
Kétezer köbcentis, 334 lóerős V8-as naked motor Ausztráliából, jöhet?
A motor a PGM V8 elnevezést viseli, megálmodója, Paul G. Maloney, neve után szabadon.
Túl sok időt nem fordított a modellnév kitalálására, annyi biztos. Paul nem az egyszerű utat választotta: ahelyett, hogy egy meglévő autóból származó V8-as blokkot cipőkanalazott volna egy motor vázába, inkább fogott két Yamaha R1-es blokkot és csinált belőlük egy 1,996 köbcentis, 90 fokos hengerszögű, 334 lóerős, 214 Nm-es erőforrást. Az izmos teljesítmény és a nagy motor ára a magas tömeg: szárazon 241 kilót nyom a gépezet, ami egy naked / sport motorhoz képest nem túl jó, viszont egy túra gépnél már elfogadható adatnak számít.
A bitang nagy blokkot egy króm-molibdén térhálós vázba sikerült bepasszírozni, a segédváz megmunkált alumínium, az idomok és egyebek pedig szénszálból készültek. A 4-2-1 kiosztású leömlő egyedi csövezéssel kerüli meg a Yamaha R1 lengőkart és egy pár Akrapovic dobban végződik, hangra így nemigen lehet panasz. Viszonyításképpen a Kawasaki H2 237 kilót nyom, de cserébe 106 (!) lóval gyengébb, mint a PGMV8.
Az ára átszámítva nagyjából 35 millió forint körül fog mozogni, de ezért cserébe legalább technikát is kapunk: Ohlins FGRT301 első villa, Ohlins TTX Mk2 rugóstag, kovácsolt alu Marchesini felnik, valamint fullos Brembo fékek mind a csomag részeit képzik.
Mozgás közben sem néz ki rosszul, leginkább a hangja miatt érdemes meglesni a videót:
Hozzászólások Kétezer köbcentis, 334 lóerős V8-as naked motor Ausztráliából, jöhet? cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.