
Egy dögös-vörös Scramblerből így lesz Café Racer ;)
? Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.
Na nem mintha sokat lehetne vagy kellene hozzátenni egy Ducatihoz, de a Brit székhelyű deBolex Engineering szerencsére éppen elegendő szépérzékkel rendelkezik, hogy ne legyen rosszabb a végeredmény mint a kiindulási pont. Persze ehhez az sem árt, ha a megrendelő elég laza stílussal bír és nem szab határokat a dél-londoni műhely számára.

Nehéz más színben elképzelni
Korlátok nélkül
Az alapot egy 803 köbcentis Ducati Scrambler szolgáltatta és mivel a két építőnek már volt dolga egy Ducati 749-el is korábban, megvolt az irány, hogy merre induljanak.
Calum Pryce és Des Francis arról is híresek, hogy ragaszkodnak a régimódi, saját kézzel végzett munkához, talán ezért is tudnak mindig emlékezeteset alkotni. Most sem volt ez másképp, az idomokat saját maguk hajlították, ős-öreg fémmegmunkáló gépekkel, de a festést és a bőrözést is házon belül végezték.

Itt áramlik be a levegő
Kétségtelen, hogy a komplett idomszett vezeti a műsort, mondjuk ilyen tökéletes arányokkal és szögekkel ezt nem volt nehéz elérni. Pár apró légbeömlő és szellőző kivételével szinte teljes mértékben körülöleli a Ducati blokkot.
Most persze páran már maguk előtt látják, ahogy fél napos szenvedésbe telik lebontani az oldalidomokat, ha csak egy picit is hozzá kell nyúlni a blokkhoz. Nos, őket el kell keserítenem, hiszen pár mozdulattal könnyedén lepattintható a szett, sőt, a szegecsek gumibevonatot kaptak, így még a rezgéseket is sikerült minimálisra csökkenteni.

És lent is van
A stílusos retro hangulatú benzintank is egyedi munka eredménye, ahogyan az újragondolt faridom is. Utóbbi előnye, hogy gyári motorhoz hasonlóan elég helyet ad az elektronika és mondjuk egy pénztárca elrejtéséhez, a gyári zár rendszer felhasználásával.
Az új faridom hozta magával a az új segédváz szükségét is, de a fő váz is kapott pár extra fület az idomok rögzítése végett. A kipufogó rendszer is egyéni elképzelés szüleménye az elejétől a végéig és csodásan illik a motor vonalaihoz.

Stílusos a kis hővédő is
Az első villa Andreani-féle tuningot kapott, a gyári hátsó rugóstagot pedig egy Maxton egység váltotta fel. Persze a felnik helyére is új, 17?-os, rozsdamentes acél küllős szett érkezett, Metzeler RaceTec RR gumikkal párosítva.
A pilótafülke is megkapta a maga tuning adagját: Renthal csutka kormány és markolat, Domino kuplung és fékkar, Accossato kapcsolók, Venhill fékcsövek na meg persze Rizoma lábtartók és pedálok.
A kijelző megúszta, az építők szerint ugyanis passzol az összképbe és teszi a dolgát. Lehet, hogy csak lusták voltak átkábelezni, de ezt csak zárójelben mondom.

Habár nem teljesen korhű, de belefér
A vörös színű Alcantara ülés egyfajta kikacsintás a klasszikus MV Agusta gépek felé, a gömbölyű fejidom pedig már lassan a deBolex védjegyévé váló alkotó elem.
A fényezésre sem lehet panasz, már csak az alapján is olyan, mintha a Ferrari gyártana motort. Végül is a származási hely azonos.
Aranyos még a 1/1 felirat is, ami ugye a motor példányszámára utal, de Calum szerint egyáltalán nem kizárt egy kis darabszámos széria gyártás sem.
Hozzászólások Egy dögös-vörös Scramblerből így lesz Café Racer ;) cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.