Ducati változó szelepvezérléssel

Ducati változó szelepvezérléssel

Mint tudjuk az Audi 2012-ben felvásárolta a Ducatit 1 milliárd euróért. A kérdés csak az, hogy milyen változások állnak be a bolognai motorgyártó életében a megnövekedett tőkétől?

Mint tudjuk az Audi 2012-ben felvásárolta a Ducatit 1 milliárd euróért. A kérdés csak az, hogy milyen változások állnak be a bolognai motorgyártó életében a megnövekedett tőkétől?A német autógyár változó szelepvezérlését már fel is használták az olaszok a Testastretta blokk tovább fejlesztésénél. Ebből lett a DVT, a Desmodromic Variable Timing. Minden motornál összeférhetetlenséget okoz az, amikor a mérnökök, magas fordulatszámon több erő kifacsarása mellett, azt sem szeretnék, hogy a motor kellemetlenül viselkedjen az alacsonyabb fordulatszám tartományokban. Ezt próbálja meg áthidalni a Ducati a DVT-vel. Ez a rendszer az első olyan a világon. amely a szívó és a kipufogó szelepek helyzetét is variálni tudja. Apró szenzorok mérik folyamatosan a vezérműtengely és a főtengely helyzetét, azok sebességét. Ezen adatok alapján a motor elektronikus rendszere pedig folyamatosan változtatni képes a szelepek összenyitását. Ezzel a módszerrel javul a teljesítmény, a nyomaték és csökken az üzemanyag fogyasztás. Mind ezek mellett teljesíti az Euro 4-es normákat, hogy a zöldek is örülhessenek valaminek.



Egyes pletykák szerint az EICMA-n leleplezésre kerülő új Multistrada lesz az első modelljük, ami ilyen vezérlést kaphat.  A túramotor új ?S? változata egyébként 100 köbcentivel hízik is az elődmodellhez képest, az ?R? hengerűrtartalma változatlan marad. Azt is rebesgetik, hogy a motor, egy az Audi Tiptronic rendszeréhez hasonló váltót is kaphat, ám gyanús, hogy ez inkább a Ducati gyorsváltójának egy tovább fejlesztett változata lesz, amellyel kuplungolás nélküli fel és le váltásra lesz képes a motoros.

Hozzászólások Ducati változó szelepvezérléssel cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!