Indul a mandula - itt vannak a 2020-as Honda újdonságok

Indul a mandula - itt vannak a 2020-as Honda újdonságok

Ma este kezdődik a Honda 2020-as modelljeinek leleplezése az EICMA-n. Természetesen az új CBR1000RR-R Fireblade-ek játsszák a főszerepet, de mellettük felsorakoznak a vadonatúj csupasz- és kalandmotorok, valamint a megbízható, takarékos robogók is.

Végre idén lesznek érdemi újdonságok is a tavalyi nagy semmi helyett, amit a Honda standon láthatunk az EICMA kiállításon. A legfontosabb új modellek ezek lesznek a Honda sajtótájákoztatóján:

Leleplezik a kifejezetten zártpályás használatra fejlesztett CBR1000RR-R Fireblade-et, illetve Fireblade SP-t A sajtóanyag szerint, a CBR-ek soros négyhengeres erőforrása és váza szinte teljesen megegyezik a MotoGP-technikára épült RC213V modellével. A teljesítmény 13%-kal nőtt, egészen pontosan 160 kW-ra (217,6 LE) ami dicsérendő, de tuti nem egyezhet meg a blokk és aváz, hiszen a MotoGP motor V4-es ez pedig Soros 4 hengeres… Erősebb, egyszersmind takarékosabb erőforrással, új idomzattal és nagyobb tárolórekesszel folytatja pályafutását a robogókategória két állócsillaga, az SH125i és az SH150i Hasznos gyári extrákat, például LED-világítást, fokozatkijelzőt és nyomatékhatárolós tengelykacsolót (csúszókuplung) kapott a CMX500 Rebel Először látható európai motorkiállításon az új CRF1100L Africa Twin és a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports Szépészeti beavatkozáson esett át a Neo Sports Café család zászlóvivője, a CB1000R

 

CBR1000RR-R Fireblade és CBR1000RR-R Fireblade SP

Az elmúlt 28 évben a tökéletes kezelhetőség, a páratlan egyensúly és a lenyűgöző vezetési élmény szinonimája lett a ?Honda Fireblade? név. Jövőre új fejezetet nyit a Honda a Fireblade utánozhatatlan történetében, és új, ?Versenyzésre született? szlogennel harangozza be új modelljét, amellyel jövőre Bautista fog versenyezni a Superbike VB-n.

Egyenesen az RC213V MotoGP-motorból és annak rendszámos változatából, az RC213V-S-ből merítettek ihletet a mérnökök, és lelkiismeretes munkájuk gyümölcseként napvilágot látott a Honda történetének legerősebb soros, négyhengeres motorja. Furata és lökete megegyezik az RC213V-S-ével, így nem meglepő, hogy a 2020-as CBR1000RR-R Fireblade 14 500-as percenkénti fordulatszámnál elérhető, 160 kW-os (217,6 LE-s) csúcsteljesítménnyel büszkélkedhet, legnagyobb forgatónyomatéka 113 Nm 12 500-nál, míg menetkész tömege csupán 201 kg.

Furcsak Marquezt nem Repsolos cuccban látni, de azért öröm, hogy - is fel tud húzni egy Alpinestars SMX-6 csizmát a lábára nem csak Supertech R-t. Reméljük - is közreműködött a fejlesztésnél, mert akkor végre ott lehet a Honda megint a Superbike VB elején…

Természetesen a CBR1000RR-R-ből is készül még könnyebb és gazdagabb felszereltségű SP kivitel. Műszaki csemegék egész sora jellemzi az újdonságot, élen a második generációs, félaktív, elektronikus vezérlésű, 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Öhlins NPX villával, TTX36 Smart-EC központi rugóstaggal,

Az SP modellen elektronikusan állítható az Öhlins futómű

Brembo Stylema négydugattyús, radiálisan rögzített első féknyergekkel és ugyanolyan Brembo hátsó féknyereggel, mint amilyet az RC213V-S-en használnak.

Brembo Stylema fékeket kap az új Fireblade

Mindkét modell megkapta a többszörös MotoGP-bajnok RC213V alapján fejlesztett, elképesztő aerodinamikai hatékonyságú idomzatot és az eddigi legfejlettebb, hattengelyes BOSCH helyzetérzékelőt (IMU).

Az agy, amely már 6 tengelyes IMU-val készül. Brutál mennyiságű adatot tud feldolgozni és ezzel a motor beállításait módosítani

Utóbbi vitathatatlan erénye, hogy a korábbi öttengelyes változatnál pontosabb adatokkal szolgál a kereszt- és hosszirányú dőlésszögről, még precízebben szabályozható tehát a motor viselkedése, ami példátlan kezelhetőséggel ruházza fel a Fireblade-et.

