Café Kedd: Azért ez a Honda CB750 modernizált változata eléggé betalált

Café Kedd: Azért ez a Honda CB750 modernizált változata eléggé betalált

Ha azt mondom, hogy Honda CB750, sokan biztos egy makulátlan, gyári állapotú, hibátlan motort képzelnek el maguk előtt, pedig másképp is lehet ezt csinálni

? Café Kedd néven új sorozatot indítottunk, melyben a Café Racer kultúra enciklopédiáját igyekszünk fellapozni. Hétről-hétre láthattok nálunk keddenként racer-csemegéket, de tanácsokat is adunk, illetve alkatrészeket is javasolunk az építéshez. A célunk, hogy hazánkban is minél nagyobb nyilvánosságot biztosítsunk ennek az arra érdemes műfajnak.

Sőt, továbbmegyek, biztos bánt is valakit, hogy az állapotmegőrzés helyett a Kaspeed Moto fogta ezt a klasszikus Honda CB750-et és tetőtől talpig újragondolta. Pontosítok: igazából egy Honda Nighthawk-ról van szó, az USA-ban ugyanis így (is) hívták ezt a modellt. Maga az alapmodell nem a legszebb ebben a verziójában, de ennek ellenére sikerült egy egész dögös gépet összehoznia a családi vállalkozásnak.

Azért ez jól sikerült

Családi biznisz

Merthogy bizony, Jimmy Dressel az ikertesójával és a faterjukkal hárman vágtak bele a közös projektbe. A szászországi, Glauchauban található műhelyben több mint 300 órát öltek a Honda megvalósításába, kezdve az olyan elhanyagolt alkatrészek kipucolásával, mint a karburátorok, s ha már arra jártak, belefért egy fúvóka csere, meg a légszűrők, tömítések, valamint a lánc és a lánckerék ledobása is.

Ott a legendás blokk

Tiszta mázli, hogy legalább a blokk és a váltó jó egészségnek örvendtek, így azt a fertályt belülről nem kellett bántani, csupán kívülről történt némi szín frissítés. A futómű nagy része bezzeg mehetett a levesbe: a villa, villabefogó és első fék egy 2000-es Yamaha R1 donorból ered, amit egy Cognito Moto átalakító szett segítségével lehetett ?hondásítani?.

Hátra a kiváló minőségről híres Öhlins HO 141 rugópáros került be. A gyári felnik megmaradtak, de kicsit besárgultak (bebronzultak?) és Metzeler Roadtec 01-es gumikat kaptak, mert hát elég hülyén viselkedne a motor csupasz felniken.

A felni pont elég

A hátsó traktus megtervezése már komolyabb melót igényelt, de egy kis CAD segítséggel nem volt akadály és hamar el is készült a kézzel formázott poliuretán öntőforma. Így nyerte el végleges formáját az üveg és szénszálas anyagú farokidom. Ha minden igaz, az öntőforma még vagy 10-15 ilyen műveletet elbírna, tervben is van egy mini-széria gyártás.

Bárhonnan nézzük, elég karcsú a megjelenés, ami részben köszönhető a hagyományos hátsó lámpa hiányának is. Azért elfért még pár aprócska Kellermann LED, ami az index és féklámpa szerepét tölti be. Az ülés természetesen igazi bőr.

A narancs egyenlő a minőséggel ha futóműről van szó

Az elektronika és a kisebb lítium-ion akkumulátor be is költözött a vadi-új idom alá, de ehhez először kicsit meg kellett vagdosni a segédvázat. Hozzáférni viszont pofonegyszerű, a gyári zárrendszert nem bántotta senki.

A tank is megúszta nagyobb vagdosás nélkül, csupán kicsit meghosszabbították a hátulját, hogy vonalba legyen az üléssel. Azért maradt még lehetőség az egyéni elképzelésekre is, az első sárvédő például egyedi munka gyümölcse.

A megszokott bevásárlólista

Persze az egész mit sem ér az olyan ízléses apróságok nélkül, mint az LSL kormánycsutkák, fék folyadék tartályok és lábtartók, vagy a Kellermann indexek a kormány végén. A fényt az éjszakában a KOSO első fényszóró adja, az olyan lényegi infót pedig, hogy mennyivel száguldunk, egy Daytona műszer szolgáltatja.

A kulcsnélküli, RFID gyújtáskapcsolóra is láttunk már példát korábban, de még nem eleget, megunhatatlanul egyszerű és egyben menő a Motogadget megoldása. Persze nem maradhat néma egy ilyen motor, így két Leo Vince dobot is ráhúztak a 4-2-es leömlőkre.

A kipufogó se rossz

A sok munka összesen kb. 8%-nyi súlybeli megkönnyebbülést jelent, ráadásul mindezt TÜV engedéllyel együtt.

Itthon egy ilyen motorért lehet, hogy főbe lőnek, aztán elzavarnak szigorított műszakira megbukni, de ne legyünk előítéletesek. ?

Visszatérve a motorra, a színválasztást illetően is maradtak a Honda színeiben, csak két kerék helyett a négy kerekű legenda, a Honda NSX ?Source Silver? színét pingálták fel rá. Ha kedvetek támadna rendeli egyet a motorból, igazából bármilyen színben elkészíthető - az építő család szerint.

Rács mögött

Persze csak amíg a tervezett 12 darabos gyártási mennyiséget egytől-egyig meg nem rendelik. ?

Lesz egy Heritage és egy Racer verzió is, az előbbi némileg olcsóbb lesz és szerényebb futóművel, valamint kevesebb kiegészítővel fog bírni, míg a Racer feltehetőleg többe fog fájni és a képeken látható felszereltséggel fog bírni. Vagy több pénzért még többel, ez már csak zseb mélység függő.

Élőben a nemrég megrendezett Glemseck 101 rendezvényen debütált a mókolt Honda, versenypályán és a Honda Germany standján egyaránt, és a pozitív szereplés alapján gyanús, hogy már előre el fog fogyni az összes tervezett darab.

Hozzászólások Café Kedd: Azért ez a Honda CB750 modernizált változata eléggé betalált cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!