
Lightning Motorcycle LS-218: jól jegyezd meg ezt a pár karaktert, mert egy elég komoly villanymotor áll mögötte
Páratlan teljesítmény
Ezúttal például egy videót tettek közzé, amin 2 azaz kettő másodperc alatt gyorsul fel a motor 160 km/óráról 240 km/órára. Igen, tudjuk, mivel egy fékpadon látott napvilágot a mért adat, ezért itt most nem játszott szerepet a légellenállás, de azért ez akkor sem egy rossz érték.
Aki persze kicsit is tájékozott a villany motorok világában, az tudja, hogy még a legnagyobb és legfejlettebb benzines motorokhoz képest is sokkal nyomatékosabb tud lenni egy villanymotor. És itt inkább a reakcióidőről van szó, ami igazából nincs is, annyira azonnal adja le egy ilyen szerkezet a bődületes nyomatékát.
Az LS-218 onnan kapta a nevét, hogy 218 mph-val (351 km/óra) beállította a villanymotorok rekordját, amit egy folyadékhűtéses, 200 lóerő teljesítményű IPM motorral sikerült elérni.
228 Nm nyomatékkal jelenleg ez a motor a legerősebb elektromos kétkerekű a világon
Ha ezeket az értékeket lefordítjuk a való világra, vagyis az aszfaltra, akkor a 0-100 km/óra sprint 2.2, míg a 0-160 km/óra 5.5 másodperc alatt van meg. A lenti videón látható a letaglózó teljesítmény élőben is (a villanymotor hangjával azért még barátkozni kell egy kicsit) :
Lightning LS-218 pre-delivery dyno tuning at 160+ mph #LightningMotorcycles #Lightning #LS218 #ElectricMotorcycle #Superbike #Dyno pic.twitter.com/STREf7T9Na
— Lightning Motorcycle (@LightningMotorc) February 2, 2019
Gondolom feltűnt, hogy az első 0-160-ra gyorsulás ?csak? hét másodperc alatt lett abszolválva, amire az a magyarázat, hogy nem lehet nyélgázt húzni a motornak nagyjából 160 km/óra alatt, mivel a nyomaték miatt csak elforogna a kerék. Azt viszont így is látjuk, hogy 160 és 240 között nagyjából 2 másodperc telik el.
Mi sem bizonyítja jobban a Lightning fölényét, mint hogy a Pikes Peak International Hill Climb Overall verseny kategóriát 20 másodperces előnnyel nyerte meg a második helyezett Ducatihoz képest.
Amerikában egyébként teljesen legális és utcán bevethető a ?Villámlás?, ami két fajta teljesítménnyel rendelhető:
-a 12 kW/órás ami 38,888 USD-ért,
-az erősebb 20 kW/órás verzió pedig 46,888 USD-ért szerezhető be.
Utóbbi a gyártó szerint 290 kilométeres hatótávot tud, városi és országúti vegyes felhasználásban. Ha valaki sokallaná az árát, érdemes jobban megnézni a motor többi alkatrészét is: Öhlins futómű, Brembo fékek, illetve karbon elemek mindenhol.
Az LS-218-at nyilván leginkább a tapasztaltabb és legnagyobb teljesítményt hajszoló motorosok rendelik, de mivel lennének visszafogottabb vásárlók is, a Lightning már javában fejleszti az egy fokkal szelídebb, ?Strike? fedőnevű modellt, ami nem sokkal kínál kevesebbet mint a nagytesó: 241 km/órás végsebességet és ugyanennyi hatótávot ígér a jövőbeli vásárlóknak, 12,998 USD-ért.
A jó hírt pedig direkt a végére hagytam, kitartó olvasóinknak jutalmul: a MotoPartsShop már lebeszélt mindent az amerikai gyártóval, amint forgalmazható Európában Budapesten már tuti lesz egy üzlet ahol kapni lehet majd. Azonban március végén indul az USA- ban a forgalmazás az itthoni bevezetés időpontja még nem ismert sajnos… de nézzetek be gyakran, mert nem kizárt, hogy élőben is megcsodálhatjátok nemsokára a motorokat!
Cím: 1026. Budapest Szilágyi Erzsébet fasor 17-21.
Hozzászólások Lightning Motorcycle LS-218: jól jegyezd meg ezt a pár karaktert, mert egy elég komoly villanymotor áll mögötte cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.