Continental újdonságok az EICMA-ról: vészfék segítő, Bluetooth képes ECU és új gumik

Continental újdonságok az EICMA-ról: vészfék segítő, Bluetooth képes ECU és új gumik

Az abroncs és jármű elektronika terepén jártas német óriás nem meglepő módon bejelentkezett a milánói EICMA kiállításra, hogy bemutassa legújabb fejlesztéseit.

Ilyen a vészfékezés segítő rendszer, amely modern radaros technológiát is tartalmaz, ezzel is segítve a motorost, ha hirtelen kellene megállni. Az új motor vezérlő rendszer a már ismert nagy sikerű és apró méretű Continental M4L alapjaira épül, ráadásul ez a verzió már Bluetooth alapú kommunikációra is képes. A rendszer képességeit kiválóan demonstrálják az újonnan fejlesztett applikációk különféle funkciói.

Az abroncsok terén is újítás várható: bemutatkozik a ContiTrailAttack 3, a kiváló onroad/offroad abroncs széria harmadik generációja, valamint az új fejlesztésű, kis és nagy robogókra szánt ContiScoot is gumiabroncs család is.

Fejlett technológia, kevesebb motorbaleset

A Vision Zero névre keresztelt célkitűzés célja a balesetek számának 0-ra csökkentése. Ehhez nyújt nagy segítséget a radaros vészfékezés segítő, amelyet a Continental kínál először a motorosok számára. Ha a rendszer ütközés veszélyét érzékeli, a motoros vizuális és hangfigyelmeztetést is kap, de enyhe rezgetéssel a kormány is fel tudja hívni a figyelmet a veszélyre. Amennyiben a motoros nem reagál a figyelmeztetésre, automatikusan megkezdődik a fékerő folyamatos felépítése - feltéve, hogy a vezető mindkét kezével fogja a kormányt.

Míg az autós rendszerek azonnal a maximális fékerőt használják automata vészfékezésnél, addig a motoros rendszer jelentősen kisebb erővel fékez és inkább támogatja a motorost, mintsem elveszi az irányítást tőle.

Szintén az EICMA kiállításon mutatkozik be az ?Advanced Rider Assistance Systems? névre keresztelt vezetést segítő csomag, amit ARAS-nak is rövidíthetünk. Ebbe beletartozik az adaptív tempomat, amely az előttünk haladó járműhöz igazítja a motor sebességét, továbbá  a tábla felismerő rendszer, a holttér figyelő rendszer és a fényszóró asszisztens is, amely önállóan kapcsolja fel és le a fényszórókat, figyelve a forgalmat.

Kulcs nélküli működtetés az M4L ECU Bluetooth funkciójával

Mivel karburátoros rendszerekkel lehetetlen lesz az egyre szigorodó károsanyag kibocsájtási normákat teljesíteni, előtérbe lépett a modern, injektoros megoldások szüksége az ázsiai piacon. Az M4L motorvezérlő rendszerrel  a Continental egy fejlett megoldást kínál az egy hengeres benzinmotorok részére 50-től 250 cm3-ig. Az új rendszer kompakt méretével és robusztus kialakításával egyszerre tűnik ki a konkurenciából és állít fel új szintet az ár-teljesítmény arányban. Már most teljesíti az új ázsiai kipufogó gáz standardokat, valamint a 2020-ra tervezett Euro 5-ös normának is megfelel.

Az egy doboz cigarettánál is kisebb mikroprocesszorok segítségével az M4L_BLE (Bluetooth Low Energy) rendszer képes akár az okostelefonunkkal is kommunikálni - a megfelelő applikációk segítségével. Így pillanatok alatt kiolvashatók  az esetleges hibakódok, de a rendszer támogatja a kulcs nélküli indítást is.

Új Continental abroncsok, több kategóriában is

Új innovációk tömkelegének köszönhetően a ContiTrailAttack 3 igazi sokoldalú abronccsá vált, ami a közutakon és a kalandos utazásokon egyaránt megállja a helyét. Kivételes agilitású gumi, amely már mindössze 1500 méter gurulás után eléri optimális hőmérsékletét. Kiválóan teljesít terepen és aszfalton is, legyen száraz, vagy esős az idő. Ehhez kellett a Continental MutiGrip technológiája, a különösen kopásálló középső rész és a különleges profil dizájn.

A teljesen újra gondolt ContiScoot elnevezésű prémium robogó abroncs rengeteg prémium tulajdonságot örökölt a nagyobb testvéreitől, mint például a díjnyertes ContiRoadAttack 3 mintázatát. Kiválóan viselkedik esős időben és hosszú élettartamának köszönhetően kiváló útitárs lehet a hosszabb túrákon is.

Nagy újítás lesz még a 2019-től bevezetésre kerülő, butil alapanyagú gumiabroncs belsők. A szintetikus anyagnak köszönhetően a belsők könnyebbek, vékonyabbak és teljesen légzáróak. Ezzel együtt a Continental tovább bővíti gumi belső kínálatát az utcai és krossz motorokra, valamint a robogókra és mopedekre is.

Hozzászólások Continental újdonságok az EICMA-ról: vészfék segítő, Bluetooth képes ECU és új gumik cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!