
Café Kedd: Éjsötét luxus 981 Yamaha tr1 Budapestről
? Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.
A 981-re keresztelt éjsötét Yamaha a háromtagú, BMX-es gyökerekkel rendelkező alapítók saját munkája, így ha eddig nem ismerték volna őket, most már tuti felkerültek a radarra.
Ti már ismeritek, ők a NEUGA.
Magyar motorépítők: NEUGA
A megrendelő Szendrő Péter belsőépítész, aki a két éves projekt elejétől egészen a végéig aktív résztvevője volt a megvalósításnak. Persze két év nem kevés idő, de mivel nem ez a csapat első custom projektje, Eszteri Benedek tisztában volt a várható akadályokkal és kihívásokkal. Ezekből akadt egy pár, például volt olyan része az építésnek, amit a 15. hónap után változtattak meg teljesen.

Talán innen a legszebb
Benedek és a csapat másik két tagja, Králik Dániel és Tóháti Róbert a 75°-os hengerszögű V2-es Yamaha blokkjánál vágtak bele a nagy építkezésbe és nem aprózták el a dolgot.
Mivel alapfeltétel a megbízhatóság, így új dugattyúgyűrű, új olajpumpa, új vezérműlánc, vezérműtengelyek, tömítések és új o-gyűrűk kerültek beépítésre, de a hengerfej is kapott egy frissítést, szóval egy darabig nem lesz baj a Yamaha szívével, annyi szent. A 37 éves blokk kapott egy polírozást és persze a festés se maradt ki.

Ha nem is egyszerűen, de erről enni lehetne
A következő lépés az első villa cseréje volt, hogy azért fordulni is tudjon a japán műremek. Így került a képbe egy Yamaha R1 első fertálya, amiről aztán kiderült, hogy 10 centivel rövidebb a kelleténél. Itt segített be idősebb Szőke Károly verseny legenda, aki egy olyan egyedi kormánybefogót készített a fiúknak, amin előkészítette a műszerek és a fényszóró helyét is.

Jól áll neki a szín
Ahogy az a műfajban elvárható, tervbe volt véve a szélesebb gumi is, de ehhez meg kellett szabadulni a némileg keskeny gyári felniktől is. Helyüket egy Suzuki GSX1000 agy és felni páros vette át, amik némi fémmunka és esztergált szélesítők után helyére rakták a megjelenést. A kép persze csak a rozsdamentes acél küllők után lett teljes.
A gyári váz hátsó fele is elbúcsúzott, helyette a tank vonalait követő csövezés érkezett, aminek a végébe integrálták a LED hátsó lámpát. Ez ezért elég nagy szívás volt, nem is tagadják a srácok.

Az ilyen finom részletekért szenvedni kell
Az elektromos kábelköteg teljesen új, aminek működtetéséért egy Motogadget m.unit felel, az egész rendszert pedig egy 12 cellás Antigravity akksi látja el naftával, ő egy külön kis lézervágással készített dobozkában lakik.
Ami inkább hamar feltűnik, az a 2-1-es rendszerű rozsdamentes acél kipufogó rendszer, ami szélesre húzott dobban végződik. Benedek elmondása szerint elegendő ellennyomással és elég kemény hanggal rendelkezik: ?Alacsony fordulaton kellemes, fent viszont brutálisra vált át a karaktere.?

A kipufogó inkább harsona, de ez így van jól
Nyolc hónapnyi polcon pihenés után a benzintank is újra lett szigetelve belülről, de még mielőtt visszakerült volna a helyére kapott egy sötét, füstös-króm hatású fényezést is.
Ha már a fékekről eddig nem esett szó: nem nagy meglepetés, hogy a gyári hátsó dobfék kevésnek bizonyultak, így azt is lecserélték egy modernebb hidraulikus egységre. A hátsó rugó is egy Wilbers egységre cserélődött, amit külön a tulajdonos súlyára állítottak be.

Műszerezettségre sincs panasz
Jó látni, hogy a számtalan külföldi építés után hazai srácok is felkerültek a világ legnagyobb és leghíresebb épített motorok oldalára. Nagyon büszkék vagyunk rájuk!
Ha a csapat többi műve is érdekel, ITT megtalálod őket.
Hozzászólások Café Kedd: Éjsötét luxus 981 Yamaha tr1 Budapestről cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.