azokat kell megfizetni!
Az egyszerűség gyönyörködtet - Husqvarna Svartpilen 401 - teszt
A hatalmas egyhengeres, négyszelepes motorblokk, tökélyre van fejlesztve! Vannak vibrációi, de korántsem akkorák, mint amelyre gondolnál. A két kiegyenlítő tengely nagyon szépen kisimítja ezeket. Ahogy leadja a nyomatékot az pedig olyan, mintha egy vadászrepülőből katapultálnál. Eddig nem lettek a kedvenceim ezek az egyhengeresek, de most a kecsessége és a robbanékonysága miatt ez a Svartpilen 701 fölkerült nálam a tulajdonlási vágyat ébresztő motorok listájára. Nem sok ilyen van manapság, a japánok közül szinte már semmit nem szeretnék magamnak, (kivéve egy sárga Yamaha XSR900-ast, amivel még mondjuk sosem mentem, de marhára tetszik és tudom, hogy a sorhármasnál nincs jobb… Ha van ilyen eladó géped, keress meg!) annyira kiölték a játékosságot a gépeikből.

Egyedi a a műszerfal, de sajnos ezt nem az okos polcról szedték. Remélem a ráncfelvarrott következő modellen már ezen javítanak.
Mondjuk ezen a Svartpilenen is az agybaj kerülgetett sokszor, hogy nem tudtam kikapcsolni a kipörgés és egykerekezésgátlót, bármit nyomkodtam az egyszerű, de dizájnos műszerfalon. Ez a gyenge pontja a Svartpilennek. Egy KTM Duke 125-nek komolyabb műszerfala van. Manapság már ha nincs bluetooth összeköttetés a telefonod és a motorod között már nem vagy menő a kávézó előtt, ha pedig azt a kevés funkciót sem tudod bemutatni amit tud, akkor igazi vesztesnek érezheted magad a sok LCD műszerfalas kolléga mellett. Egészen addig amíg el nem indultok.
Igaz, hogy ez a motor egyszerűnek néz ki, mint egy IKEA polc, de menni vele hatalmas élmény.
A gyári Husqvarna-motorcycles.com oldalon megnézheted az összes extra alkatrészt is hozzá amit lehet rendelni.
158.5 kg száraz tömeg párosul 75 izmos musztáng “ló”erejvel. Nem ez a legszebb súly/lóerő arány amit eddig láttunk, de ez bőven elég ahhoz, hogy utcai körülmények között minden nap mosolyt csaljon az arcodra. Nem is kell több, így is 200 km/h a vége az pedig egy ilyen naked motoron felelsleges. De amíg eléred a 150 km/h-t (amit simán el tudsz viselni idomok nélkül is) alig telik el 4-5 másodperc és ez a lényeg.

Az Euro4-es szabályozásnak megfelelő kipufogó alacsony fordulaton, szépen dörmög, de ha rárántassz keményen az elektronikus gázkarra, akkor hallhatod az éhes oroszlán üvöltését is.
Ha városban használnád, akkor is jó, de ha elmennél vele egy-egy rövidebb túrára, arra is alkalmas. Sőt még ha kisebb versenypályára vinnéd, mint pl Kakucs-Ring oda ennél jobbat keresve sem találhatnál. Elvileg 60 fokos dönthetőséget ígérnek, amit sajnos most nem tudtam kipróbálni, de ha igaz, akkor ezzel úgy mehetsz majd, mint Marquez a MotoGP-n, ha jó gumikat teszel föl.

Ezek az MT60-as Pirellik utcára tökéletesek és még jól is néznek ki. Mennek a stílushoz, mint pl a LACK termékcsoport polcai és szekrényei, ha már az Ikeánál tartottunk az előbb.

Szívesen látnád az Icon Airflite sisakod plexijén tükröződni a Svartpilened? Gyere a motopartsshop.hu motorosboltunkba és mindkettőt beszerezheted nálunk!

Azt ugye vágod, hogy mitől kék a leömlő? A súlycsökkentés miatt titánból készül. Többek között ezért is kerül többe a 401-esnél

Himbarendszeren támaszkodik a hátsó WP rugóstag. Többek között ezért is ilyen kifinomult a felfüggesztés

Ha ilyened van, otthon lehet egy vasalódeszka is melletted az ágyban, mert ennél szebb domborulatokat még nem láttál!

Igen ez az aminek látszik is. Brembo fékmunkahenger, amely nagyon-nagyon határozott nyomásponttal és kiváló adagolhatósággal rendelkezik.

A vezetőülés is fergeteges. Széles, lapos, pont annyira kemény, hogy még jól érezd rajta magad hosszabb utakon is. Nem vagy egy pozícióba bekényszerítve, oda ülsz rajta ahová csak akarsz. Ilyennek kellene lennie minden motoron!!! A hátsó miatt sem sírt a gyerek amikor minden reggel ezzel hordtam az iskolába. Sőt élvezte is az utazást!

A Magura hidraulikus kuplung adagolhatósága is ötös! A jó hír, hogy ilyen Magura Hymec munkahengert rakhatsz Te is a motorodra!

Flat Track stílust idéz a motor jobb hátulja, ahol a rajtszámtartó található. A bal oldalon ne keress ilyet, ott nincs semmi ?

…és már megvehető teljesen készen is! Küllős kerekekkel, bronz színű fényezéssel 3.345.000 Ft-ért.

Alul is Brembo, amelyből elég egy is!

WP APEX első teleszkópokat kapott, amelyek minden irányba állíthatóak és iszonyú finoman rugóznak. Ha minden igaz, jövőre a Duke 890-esek is már ilyennel jönnek

Kanyarog rendesen a titán leömlő, mielőtt leér az alsó kipufogódobhoz

Ugye, hogy lehet egy sima kerek lámpát is szépre készíteni?

Ha nem tudnád mit vettél, mindenhol leolvashatod

Zseniális az ötlet és a kidolgozás is!
Hozzászólások Na ez kellene! Husqvarna Svartpilen 701 teszt cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.