
Dobpergés: Itt az Új Honda Africa Twin
A Honda közzé tette az első hivatalos képeket és technikai részleteket az új ralli motorjáról, az Africa Twinről.
A Honda közzé tette az első hivatalos képeket és technikai részleteket az új ralli motorjáról, az Africa Twinről.Még novemberben láthattunk a legnagyobb japán gyártótól a milánói show-n egy ízig vérig kalandra termett kétkerekűt koncepciót. Most úgy tűnik a koncepció valósággá válik. A gép anyakönyvezett neve a Honda CRF1000F Africa Twin lesz és már idén kapható lesz valamikor az év vége felé.
A lényeg:
-1000 köbcentis sorkettes
-komoly terepképességek
-opcionális duplakuplungos váltó
-fűzött küllős felnik
-2015 őszétől a boltokban

Az eredeti Africa Twint még 1988-ban mutatták be, hogy ezzel ünnepeljék a Honda, Párizs-Dakaron aratott győzelmeit. Akkor még egyébként XRV-nek hívták.
Az viszont tuti, hogy az új modellnek sem fog akadályt jelenteni a ősi kontinens átszelése. A kormány magasan van és jó széles, hogy könnyen irányítható legyen a gép. A kézvédők gyári extrák! A lábtartók pedig kis karmaikkal kapaszkodnak bele a motoros csizmájába ha csúszóssá válna a helyzet. Viszont alapból jár hozzájuk egy gumi takaró, ami azért sokat dob egy esetleges edzőcipős kerülésen.
A hullámos féktárcsák pedig ügyesen szórják le magukról a sarat menet közben.
A műszerfalat gyárilag úgy alakították ki, hogy elférjen benne egy navigáció vagy papíros itiner a fanatikus ralli konzervatívoknak.

Azt kérdezed, hogy miért lett soros motor a V helyett? Három egyszerű oka van:
1. Olcsóbb gyártani
2. Marad hely a blokk mögött az elektronikai kütyüknek
3. Sokkal egyszerűbb javítani ha valami elszállna a nagy rallizásban

Gondoltad volna, hogy a Honda már több mint 35.000 duplakuplungos motort adott el 2010 óta? A CRF1000F lesz azonban az első igazi off-road motor, ami ilyen váltót kap. A rendszer lehetővé teszi, hogy a motoros akár gombokkal, akár a váltókarral is válthasson sebességet. Persze teljes automata módban is lehet hagyni az egészet.
A lényeg:
-1000 köbcentis sorkettes
-komoly terepképességek
-opcionális duplakuplungos váltó
-fűzött küllős felnik
-2015 őszétől a boltokban

Az eredeti Africa Twint még 1988-ban mutatták be, hogy ezzel ünnepeljék a Honda, Párizs-Dakaron aratott győzelmeit. Akkor még egyébként XRV-nek hívták.
Az viszont tuti, hogy az új modellnek sem fog akadályt jelenteni a ősi kontinens átszelése. A kormány magasan van és jó széles, hogy könnyen irányítható legyen a gép. A kézvédők gyári extrák! A lábtartók pedig kis karmaikkal kapaszkodnak bele a motoros csizmájába ha csúszóssá válna a helyzet. Viszont alapból jár hozzájuk egy gumi takaró, ami azért sokat dob egy esetleges edzőcipős kerülésen.
A hullámos féktárcsák pedig ügyesen szórják le magukról a sarat menet közben.
A műszerfalat gyárilag úgy alakították ki, hogy elférjen benne egy navigáció vagy papíros itiner a fanatikus ralli konzervatívoknak.

Azt kérdezed, hogy miért lett soros motor a V helyett? Három egyszerű oka van:
1. Olcsóbb gyártani
2. Marad hely a blokk mögött az elektronikai kütyüknek
3. Sokkal egyszerűbb javítani ha valami elszállna a nagy rallizásban

Gondoltad volna, hogy a Honda már több mint 35.000 duplakuplungos motort adott el 2010 óta? A CRF1000F lesz azonban az első igazi off-road motor, ami ilyen váltót kap. A rendszer lehetővé teszi, hogy a motoros akár gombokkal, akár a váltókarral is válthasson sebességet. Persze teljes automata módban is lehet hagyni az egészet.
Hozzászólások Dobpergés: Itt az Új Honda Africa Twin cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.