
Górcső alatt a Yamaha R1 technikai újdonságai
Jövőre jön az Euro 5 szabvány, ami még tovább szigorítja a motorok károsanyagkibocsátását, nézzük hogy a Yamaha miképpen teljesítette a lehetetlent az új R1 blokkjával
A Yamaha nem mutatott semmi igazán kirívó újdonságot, helyette viszont annyi mindent reszeltek és fejlesztettek tovább az R1 blokkján, hogy az gond nélkül megfeleljen az Euro 5 szabványoknak.
Ez leginkább a legfelső fordulatszámtartományban érhető tetten, de kezdjük az elején.
Ugye a nagy 2015-ös modellfrissítés előtt az R1 hagyományos szelepvezérlési megoldást alkalmazott, melyben a vezérműtengely közvetlenül a szelepeket mozgatta, ezután viszont a Yamaha is átállt az új, szelephimbás verzióra. Előbbi egy teljesen megbízhatóan működő műszaki megoldás, viszont elég nehéz is, ami leginkább magas fordulaton okozhat gondot. Az utóbbi, himbás rendszer sokkal kevesebbet nyom a mérlegen, így stabilabb a szelep nyitás és zárás művelete, magasabb fordulaton is. Na az új blokkban a Yamaha ezt a rendszert fejlesztette tökélyre.
Szóval alig maradt régi alkatrész a 2020-as R1-es Yamahában, ennek ellenére az angliai ára marad 16,799 font, hamarosan meglátjuk nálunk mennyibe fog kerülni az új modell.
Hozzászólások Górcső alatt a Yamaha R1 technikai újdonságai cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.