
Café Kedd: Fenséges egyhengeres
? Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.
Krzysztof Szews neve leginkább a BMW fanatikus körökben lehet ismerős, hiszen ő felel az új bömösök külsejéért. Sokat elmond elhivatottságáról, hogy szabadnapjait is munkájának szenteli, csak éppen hobbi formájában: olyan egyedi motorokat épít, mint például ez a Scrambler, amely egy KTM supermoto motorból készült.
Motormániája 16 éves korában kezdődött, amikor egy motokrosszos fószer nyomott egy egykereket az utca elejétől a végéig a kicsi Kris szeme láttára. Instant szerelem volt, emberünk azóta imádja a böhöm egyhengeresek hangját és látványát.

A blokk sokat elárul
Nincs pihenés
Nagyjából két éve, miközben jól megérdemelt szabadságát töltötte a kanári szigeteken, újra eszébe jutott a gyerekkori pillanat és neki is látott photoshop-ban rajzolgatni.
A cél egy olyan retró scrambler volt, ami ötvözi a hagyományos, tisztességes iparosmunka hangulatát a modern gyártási technológiákkal. Ehhez a legjobb alanynak egy 2005-ös KTM 640 LC4 Supermoto bizonyult, így be is gurított egyet a München melletti műhelyébe és már fél órán belül csupasz is volt a motor.

Az alap KTM nem egészen így fest
Ennél a projektnél is hasonlóképpen járt el, mintha az irodában lenne: főszerepben az arányok, felületek, részletek. Így első lépésként a KTM idomait cserélte le kezdve a benzintankkal. Annak a helyét egy Honda XL250R tankja vette át, de azért kicsit meg kellett püfölni az alját, hogy felmenjen a széles vázra. Ehhez a tankhoz persze nem passzolt a gyári hűtő, de csere helyett csak kicsit lejjebb költöztette.

Japán tank osztrák alapon
Aztán jött a segédváz: a gyári zártszelvény a flex áldozata lett, helyére pofásabb csőváz került, ami a gyári airbox-ot is magába foglalja.
Az üvegszál alapú nyereg frankó bőrborítást kapott, a mögötte lévő alumínium táskatartó pedig lézer-vágott módszerrel született meg, de az első-hátsó sárvédő is új darab. Mivel emberünk nem szívleli az üres tereket, ezért az airbox-ot mindkét oldalról elrejtette, egy-egy egyedileg gyártott retró hangulatú takaró elemmel.

Mintha gyári lenne, de persze már rég nem az
Miután 3D-vel beszkennelte az egész motort, indult az igazi játék.
3D-s programban megtervezte a formákat, majd ki is nyomtatta őket 3 mm vastag hőálló poliamidból. Mivel a blokkban csak 17.000 kilométer volt, a szokásos lánc és lánckerék cseréjén kívül túlságosan nagy szervizelést nem igényelt a KTM.
Erőben sem nagyon akarta a határokat feszegetni, de egy pár KTM Duke leömlő azért belefért, amelyek egy-egy Spark kipufogóban végződnek.

Hangja az van
Mivel a gépezet már gyárilag állítható futóművel és fékekkel bírt, így a gumikon kívül Kris békén hagyta a rendszert, azok viszont Continental TKC80-ra cserélődtek, fokozva a scrambler összképet.
Egy pár apróság azért még befigyel: a kormány és kartervédő egy LC4 Adventure modellről hiányzik és újak az enduro tükrök is. A vízhűtőre is került némi oldalvédelem, amelyek aprócska Motogadget LED irányjelzőket bújtatnak.
S ha már bújtatás, a hátsó sárvédő alól ép hogy csak kikandikál a hátsó lámpa egység…

Nincs nem igényes része
A szín még az építés előtt eldőlt, hogy a Land Rover féle ?Keswick Green? lesz, amit én magyarul leginkább mocsár-zöldnek hívnék.
A pofásan átértelmezett KTM logó természetesen a művész úr saját keze munkája.
Érdemes megemlíteni, hogy néhány kivételtől eltekintve a munka nagy részét saját maga végezte, párhuzamosan a főállásával, miközben párjára és két kislányára is szakított időt.

Ott bujkál a hátsó lámpa
Már most kiderült, hogy nem ez lesz az utolsó munkája, ugyanis akad pár újabb photoshop vázlat a gépén.
Man And The Machines?, vagyis a ?Férfi és a Gépek? névvel egy weboldalt tervez aminek célja, hogy létrehozzon a hasonló építők számára egy olyan felületet, ahol tippeket és tanácsokat is kaphatnak a már tapasztaltabb, vagy akár profi építőktől.

A naplemente kinek nem áll jól?
Hozzászólások Café Kedd: Fenséges egyhengeres cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.