Erősebb lesz az új 2019-es Honda Fireblade

Erősebb lesz az új 2019-es Honda Fireblade

Meg nem erősített hírek szerint a mérnököknek még 10-15 lóerőt sikerült kiimádkozni a 2019-es Fireblade blokkjából, így az már versenyképes lehet végre a Superbike kategóriában

A 2016-os Milánóban megrendezett EICMA kiállításon bemutatott Honda CBR1000RR Firebalde erős kritikát kapott a saját gyári versenycsapatától, mivel konkurensei legalább 10 lóerővel erősebbek nála. Így a Honda mérnökeinek tovább kell dolgozniuk, hogy az újratervezett rendszer teljesítménynövekedést érjen el és ehhez kissé áttervezzék a burkolatot is.

Bár jelentősen erősebb mint elődje, 189 lóerejétől nem fognak hangosabban sikoltozni a rajongók. A riválisok 200 LE-s teljesítményeire pillantva a Honda végül úgy döntött, a fejlesztésnek folytatódnia kell.

A legfontosabb frissítések közé tartozik egy új váz és egy teljesen új soros négyhengeres motor, amely képes lesz 212 lóerős teljesítményt leadni, meghaladva ezzel a Ducati Panigale V4 teljesítményét. Így több erő fog a rendelkezésre állni.

Masatoshi Sato, a projekt vezetője így nyilatkozott: ?Simán tudunk 200 Le-t tenni a motorkerékpárba, akár 300 Le-t is tudnánk, ha úgy kívánjuk, de úgy gondoljuk, hogy a motor tömege kevés hozzá, amit ez emberek jobban megéreznének.?

Ezért a korábbi elképzelést, hogy a Honda CBR1000RR egy V4-es motort kap elvetették. Az új soros 4 hengeres motort valószínűleg egy különleges új modellre, a Honda RVF100R-re lesz kifejlesztve, ami várhatóan 1100-1200 köbcentivel fog rendelkezni. Ugyanakkor, mint az aktuális modelnél most is három modellváltozat lesz a Firebladeből. Az alap, egy SP1 változat, és egy limitált SP2 - várható.

A gyári versenycsapatok másik panasza a motorkerékpár aerodinamikájához kapcsolódik. Az új Fireblade előreláthatóan egy új funkcionális burkolatot kap, az orrán egy ram-air nyílással, hogy a beáramló levegő egyenesen átfuthasson rajta, s a légszűrőhöz irányított levegő több energiát termeljen. A legtöbb rivális már használja ezt a technikát, és bizonyították előnyeit.

A pontos hazai ára még kérdéses, azt jövőre fogjuk megtudni, de az idei számokból kiindulva, valahogy így alakulhat majd:

Az SP2 modell teljes szénszálas burkolatú lesz és 185 kilós, ennek eredményeképpen várhatóan jóval drágább, körülbelül 11 millió forint lesz. Az SP1 modell kicsit több mint 7 millió, és az alap Fireblade majdnem 6 millió forintért vásárolható meg.

Az aktuális Fireblade tesztjét itt olvashatjátok:

FireBlade pályán és utcán - Honda CBR1000RR teszt

Hozzászólások Erősebb lesz az új 2019-es Honda Fireblade cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!