Alkatrész rendeléssel kapcsolatban használd az oldal tetején lévő keresőt, vagy hívj minket a +36.20.9888.235 telefonszámon, szívesen segítünk, mert az alkatrész keresőnk jelenleg adatfeltöltés alatt van.

Egy győzelem, DennyM emlékére

Egy győzelem, DennyM emlékére

Kunmadarason - óriási szerencsével - felállhattunk a dobogó tetejére. Talán nem csak a véletlen műve, talán így kellett lennie...

Kunmadarason - óriási szerencsével - felállhattunk a dobogó tetejére. Talán nem csak a véletlen műve, talán így kellett lennie...Képek: Ferenczi Péter, Kovács Norbert, Gémesi Balázs, Zsíros Bence, KT

Nem akarom bő lére ereszteni, egyrészt mert maga a verseny is kurtább volt a kelleténél, másrészt meg ez a győzelem tényleg az ölembe hullott. Aztán azért sem írok kisregényt, mert azt Dama(csek Ádám) már megtette az FMP részéről: a szegediek legalább akkora fanok, mint mi vagyunk. Mindig ott vannak, és náluk hangulatosabb Kunmadár-beszámolókat - újságíró létünkre - mi sem tudnánk összehozni...ez van.

Augusztusban végre én is a "karácsonyfa" elé gurulhattam. Május 1-jén örültünk, hogy egyáltalán lett mivel lemotoroznunk (köszönet Triumph-Norbinak), júniusban pedig az egy héttel korábbi tragédia árnyékában - természetesen - nem volt hangulatom versenyezni. Akkor inkább azzal foglalkoztunk, hogy Hadnagy Józsi olvassa be azt, amit szerettünk volna, hogy elhangozzon az Arénában.


DennyM nem volt Kunmadár-hívő, viszont biztosan sokan voltak a helyszínen, akik ismerik a TesztMotort, vagy ismerték ?t is - akár az éteren, akár személyesen. Ráadásul hajdúszoboszlói kedvese, és gyermekének édesanyja, Eszter régebben sokat járt Kunmadarasra - ezért is úgy éreztük, szeretnénk megemlékezni, szeretnénk hogy szóljon a Send me an Angel, miközben HaJó beszél.

Az augusztusi akción úgy gondoltam, rajthoz állok valamivel, valamelyik (Public) kategóriában, lesz ami lesz. Yamaha MT-09 lett, és mivel 847 köbcentis, a Közönség 750-954-ig osztály közepét képviselte. Bátyámmal, Norbival a 09-es öccsével, az MT-07-essel együtt gurultunk le a Fesztiválra, de az már tényleg kevéske volt ilyen célokra. Viszont kétszer legyőzött egy ZX6-ost, és szerintem a rendezvény legjobb reakcióideje is Norbié lett 0,04mp-cel. Ez már a vagy beugrik, vagy piros lámpa kategória...vajon hogy csinálta? :)


Mivel kedden nem értünk le időben (csak sötétben), így az aznapi kvalifikációs lehetőséget buktuk, másnap, 20-án reggel pedig az (első) eső elmosta a szabadedzést (ami beleszámított volna a versenybe), így csak a két időmérő maradt. Sajnos - mint két esővel később kiderült - tényleg csak a két kvali maradt, ugyanis a vizes pálya miatti (időbeli) csúszásoknál fogva nem maradt idő megrendezni (végig) a motoros döntőket. De ne szaladjunk ennyire előre.

Norbival azt gondoltuk, hogy az elmaradt időmérőt a parkolóban bepótoljuk. Egymás mellé álltunk, és a kocsiktól szállingózó nézőket szórakoztattuk a magánszámunkkal - csak hogy az Aréna bejáratáig se unatkozzanak... Még nagyobb élményben lett volna részük, ha a mi (teszt)motorunkon is olyan (gyári extra) Akrapovic rendszer lett volna, mint amilyet előző este a Zakar-féle narancs 09-esre szereltek, amit szintén kiállítottak. Természetesen a szűkítő "hiányzott" belőle: bitang és lángol, világosban is.


