Café Kedd: Cipő ihlette Ducati átépítés

Café Kedd: Cipő ihlette Ducati átépítés

Gyakran hallani olyat a motorok világában, hogy egy hírességnek, vagy sportolónak készítenek egy limitált szériás modellt. Hasonló történt ennél a Ducati építésnél is, bár nem teljesen.

? Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk a motorátépítéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Ezúttal ugyanis a legendás amerikai kosaras, Michael Jordan nevével fémjelzett, limitált kiadású cipője mintájára építettek át egy Ducatit. Komoly mi? Ha esetleg akad köztünk surranó gyűjtő, akkor érdekesség képen egy Air Jordan XI Concord lábbeliről van szó, amit Tinker Hatfield tervezett, és ez a lábbeli az egyik legkeresettebb darab a Micheal Jordannek szentelt ikonikus Air Jordan kínálatban.

Jordan maga is nagy motorrajongó hírében áll, olyannyira, hogy pár éve még egy versenycsapatot is támogatott.

Így már egy fokkal érthetőbb, hogy miért pont ilyen témájú projektbe kezdett a német Impulse műhely. Az alapötlet a szintén német BSTN ruházati óriás oldaláról érkezett, akik szerettek volna egy témába vágó motort, amit az új kiadású cipő piacra dobásával egy időben terveztek leleplezni. A gond annyi volt, hogy a komplett építésre mindössze két hónap jutott.

A műhely főnök, Philipp Wulk egy Ducati 916-ost választott kiindulási alapnak, méghozzá egy 1995-ös modellt, mivel ebben az évben jött ki az Air Jordan legelső változata. Annak érdekében, hogy tartani tudják a határidőt, a srácok Bécsben 3D szkennelték az egész motort, ami lapján aztán a NeQu cég tervezett egy új tankot és egy új első fényszórót, majd az idomokat is átdolgozta kicsit. Mindezt persze még csak digitális formában, a megvalósulást az ilyen elemek 3D nyomtatásával foglalkozó Creabis cég vitte véghez.

Eközben Philipp épp az esküvőjét követő nászúton tartózkodott feleségével, de a munka addig sem állt meg, mivel társa, Matthias nekiállt az olyan fém munkáknak mint a segédváz, az ülés sínjei és a kipufogó végdob. Lepucolta a felesleges sallangokat a vázról, új felfogatási pontokat helyezett fel és a tankot is megépítette.

Egy hónappal a határidő előtt indult a munka finomabb része, valamint a kiegészítők felpakolása: az elektromos rendszert a Motogadet kezeli, a lassulást a Magura féle HC3 radiális nyergek biztosítják, ABM Stellflex fém fékcsövek segítségével.

A motor egyedi airboxot kapott, majd fogták és lefújták a blokkot fehérre, amit azért nem gyakran látunk a műfajban. Igen, a kipufogó rendszer is egyedi gyártmány, a kerámia bevonatos leömlő pedig szintén plusz pontot érdemel. Némileg szokatlan, de egy hajlított OLED kijelzős Huawei Mate 20 okostelefon mutatja a sebességet és a navigációs rendszert is, a fordulatot viszont már egy Motogadget Motoscope Pro segítségével látja a motoros.

Apró finomság, de mindenesetre ötletes, hogy direkt eltérő első és hátsó szettet választottak a Ducati alá: elöl egy karbon fekete Rotobox RBX2 felnin feszül a Pirelli Rosso Corsa II abroncs, míg hátul egy fehérre fújt 10 küllős PVM görgő forgatja a Pirelli Diablo slick gumit. Philippe elmondása szerint ez igényelte a legtöbb fejtörést, mivel mindenképpen meg akarták jeleníteni a cipő motívumait is az abroncsokon keresztül, de ezt a részletet találták ki utoljára. Azért pár eredeti Ducati alkatrész is megmaradt, hiszen a 916-os már alapból is egy dögös motor.

A fényezés leginkább fekete fehér, de belecsentek egy kevés ?Concord blue? fantázia nevű árnyalatot, hogy jobban passzoljon a cipő megjelenéséhez a mű. Rico Ulbricht volt a fényező, aki nyilván a határidő előtt nem sokkal kapta meg a fújandó alapot, de a képeket látva így is parádés munkát végzett. Mivel nem amatőr építőkről van szó, így amint kész lett az Impulse egy-egy fényezendő darabbal, már küldték is Rico-hoz fújni. Aztán persze többször is át kellett fényezni a tankot és pár idomot, mivel összeépítés közben sikerült összekaristolni őket.

Az utolsó héten már éjszakai műszakban is dolgoztak a srácok, mert a benzintank már megvolt, de az üzemanyag szűrő és a pumpa még nem alkottak egységet. A gyári 916-oson a pumpa az üzemanyag tank hátuljában foglal helyet, amit direkt így formáztak meg a gyárban. Építőink viszont ugye egy egyedi tankot készítettek lapos véggel, amibe egy fokkal nehezebb volt beledobni a gyári szettet. Szerencsére sikerült megoldani a dolgot, a tankot lezárták és nyomás próbázták is három báron, mindenféle parajelenség nélkül.

Szintén a projekt vége felé a BSTN forgalmazó bemutatta az egyedi megrendeléseket készítő bőrdíszműves szakit, Kruno Nakic-ot az Impulse-os srácoknak, és közösen készítettek egy fekete neoprém tömésű, fehér színezésű bőr nyerget, mindössze 2 nap alatt.

A hátsó lámpát akril üvegből készítette Fabian Gatermann, akivel már korábban is csak pozitív tapasztalatuk volt a srácoknak és most sem lett csalódás az együttműködésből. Legutolsó lépésként még kapott egy hóekét is a motor alja, hogy még agresszívebb legyen a gép kiállása.

Persze mindennel kész lettek a határidős fotózásra  és ha hunyorítva is, de a végeredmény valóban hasonlít a Michael Jordan féle Air lépőre. Ha a legendás kosaras találkozna a motorral, szerintünk elismerően bólogatna.

Forrás: Bike Exif

Ha motorépítő vagy és bármire szükséged van, keresd a Szilágyi Erzsébet fasor 17.-es szám alatt lévő MotoPartsShopot.
Akár még ötleteket is tudunk adni!

Hozzászólások Café Kedd: Cipő ihlette Ducati átépítés cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!