HOREX - az egyszemélyesek királynője

HOREX - az egyszemélyesek királynője

A háború után legtöbbet még csak azért vásároltak motorkerékpárt, hogy dolgozni járjanak vele

A Horex cégről beszélve azonnal a Regina jut eszünkbe. A háború utáni években ezt a 350 cm3-es szólómotort értékesítették a legnagyobb példányszámban a kereskedők. Németország nyugati felében a Horex volt az első cég, amely kedvező áron kínált motorokat, s akkor még a legtöbben azért vásároltak motorkerékpárt, hogy munkába járjanak vele. Akkoriban egy gépkocsinak bizony borsos ára volt, kevesen engedhették meg maguknak.

A következő két évben a Horex 1000 darab SB35-öst értékesített, így 1949-ben már elegendő tőke állt rendelkezésre egy új motorkerékpár kifejlesztéséhez. Még ebben az évben hozta piacra a 350-es Reginát. A konstrukció egy csapásra sláger lett. 1951 őszén a gyár egy új modellel, az Imperator-ral jelentkezett. Az 500-as prototípus mellett 1951-ben megjelent a 350-es Regina Sport is.

Ezután a motorkerékpárok piaca rosszra fordult, s 1960-ban a Daimler-Benz AG felvásárolta a Horex vállalatot.

Modell: 350 Regina
Gyártási év: 1950
Teljesítmény: 18 LE
Lökettérfogat: 350 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Horex 350 Regina
1950-ben teljesült a németek olcsón megszerezhető szabadsággal kapcsolatos álma. Egy nagyon szép 18 LE-s, egyhengeres motorkerékpár segített ebben: modern teleszkópos villával, a hátsó keréken függőleges rugóoszlopokkal, króm díszítésű tankkal és hangtompítóval. A burkolattal védett lánc is szériatartozék volt.
Megrendelésre a Horex krómozott küllős felnivel szállította a gépet, amelynek optikai hatását a felni belső felületén végighúzódó vörös csíkkal tették teljessé. A motorból azonnal slágercikk lett, és osztályában e modellből értékesítették a legtöbbet.

Modell: 350 Regina Sport
Gyártási év: 1952
Teljesítmény: 20 LE
Lökettérfogat: 350 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Horex 350 Regina Sport
A Regina Sport újonnan fejlesztett alumínium hengerfejet kapott, s a kipufogórendszer tökéletesítésével a motor elérte a 125 km/óra csúcssebességet. A gép optikailag is versenygép volt. A világos lakkozás mellett a berúgókar, a fékpedál, a sebváltó kapcsolókarja, a kuplungkar, és az ülésrugók krómbevonatot kaptak, az alumíniumkormány pedig szériatartozék volt.

Modell: 350 Regina
Gyártási év: 1953
Teljesítmény: 19 LE
Lökettérfogat: 350 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Horex 350 Regina
1953-ban jelentkezett a Horex a harmadik Regina-generációval.
A szürkeöntvény hengerfejet alumínium helyettesítette, a kipufogórendszert tovább tökéletesítették.
A sűrítési arány 6,8:1 volt, s az új hangtompító is hozzájárult ahhoz, hogy a motor teljesítménye elérje a 19 LE-t. Szériatartozék volt a mélyre nyúló sárvédő és a könnyűfémből készült magas peremes felni.

Modell: 400 Regina
Gyártási év: 1953
Teljesítmény: 22 LE
Lökettérfogat: 400 cm3
Motortípus: egyhengeres, négyütemű

Horex 400 Regina
Az 1953-as IFMA kiállításon mutatták be a modellt, amelyet akár alumíniumból készült magas peremes, akár fémből készült felnivel szállították. A motor S-500-as oldalkocsival is megrendelhető volt.

A Horex ma is él, de még hogy! ?

Az új Horex VR6 Raw-ot még érdemes megnézni

Forrás: 1000 motorkerékpár

? Az Adler története
- Az Aermacchi története
- Az AJS története
- Az Aprilia - és az olasz versenyszellem
- Ariel - tradíció és extravagancia
- AWO/Simson - szegényes egyhengeresek a háború utáni NDK-ból
- Benelli - egy legenda visszatér
- Betamotor - versenygépek Toscanából
- Bianchi - egy olasz úttörő a motorkerékpárok fejlesztésében
- Bimota - különlegességek Itáliából
- BMW - egy német sikertörténet - első rész
- BMW - egy német sikertörténet - második rész
- BMW - egy német sikertörténet - harmadik rész
- BMW - egy német sikertörténet - negyedik rész
- BMW - egy német sikertörténet ?ötödik rész
- Brough Superior - mindenből a legjobbat
- BSA - a birminghami legnagyobbak
- Buell - amerikai sportgépek Harley-szívvel
- Bultaco - mindent a sportért
- Cagiva - a Castiglionik öröksége
- CCM - a Clews-féle versenygépek műhelye
- CZ - a cseh ?népmotorok?
- DKW - a kis csoda
- Ducati - az olasz sportszellem - első rész
- Ducati - az olasz sportszellem - második rész
- FN - a belgák között a legnagyobb
- Gilera - világbajnokok Olaszországból
- Harley Davidson - egy amerikai legenda - első rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - második rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - harmadik rész
- Harley-Davidson - egy amerikai legenda - negyedik rész
- Henderson - négyhengeres monstrumok az USA-ból
? Hercules - a motorkerékpárok évszázados története Németországban
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - első rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - második rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - harmadik rész
- Honda - aki két év alatt meghódította a világpiacot - negyedik, egyben utolsó rész

Hozzászólások HOREX - az egyszemélyesek királynője cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!