Amúgy nem menőzni mentünk a parkolóba, hanem kipróbálni, hogyan is lehet elindulni a Yamahákkal. Előítéletes voltam a gyenge és "elmászni hajlamos" yamahás kuplung miatt, de kellemes meglepetésben volt részben, mert a 09-es "kis kuplunggal" is nagyon meglódul - köszönhetően a tengernyi, középtájon "hullámzó" nyomatékának. Magyarán nem kell az ötszámjegyű tartományból startolni, és így jó esély volt arra is, hogy a kuplung is túléli a napot.

Az első menést követően jött a második kellemes meglepetés, a cetlire ugyanis 11,46s volt írva, amivel tulajdonképpen megfutottam a tavalyi stabil kvalis időmet - akkor a Z800-zal mentem. Az MT-09-es 3 lóerővel gyengébb, 4Nm-rel nyomatékosabb, 1 hengerrel karcsúbb - és 40(!) kilóval könnyebb. Hoppá - akkor ezzel jobbat kellene karcolni! Kezdem is a mentegetőzést: ez az idő úgy sikerült, hogy kétszer feljött kerékre, egyszer meg szabályzásba kergettem a blokkot.


A második nekifutásnak már rutinosabban vágtam neki, jobban ráfeküdtem a kormányra, és előbb elváltottam - volna, ha a harmadikat nem csak harmadikra vette volna, kuplung nélkül. Így az idő csak 11,79s lett. De legalább Zakarék megtapsoltak a visszaguruláskor, ami jól esett, mint a gofri a büfében. Ezzel véget is ért az első időmérő, és a "bevásárlócetlin" azt láttam, hogy ezzel (az előző) idővel a 8. vagyok, tehát még "versenyben vagyok".

A nyolcadik hely a sportmotorok árnyékában nem hangzik olyan rosszul ezzel a magas egyenes kormányossal - és ha minden így marad, akkor ott vagyok a 8-as táblán, és versenyezhetek tovább - az esélytelenek nyugalmával. Egyébként "Standard" módban nyomtam, mert BenZso és a zakaryamahás Csató Feri is azt mondta, hogy felejtsem el a durvább "A"-állást - úgy egyszerűen tényleg durva (a gázreakciója), miközben Sztenderdben ugyanolyan erős (és még itt is viszonylag faragatlan a gáz).


A második kvalifikáció első menetében Szabó Tomival megismételtük a tavalyi döntőnket (onboard) - most is ő és a GSX-R nyert (persze), én meg nem tudtam javítani: 11,52s, 198-as max. sebességgel. Viszont még mindig 8. vagyok, és van egy esélyem a javításra (egy kvaliba két futás fér bele) - ami azért lenne jó, mert akkor nem egyből az elsővel (a legjobb időt futott indulóval) kerülnék össze az elődöntőben - ahogy anno az R1-gyel... Ilyeneken járt az agyam, de igazából azzal is megelégedtem volna, ha nem "túr ki" senki a főtábla utolsó helyéről.

Utolsó nekifutásra egy ZX-10-est kaptam magam mellé, akitől viszonylag jó reakcióidővel sikerült ellépnem a rajtnál, de a 200 lóerő ellen nem volt esélyem a 400 méteren. Nem is baj és nem is ez a lényeg, hanem hogy ezt egy jó futamnak éreztem. Nem jött fel az eleje, sebességet bevette elsőre: 11.18s és 200,78 volt a cetlin - és még valami: Q9. Utóbbi annyit jelent, hogy hiába javítottam, valaki befurakodott elém, és már csak a 9. vagyok - tehát a főtáblát buktam, mint a Debrecen a BL-ben...

Pala kipróbálta a "versenymotorjainkat"...

Palatinus Attila a HealTech Electronics és a TesztMotor rikító színeiben versenyez a magyar bajnokságban, a HSRC-ben. Nem kellett neki kétszer mondani, hogy legyen szíves mutassa már be, hogyan illik a "nyomatékmester" MT-kel motorozni. Még (pont) azelőtt elvettük tőle a kulcsokat, hogy a rendszám leért volna a bordás betonra. :)
Pala is megírta a maga krónikáját a kunmadarasi versenyről, amit ITT olvashattok.






