Husaberg - svéd terepmotorok Ausztriából

Husaberg - svéd terepmotorok Ausztriából

A Husaberg megfogalmazott célja az volt, hogy olyan motorkerékpárokat gyártson, amelyekkel motocross-, supermoto- és endurobajnokságokat lehet nyerni.

Miután 1986-ban a svéd Elektrolux-konszern a Husqvarna motorkerékpár-részlegét eladta a Cagiva csoportnak, 1988-ban öt egykori Husqvarna-munkatárs a Husaberg-félszigeten megalapította a hasonló nevű céget.

A műhely termékeinek piaci fogadtatása sikeres volt. 1995-ben végül a Husaberg céget megvásárolta a KTM Sportmotorcycle AG, de a két vállalat külön utakon járt. 2000-ben a KTM már meg akart válni a Husabergtől, az osztrákok ugyanis csak saját terjeszkedésükre koncentráltak, s fektettek bele energiát.

2004 közepétől kezdve a Husaberg-gépeket szigorú minőségi szabályok között a KTM műhelyeiben szerelik.

A Husaberg név eredete:

 A Husaberg motorkerékpár első nyilvános megjelenése egy Skillingarydban megrendezett enduró versenyen volt Dél-Svédországban. Tomas Gustavsson, a Husaberg fejlesztőmérnöke és a cég agya egy eddig ismeretetlen, névtelen motort tolt a műszaki átvételt végző kollégák elé. A gépre kikerekedett szemmel bámultak a szervezők, hiszen műanyag kanna volt a tankja helyén, és műszakilag is elképzelhetetlen megoldásokkal volt tele, de működött. Csak a kézvédő műanyagon volt márkajelzés: HMA (Husaberg Motor AB). Mikor a verseny szervezői a motor márkája felől érdeklődtek, Gustavson megpróbálta elmagyarázni a szituációt, de azok nem voltak túl megértőek. Választás elé állították a pilótát: vagy mond valami márkanevet, vagy nem versenyezhet. Mivel arról szó sem lehetett, hogy ne versenyezzen, a Husaberg Motor AB-t íratta be. Így lett a Husaberg az új motorkerékpár hivatalos márkaneve.

(Forrás: TB.)

 

Modell: FS 400 E
Gyártási év: 2001
Teljesítmény: 17 LE
Lökettérfogat: 399 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Husaberg FS 400 E
Endurók és crossmotorok gyártójaként a Husaberg az új évezred kezdetén egy supermoto-változattal jelentkezett. A terepmotorokhoz képest annyi volt a különbség, hogy az FS 400 E 17 colos kerekeket és közútra alkalmas gumiabroncsokat kapott. A 400-as változatba egy új fejlesztésű motort építettek, vibrációcsökkentő kiegyenlítőkkel. A gépet önindítóval lehet indítani.

Modell: FC 470 E
Gyártási év: 2002
Teljesítmény: a gyár a versenygépek teljesítményéről nem közölt adatokat
Lökettérfogat: 472 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Husaberg FC 470 E
A crossmodellsorozat a Husaberg cégnél az FC jelzést kapta. A karcsú - feltöltetlen állapotban 110 kilós - FC 470-es súlyát az önindító elhagyásával további hat kilóval sikerült csökkenteni, s ez mindenképpen figyelemreméltó egy 500 cm3-es crossmotor esetében. A gépet a 2002-es szezonra még részleteiben finomították. A képen látható modell 550 cm3-es változatban is készül, közúti közlekedésre azonban egyik sem használható.

Modell: FS 650 E
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 15 LE
Lökettérfogat: 501 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Husaberg FS 650 E
A spportmoto-versenyek rendkívül látványosak. Rendszerint egy gokart pályán zajlanak, ahol a versenyzők elemi erővel dübörögnek végig a pályán. A Husaberg csúcsmodelljének géptípusa egyhengeres, 112 kilós súlyával leginkább egy lövedékhez hasonlítható. A felépítmény-elemeket nem takarja burkolat, így azok jól láthatók: az FS 650-es rugózása a White-Powertől, az első fék a Beringertől, a hátsó a Brembo cégtől, a felnik a Behrtől és az alumíniumból készült kormány a Magurától származik.

Modell: FE 550 E
Gyártási év: 2004
Teljesítmény: 15 LE
Lökettérfogat: 549 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Husaberg FE 550 E
Az FE 550-es az 501-es modellt követte. Az FE 550-es 60 LE-t teljesített, ebből viszont a károsanyagok kibocsátását és a zajszintet szabályozó rendeletek betartása után 15 LE lett.

Forrás: 1000 motorkerékpár

? Az Adler története
- Az Aermacchi története
- Az AJS története
- Az Aprilia - és az olasz versenyszellem
- Ariel - tradíció és extravagancia
- AWO/Simson - szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
- Benelli - egy legenda visszatér
- Betamotor - versenygépek Toscanából
- Bianchi - egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
- Bimota - különlegességek Itáliából
- BMW - egy német sikertörténet - első rész
- BMW - egy német sikertörténet - második rész
- BMW - egy német sikertörténet - harmadik rész
- BMW - egy német sikertörténet - negyedik rész
- BMW - egy német sikertörténet ?ötödik rész
- Brough Superior - mindenből a legjobbat
- BSA - a birminghami legnagyobbak
- Buell - amerikai sportgépek Harley-szívvel
- Bultaco - mindent a sportért
- Cagiva - a Castiglionik öröksége
- CCM - a Clews-féle versenygépek műhelye
- CZ - a cseh ?népmotorok?
- DKW - a kis csoda
- Ducati - az olasz sportszellem - első rész
- Ducati - az olasz sportszellem - második rész
- FN - a belgák között a legnagyobb
- Gilera - világbajnokok Olaszországból
- Harley Davidson - egy amerikai legenda - első rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - második rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - harmadik rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - negyedik rész
- Henderson - négyhengeres monstrumok az USA-ból
? Hercules - a motorkerékpárok évszázados története Németországban
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - első rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - második rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - harmadik rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - negyedik, egyben utolsó rész
- Horex - az egyszemélyesek királynője

Hozzászólások Husaberg - svéd terepmotorok Ausztriából cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!