Miért váltja az OGRE mobil a BUBIT?

Miért váltja az OGRE mobil a BUBIT?

Nem titok: hiába van egyre több Bubi és hozzátartozó állomás a főváros utcáin, a közbringa használata az elmúlt két év alatt is drasztikusan csökkent. Mi a 40-50 százalékos visszaesés oka?Hova vándoroltak a Bubi felhasználók?

A megoldás egyszerű: a Bubi a múlt - az ogre&co (és a hozzá hasonló szolgáltatásoké pedig) a jövő ígérete.

A Bubi nehézkes kerékpárja és nehézkes regisztrációja helyett trendi kinézet és gyors csatlakozás - legalábbis ezt ígérik az egyre szaporodó elektromos roller, robogószolgáltatók. Az érintett fiatalok pedig pontosan tudják mi a jó nekik, és az előfizetéseikkel szavaznak is. Nyugodtan mondhatjuk, hogy nem a flotta kis mérete, vagy az ismertség hiánya okozza a Bubi hanyatlását, hanem az azonos elven működő, ám sokkal izgalmasabb megoldások térnyerése. Az egyik a múlt, a másik a jövő.

Van néhány dolog, amiben minden ?zöld?, azaz elektromos meghajtású szolgáltató ugyanazt ígéri:

A forgalmi dugó ?legyőzhető? - amíg az teherszállító tankhajó autókkal napközben csak araszolni lehet a fővárosban, addig az elektromos gyorsnaszádokkal bárhova el lehet cikázni. Nem kell aggódni a parkolás miatt. Amíg a belvárosban autóval sokszor körülményes parkolóhelyet találni, addig az elektromos közlekedési eszközökkel ez nem okoz gondot. Nem kell törődni a bérelt eszközök karbantartásával. Ezt a terhet teljes egészében átveszik az eszközök szolgáltatói. Zöld és környezetkímélő. Nem szennyezi a főváros levegőjét, élhetőbbé teszi a város mindennapjait.

 

Gyorsan össze lehet szedni, hogy miben maradt le a Bubi például a most elindult ogre&co-tól? ami már az elindulása első hetében közel 1200 új előfizetőt szerzett:
Kategória Bubi Ogre mobil Kinézet Sovery 1980. Nehéz, nem túl esztétikus, jelentős erőfeszítéssel tekerhető a tömör gumik és nehéz váz miatt. Fiatalos, a legújabb trendeket követi. Regisztráció Személyesen kell bemenni regisztrálni és aláírni a BKK-ügyfélközpontban (ha lejár a bérlet akkor is). Ez pedig sorban állással jár, ami a fiatalok számára elrettentő erővel bír. Egy mobil és internetkapcsolat kell hozzá, meg persze jogosítvány és a 18. betöltött év. Deposit 25 000 forintot terhel a nem bérletes felhasználó kártyáján a rendszer, amit csak akkor old fel, ha visszaadja a biciklit. A bérlések elején 900 Forintértékben kreditet vásárol a felhasználó, ami teljes egészében leutazható, A nap végén pedig megtörténik az elszámolás: ha többet utazik, akkor a maradékot kell kifizetni, ha maradt, az később felhasználható. Support Ha gondunk van, a telefonos BKK-ügyfélszolgálat kapcsolására néha sokat kell várni (nincs külön Bubi-forródrót). Telefonos ügyfélszolgálat mellett a közösségi médiában is aktívan tartja a kapcsolatot az ügyfelekkel. Lefedettség Közel 100 állomás és 1200 kerékpárhely, de a belső kerületek Nagykörúton kívüli részein, elsősorban a VIII. és IX. kerületben még így is kevés dokkolót találunk. De ugyanígy a belvárostól még bringázható távolságra eső, sűrűn lakott angyalföldi, zuglói, óbudai és kelenföldi lakosok is Bubi nélkül maradtak. Az ogre&co szolgáltatása jelenleg még csak a főváros belső kerületeit fedi le. Árak 18 900 forintos éves bérlet promóciós áron megvehető 12 000 Ft-ért, és az éves BKK-bérlet mellé is 50% kedvezmény jár. Az ogre&covegyes ?modellt? alkalmaz: a kombinált viteldíj a használati percekből és a megtett kilométerből áll.

 

Mit várhatunk a tendenciák alapján?

A Bubi népszerűsége továbbra is csökkenni fog, helyét pedig átveszik a sokkal innovatívabb és izgalmasabb járműveket és közlekedési megoldásokat kínáló szolgáltatók. Budapest még mindig ?alulfejlett?, azaz számos ilyen jellegű szolgáltatás elindulása prognosztizálható még az elkövetkező években - legalábbis a nemzetközi trendek alapján. 2017 és 2018 között 39 db új robogómegosztó szolgáltatás indult, 2018 őszén összesen már 85 db ilyen szolgáltatás üzemelt a világon. Ebben az időszakban 25 ezer új robogót helyeztek üzembe a szolgáltatók. Ebben az időszakban a lengyel és a spanyol piac nőtt a leginkább (1151% és 498% növekedés). Világszerte közel 2 millió regisztrált felhasználó van az ilyen típusú közösségi közlekedési rendszerekben. Kifejezetten európai központú szolgáltatás: az ilyen jellegű szolgáltatások 84%-a az EU-ban van.

 

Hozzászólások Miért váltja az OGRE mobil a BUBIT? cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!