Nem hittem a szememnek - ez nem lehet igaz. Az első gondolatom az volt, hogy egyből iszok egy felest, az esti parti elébe menve...ha már kiestem... Jól tettem hogy nem tettem, mert a gépátvételes sátornál a monitoron úgy tűnt, hogy a 750-954-es kategóriának is lesz B-döntője - magyarul "vigaszágon" jelenleg első vagyok az összetett 9. hellyel... Nem volt tiszta azonban (számomra), hogy hány induló esetén bonyolítják le a második 8-as táblát is (a 600/1000-esek mindig elég sokan vannak ehhez, de a 750-eseknél kérdéses).

Még a díjkiosztón sem voltam biztos benne, hogy "kiosztanak minket", 750-es B-döntősöket. Ja, a döntők pedig, mint már említettem (úgy kompletten: elő-közép-döntő) elmaradtak a röpke záporok (és részben az autók) miatt, amiből lett is némi feszkó a speaker-sátornál bizonyos kielégületlen versenyzőknek köszönhetően - később HaJó egy közleményben tette helyére a dolgokat. Végül a kvalifikációs eredmények alapján osztották ki a díjakat, ami számomra azt jelentette, hogy - ha hirdetnek - akkor nyertem azzal, hogy az utolsó pillanatban lecsúsztam (az első) nyolcas tábláról - így lesznek az utolsókból elsők...


Végül mondta a nevem Hadnagy Józsi a díjkiosztón, ezzel életemben először - óriási szerencsével - felléphettem a kunmadarasi dobogó tetejére. Augusztus 20-án, napra pontosan két hónappal a tragédiát követően. Igaz, hogy ez csak egy "B-kategóriás" győzelem, és még a döntőkben sem kellett megdolgoznom érte, ráadásul csak egy kilencedik legjobb idő...de valahol igazságosnak érzem. Egyrészt ugye azért, mert a megszűnt Street kategóriák menőinek egy része "lejött" a Közönségbe: ezzel egyfelől sokan lettünk, másfelől ez eleje, az első tábla dobogója megközelíthetetlen az utca embere számára, amiről a Közönség kategória szólna.

Ezért hozták létre a B-döntőt, így mindenkinek van motivációja: hallottam olyat is a depóban, hogy valaki direkt gyengébb időket megy a kvalifikáción, hogy inkább a második tábla - elérhető - dobogójáért küzdjön. Másrészt azért örülök a szerencsémnek, mert úgy érzem, ebben a gépben ennyi volt, legalábbis ennyi menésből: a GSX-R750-esek és 954RR-ek mellett a csoda inkább az lett volna, ha én is felsőházban várom a döntőket... Talán nem véletlenül alakult így. Talán valaki segített, és szorított értem, hogy elmondhassam, nyertem érte.


Még a kupával a kezemben elgurultunk a színpadhoz, ahol az éjszakai show utáni fellépésre készült a Blues Company. Van nekik egy számuk, a Válassz egy csillagot. A turnébusznál beszéltünk Blöróval, a szószátyár énekes-dobos-billentyűssel, a motoros találkozók mindenkori legnagyobb arcával, hogy az "elhunyt motoros barátaink emlékére" szóló dal elején emlékezzen meg Dénesről. Azon az estén a TesztMotor.hu főszerkesztője emlékére játszották a számot, amely igazából minden motorosnak szól, akik már a felhők fölött húzzák neki.

Tavaly nekem játszottak egy számot, a Pohárköszöntőt...mert aznap volt a születésnapom. Nagyot képes fordulni a világ egyetlen év alatt.

Csak sikerült bő lére ereszteni, de azt még akkor is elmondom, amit számotokra üzenni szeretnék: bátran nevezzetek be a Közönségbe, mert már a versenyzés izgalma önmagában is az egyik legjobb dolog, ráadásul "ha nem vigyáztok", még a végén a dobogó tetején találjátok magatokat! ;) DennyM annyit mondott volna: szép volt, bro!



www.kunmadarasmotorsport.hu
facebook.com/kunmadarasmotorsport.hu

Hozzászólások Egy győzelem, DennyM emlékére cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!