
Meglepetés! Megjelent a 2021 Suzuki GSX-S 1000 Euro5 típusa
A MotoGP VB győzelemből mi is profitálhatunk, mert kénytelen a Suzuki utcára is fejleszteni olyan modelleket, amelyek a márka hírnevét jó irányba tolják. Ilyen ez az új 2021 Suzuki GSX-S 1000 Euro5 modell is.
Az elmúlt időszak modellfrissítései nem éppen voltak naprakészek a Hamamatsu-i gyártónál, de most végre megmozdult valami. Az eddig körzővel rajzolt GSX-S1000 helyett most egy friss baltával faragott dizájnt kapunk mindenféle hasznos elektronikai kütyüvel felvértezve.
A 2021-es modell rendelkezik a manapság valóban fontos tulajdonságokkal.
Naked forma a divat miatt, kipörgésgátló és könnyű kezelhetőség és a biztonságos motorozásért.
Az új agresszív formavilágú LED-es első lámpáról a sugárhajtású vadászgépek juthatnak eszünkbe, míg a vékony hátsó idom a könnyedséget szimbolizálja. Három színben rendelhető: a MotoGP kék mellett a szürke és fekete.
A motorblokk az Euro5-ös követelményeknek megfelelő frissítéseket kapott, amelyben immár a csúszókuplung is a szériafelszereltség része. 150 lóerőről 152-re emelkedett a legnagyobb teljesítmény és finomabb lett a nyomatékleadás is. A legnagyobb nyomaték 106 Nm. Ötféle kipörgésgátló program közül választhatunk a teljesen kikapcsolt állás mellett, és a gyorsváltó le és felváltásoknál is lehetővé teszi a kuplung nélküli váltásokat.
A váz és a futómű úgy lett kialakítva, hogy könnyen kezelhető legyen a GSX-S, ezért a lengővillát átemelték a GSX-R1000 típusból. A Kayaba teleszkópok és a hátsó rugóstag csillapítása minden irányba állíthatóak, hogy mindenki megfelelően a saját súlyára/stílusára állíthassa a futóművet.
Az új GSX-S1000 az STCS frissített verziójával rendelkezik, 5 üzemmód-beállítás (+ Kikapcsolt állás) szélesebb választékkal, szemben az előző generáció 3 módjával (+ Kikapcsolt állás). A beállítások finomabb fokozatos vezérlése lehetővé teszi, hogy az új 5-módú kipörgésgátló rendszer jobban illeszkedjen a vezetési körülmények és stílusok sokféle változatosságához. Ez viszont tapasztalatoktól függetlenül nagyobb bizalmat kelt a vezetőben, miközben csökkenti a stresszt és a fáradtságot. Minél nagyobb az üzemmód, annál gyorsabban lép életbe a vezérlés, és annál proaktívabb a rendszer, amely korlátozza a kerék forgását. A rendszer folyamatosan figyeli az első és a hátsó kerék fordulatszámát, a motor fordulatszámát (a hajtókar helyzetérzékelőjének adatai alapján kiszámítva), a fojtószelep helyzetét és a sebességfokozatot.
Úgy tervezték, hogy azonnal korlátozza a teljesítményt és megakadályozza a megcsúszást, ha a vontatás közvetlen veszteségét észlelik a fojtószelep nyitásának, a gyújtás időzítésének és az üzemanyag-befecskendezés sebességének szabályozásával.
Az üléspozíció is változott. 23mm-rel szélesebb kónuszos kormánnyal érkezik az új modell és 20mm-rel hátrébb görbül a kormány vége, ezért egyenesebben lehet ülni rajta.
Számos gyári kiegészítővel lehet extrázni a GSX-S-t, mindenképp érdeklődjetek ezekről az extrákról a Suzuki márkakereskedésekben, ha ilyen gépet rendeltek!
Az előző GSX-S 1000 modell már 6 éve volt új, anno itt írtunk róla tesztet:
Na végre: Suzuki GSX-S1000 premier teszt
A 750-esről pedig itt olvashattok:
Valóban Vadállat? Suzuki GSX-S750 teszt

23mm-el szélesebb és 20mm-el hátrébb hajlik a kormány

A tank 19 literes

A dízájn a motor közepét erősebbé teszi

Behajolva ritkán fogod használni

A hátsó lámpa formája nem sokat változott, de már az is LED-ES

Itt a Suzuki csodakapcsolója amivel mindent állíthatsz a műszerfal beállításai között

Az üléspozíció is kényelmesebb lett
Hozzászólások Meglepetés! Megjelent a 2021 Suzuki GSX-S 1000 Euro5 típusa cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.