
Ducati változó szelepvezérléssel
Mint tudjuk az Audi 2012-ben felvásárolta a Ducatit 1 milliárd euróért. A kérdés csak az, hogy milyen változások állnak be a bolognai motorgyártó életében a megnövekedett tőkétől?
Mint tudjuk az Audi 2012-ben felvásárolta a Ducatit 1 milliárd euróért. A kérdés csak az, hogy milyen változások állnak be a bolognai motorgyártó életében a megnövekedett tőkétől?A német autógyár változó szelepvezérlését már fel is használták az olaszok a Testastretta blokk tovább fejlesztésénél. Ebből lett a DVT, a Desmodromic Variable Timing. Minden motornál összeférhetetlenséget okoz az, amikor a mérnökök, magas fordulatszámon több erő kifacsarása mellett, azt sem szeretnék, hogy a motor kellemetlenül viselkedjen az alacsonyabb fordulatszám tartományokban. Ezt próbálja meg áthidalni a Ducati a DVT-vel. Ez a rendszer az első olyan a világon. amely a szívó és a kipufogó szelepek helyzetét is variálni tudja. Apró szenzorok mérik folyamatosan a vezérműtengely és a főtengely helyzetét, azok sebességét. Ezen adatok alapján a motor elektronikus rendszere pedig folyamatosan változtatni képes a szelepek összenyitását. Ezzel a módszerrel javul a teljesítmény, a nyomaték és csökken az üzemanyag fogyasztás. Mind ezek mellett teljesíti az Euro 4-es normákat, hogy a zöldek is örülhessenek valaminek.

Egyes pletykák szerint az EICMA-n leleplezésre kerülő új Multistrada lesz az első modelljük, ami ilyen vezérlést kaphat. A túramotor új ?S? változata egyébként 100 köbcentivel hízik is az elődmodellhez képest, az ?R? hengerűrtartalma változatlan marad. Azt is rebesgetik, hogy a motor, egy az Audi Tiptronic rendszeréhez hasonló váltót is kaphat, ám gyanús, hogy ez inkább a Ducati gyorsváltójának egy tovább fejlesztett változata lesz, amellyel kuplungolás nélküli fel és le váltásra lesz képes a motoros.


Egyes pletykák szerint az EICMA-n leleplezésre kerülő új Multistrada lesz az első modelljük, ami ilyen vezérlést kaphat. A túramotor új ?S? változata egyébként 100 köbcentivel hízik is az elődmodellhez képest, az ?R? hengerűrtartalma változatlan marad. Azt is rebesgetik, hogy a motor, egy az Audi Tiptronic rendszeréhez hasonló váltót is kaphat, ám gyanús, hogy ez inkább a Ducati gyorsváltójának egy tovább fejlesztett változata lesz, amellyel kuplungolás nélküli fel és le váltásra lesz képes a motoros.

Hozzászólások Ducati változó szelepvezérléssel cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.