A híresztelésekkel ellentétben ezek a szárnyacskán nem fognak menet közben állítódni

A titánból készült, pillekönnyű Akrapovi? kipufogórendszer is azt szolgálja, hogy - a többi Hondához hasonlóan - a CRB1000RR-R Fireblade és a CBR1000RR-R Fireblade SP is megfeleljen a Honda tömegközéppontosítási filozófiájának. A kimagasló műszaki tartalmat megkoronázza a kétféle látványos fényezés, nevezetesen a HRC-színekben pompázó Grand Prix Red és a szolidan elegáns Matt Pearl Black.

Jó hosszú lett az Akrapovic kipufogódob amely a nyagobb nyomaték és az Euro5 miatt lett ilyen

A tavalyelőtti Fireblade teszten nekem jobban tetszett az alap Honda CBR1000RR verzió az SP-nél, kíváncsi vagyok jövőre is így marad-e!?  Az ára még nem ismert, de reméljük nem lesz sokkal drágább az előző verziónál, mert már az is nagyon magas volt…

FireBlade pályán és utcán - Honda CBR1000RR teszt

Műszaki adatok: Honda Honda CBR1000RR-R (SP)

Motorkonstrukció: soros, négyhengeres, négyütemű, 16 szelepes, folyadékhűtésű, DOHC-vezérlésű
Összlökettérfogat (cm³): 1000
Szelepek száma hengerenként: 4
Furat x löket 81 x 48,5 mm
Sűrítési viszony: 13,0:1
Csúcsteljesítmény: 160 kW(217,6 LE)/14 500 f./perc.
Legnagyobb forgatónyomaték: 113 Nm/ 12 500 f./perc.
Üzemanyagtartály befogadóképessége: 16,1 liter

Váz típusa: Alumíniumötvözet hídváz
Méretek (hosszúság x szélesség x magasság): 2100 x 745 x 1140 mm
Tengelytáv: 1455 mm
Villaszög: 24°
Utánfutás: 102 mm
Ülésmagasság: 830 mm
Szabad hasmagasság: 115 mm
Menetkész tömeg: 201 kg

Felfüggesztés
Elöl: fordított Showa teleszkópvilla 43 mm csúszószár-átmérőjű Big Piston Fork teleszkópokkal. Állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint előfeszítés, 120 mm-es kerékmozgási tartomány
(SP: Fordított teleszkópvilla 43 mm-es csúszószár-átmérőjű Ohlins NPX Smart-EC teleszkópokkal. Állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint előfeszítés, 125 mm-es kerékmozgási tartomány)
Hátul: Unit Pro-Link lengőkar és himbarendszer gáztöltésű HMAS központi rugóstaggal. Fokozatmentesen állítható húzó- és nyomócsillapítás, valamint 10 lépcsőben kalibrálható rugó-előfeszítés. Lökethossz: 137 mm
Showa Balance Free Rear Cushion központi rugóstag állítható húzó- és nyomócsillapítással, valamint előfeszítéssel.
(SP: Unit Pro-Link lengőkar és himbarendszer Ohlins TTX36 Smart-EC rugóstaggal. Állítható előfeszítés, húzó- és nyomócsillapítás, lökethossz: 143 mm.)
Abroncs elöl: 120/70 ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11
Abroncs hátul: 200/55 ZR17
Pirelli Diablo Supercorsa SP
Bridgestone RS11

Fékrendszer
ABS típusa: Kétcsatornás
Elöl: Két 330 milliméter átmérőjű tárcsa, négydugattyús Nissin (SP: Brembo) féknyergek
Hátul: 220 mm-es tárcsa kétdugattyús Brembo féknyereggel

SH125i

Teljesen új az idomzat az SH-n

Példátlan siker övezi az 1984-ben bemutatkozott Honda SH családot - 35 év alatt több mint egymillió darabot vásároltak belőle világszerte. Hogy megőrizze piacvezető szerepét, 2020-ra kívül-belül teljesen megújul a família legkisebb tagja, a Honda SH125i. Erősebb, egyszersmind takarékosabb motorral, átdolgozott vázzal, karcsúbb idomzattal, valamint másfélszeresére nőtt csomagtérrel folytatja pályafutását a Honda nyolcadliteres robogója.

Vadonatúj, négyszelepes eSP+ (ti. enhanced Smart Power, nyersfordításban: fokozott okosteljesítmény) egyhengerese erősebbé vált és természetesen megfelel az Euro 5 környezetvédelmi norma előírásainak. Az újdonság tehát dinamikusabb gyorsulást és nagyobb végsebességet szavatol, ugyanakkor gazdaságosabb a korábbi, kétszelepes motorkonstrukciónál. További fontos újítás, hogy az Alapjárat-leállító Rendszer (start&stop) mellett a Honda Állítható Nyomatékszabályozó (HSTC) is szériafelszereltségként jár az SH-hoz.

Továbbfejlesztett vázának köszönhetően sokkal kezesebbé vált az SH125i és több mint 50%-kal nőtt a csomagtér - immáron akár 28 liternyi holmit vihet magával a vezető és utasa. Kényelmet fokozó megoldások egész sora látható az újdonságon, úgymint a beépített USB-aljzat, a hátsó doboz nyitására is alkalmas okoskulcs (Honda Smart Key), valamint a módosított hátsó futómű-geometria, melynek köszönhetően jelentősen javult a menetkomfort és még praktikusabbá vált a motor.

