Mikor cseréld le a gumiabroncsaidat a motorodon?

Mikor cseréld le a gumiabroncsaidat a motorodon?

Meddig hasznos egy gumiabroncs, s mikor mondjuk rá, hogy túlkoros? Tippek, tények, tapasztalatok.

A motorkerékpár-gumiabroncsok esetében volt régen egy mondás, ami így hangzott: ?Legyen olcsó, ragadjon az útra és bírja a strapát! Ne nézd a korát, válassz egyet!? A gumiabroncsgyártás-technológia azonban igazán hosszú utat tett meg az elmúlt tíz évben és ez a régi mondás kissé már elavult. De vajon melyik része igaz a mai napokban? Ha a gumiabroncsokat olyan minőséggel ruházták fel, hogy már nagyon sokat tudnak futni hány éves az amelyik túl idős?

A válaszom ami úgysem fog tetszeni az az, hogy: attól függ.
Attól függ, hogy a gumiabroncsokat egész idő alatt hogyan tárolták, attól függ, hogy milyen a gumiabroncs összetétele, és attól függ mersz-e kockázatot vállalni egy kis árengedményért cserébe. Érted?

Akkor mennyi idős a jó gumiabroncs?

Mert lehet hogy úgy néz ki mint az új és mégis eltanyálsz miatta egy hirtelen jött lehűlés, eső, vagy a túl forró aszfalton. De miért? Ennek az az egyszerű oka, hogy minden gumiabroncs az idő múlásával elveszíti hatékonyságát és elöregszik még mielőtt bárki használta volna. A kopási felülete kiszárad, és ezt a folyamatot nem lehet visszafordítani, ergo már nem biztonságos.

A legtöbb gumiabroncs-gyártó nagy engedménnyel próbálja meg eladni az 5 évnél idősebb abroncsait, s mivel mi átlagemberek nemigen vásárolunk közvetlenül a gyártótól, így fenn áll a veszélye, hogy egy gátlástalan, vagy nem kellően tájékozott forgalmazó simán eladja neked régi-új készletét.
Hogy megvédd magad keresd meg a dátumkódot az abroncs oldalán. Ha online rendeled meg, akkor is rögtön ellenőrizd a kódot mikor megkapod az abroncsot. Mielőtt egy üzletben megvásárolod, kérdezd meg mennyi idős. ( FIGYELEM! A MEGFELEL?EN TÁROLT GUMIABRONCS MÉG NEM KUKA ÉS AKÁR 4-5 ÉVESEN IS ELADHATÓ HIVATALOSAN!)

Hogy kerüld el a bajt? Honnan tudod mennyi az annyi? A dátumkódot mindig a gumiabroncs DOT megnevezés közelében helyezik el, amely jelzi a gyártás hetét és évét. Pl ezen a képen a 4718 jelöli a 2018-as 47. heti gyártást.

Nade térjünk rá arra a részre, hogy hogyan tárold a gumiabroncsot, hogy ne tegyél benne kárt (ha új, ha régi) : Ügyelj arra, hogy ne legyen közvetlen napfénynek, szélsőséges hőmérsékletnek kitéve, ne érje semmilyen vegyi anyag, vagy annak a gőze.

Ha utcán áll a motorod amikor nem használod, akkor jóval hamarabb öregszik a gumi rajta, mintha egy árnyékos garázsban pihenne állandó hőmérséklet mellett.

Ez a gumi 2019 23. hetében készült. Kéred? Mi ilyen friss gumikkal dolgozunk a motopartsshop.hu ban.

Váljon szokásoddá, hogy minden hétvégén mielőtt elindulsz motorozni ellenőrzöd az abroncsodban a nyomást és ilyenkor át is nézed a futófelületet, esetleges sérüléseket keresve.

Ellenőrizd:
A gumiabroncs kopását. Hogy néz ki a gumi? Szépen egyenletesen kopik vagy kimaradnak részek? A futófelületet. Még mindig úgy néz ki mint egy új gumi vagy már kiszáradt és szürkés? A felületen lévő ?gyűrődések? ?en vannak e repedések vagy törések? Az oldalfalát. Ha az oldalfalakon repedések vannak a gumi már túl öreg. Ha túl sok defektjavítás történt már az gumin, ideje lecserélni. Az első gumit alapból cserélni kell, nem lenne szabad defektet javítani rajta!

 

Ha cseréltél valaha saját kezűleg gumiabroncsot, akkor te már megtapasztaltad, hogyan ellenkezik a régi mikor lehúzod a felnikről, s ezzel ellentétben milyen rugalmasan fel lehet pattintani az újat. Ha ekkora a különbség sejtheted, milyen egy száraz régi, vagy egy lágyabb új gumival suhanni még ha ugyanazt a funkciót is végzik.

Ne a gumin próbálj spórolni, egy pár új gumi sokkal olcsóbb mint egy baleset, s az új gumikkal hidd el, sokkal élvezetesebb a motorozás!

Válogass bármilyen motorra vagy quadra kínálatunkból. Itt biztosan megtalálod azt a gumit amire szükséged van. Ha pedig tanács kellene, hogy melyiket válaszd, hívd Zsoltit!

 

 

Hozzászólások Mikor cseréld le a gumiabroncsaidat a motorodon? cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!