2020-ban ismét elérhető lesz az SH150i, ami szintén megkapta a 125-ös névrokon fejlesztéseit. 

CRF1100L Africa Twin és CRF1100L Africa Twin Adventure Sports

Az EICMA-n láthatja először a nagyközönség az új CRF1100L Africa Twint és a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports-ot.

Immáron könnyebb, karcsúbb váz öleli körbe mindkét Africa Twin új, soros, kéthengeres, 1084 köbcentis erőforrását, mely nagyobb teljesítményű és forgatónyomatékú elődeinél. A fejlesztés során kényelmesebbé, kezesebbé váltak az Africa Twin modellek, és természetesen megfelelnek az Euro 5 környezetvédelmi norma előírásainak. A szakemberek kiemelték, hogy valódi mérföldkőnek számít az új Africa Twinek megjelenése a Honda történetében, ugyanis most először építettek 6,5 colos, színes, érintőképernyős kijelzőt motorjaikba.

Már írtunk róla nemrég, hiszen minden infót kiszivárogtattak jó előre az új 1100-es Africa Twinről

A fenevad pofája

Szintén fontos újítás, hogy hattengelyes helyzetérzékelő (Inertial Measurement Unit, IMU) segíti a 2020-ra továbbfejlesztett, hétfokozatú kipörgésgátló (HSTC), a - háromállású, off-road üzemmódot is felkínáló - kanyar-ABS, az első (Wheelie Control) és a hátsó kerék elemelkedését meggátoló rendszer (Rear Lift Control), valamint a DCT vezérlését.

A kétféle fényezéssel (Grand Prix Red és Matte Ballistic Black) kapható alapmodell egy valódi terepmotor, erre utal ralistílusú idomzata, karcsú, mégis 18,8 benzint elnyelő üzemanyagtartálya és rendkívül alacsony légterelője is.

Ezzel szemben a CRF1100L Africa Twin Adventure Sports a végtelen, kontinenseket átszelő túrákra született. Gazdag felszereltség, ötféle helyzetben rögzíthető, nagyméretű légterelő és háromfokozatú kanyarvilágítás jellemzi a modellt, emellett tömlő nélküli abroncsa és kiemelkedő, 24,8 literes üzemanyagtartálya is a gondtalan világjárást szolgálja. A 2020-as Africa Twin Adventure Sports-hoz elérhető az elektronikusan szabályozható Showa EERA (Electronic Equipped Rider Adjustment) felfüggesztés is, mely az útviszonyoktól függetlenül kényelmes és élvezetes motorozást garantál. Kétféle színösszeállítás - Pearl Glare White Tricolour és Darkness Black Metallic - választható a modellhez.

CMX500 Rebel

A Honda A2-es jogosítvánnyal is vezethető, 471 cm3-es, soros, kéthengeres erőforrással hajtott cirkálója sok-sok újítással folytatja pályafutását 2020-ban. Továbbfejlesztett futóművel, átdolgozott LED-lámpákkal és irányjelzőkkel, váltófokozat-visszajelzővel, nyomatékhatárolós tengelykapcsolóval, valamint kényelmesebb nyereggel lép színre, és az sem mellékes, hogy az átdolgozott kipufogónak köszönhetően teljesíti az Euro 5-ös előírásokat.

Ráadásul egy vadonatúj változatot is láthat a közönség az EICMA-n, nevezetesen a CMX500 Rebel S-t, mely Matte Axis Grey Metallic fényezéssel, valamint hasznos gyári extrákkal, például fejidommal, gyémántalakú öltésekkel varrt üléssel, illetve fekete teleszkópborítással és gumiharmonikákkal lép színre.

CB1000R

A Honda Neo Sports Café családjának zászlóvivőjében ügyesen ötvözték a klasszikus megjelenést a modern motorok vezetési élményével és a kimagasló teljesítménnyel. A számos motorépítőt megihlető, 2018-as CB1000R továbbfejlesztett változata még csábítóbb külsővel és prémium minőségű alkatrészekkel folytatja hódító útját 2020-ban - lenyűgöző motor lett, mely garantáltan magára vonja a figyelmet.

Ráncfelvarrták az amúgy sem régi Neo Sports Cafét is

Megszokott, ezüstös díszítőelemei (pl. a villahíd, a kormánytengely) immáron feketében pompáznak, és Metallic Matt Ballistic Black fényezést kapott az első lámpa kerete is. A színváltozás hozadékként a hátsó rugón és az első féktárcsákon ezüst csík jelent meg, ami az üzemanyagtartályra is felszalad, egységbe kovácsolva a különleges CB1000R minden részegységét.

NC750 a munkábajárós

Euro5-ös lett a Honda húzómodellje is amelyet a legtöbben választanak itthon is.

Hozzászólások Indul a mandula - itt vannak a 2020-as Honda újdonságok cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!