
BMW, Eicma: S1000XR és F800R
A bajorok dinamikus túraképességet, sportos teljesítményt, magas fokú kényelmet és kiemelkedő hétköznapi használhatóságot ígérnek - az első kettőben semmi okunk kételkedni, a második kettő pedig majd kiderül (mindenesetre az üléspróba meggyőző volt). A BMW szerint, röviden: "az S 1000 XR saját, egyéni módján írja újra a kategóriákat a sporttól a túramotorokig, és nem utolsósorban mindezt érzelemmel társítja"

Az S 1000 XR különlegességei
Soros négyhengeres motor 999cm3 hengerűrtartalommal. Teljesítménye 160LE 11.000 fordulat/percnél, 112Nm legnagyobb forgatónyomatékát 92.50 fordulat/percnél adja leDinamikus, innovatív dizájn plasztikus felületkialakítássalSzéria BMW ABS (részlegesen integrált, kikapcsolható)Opcionális ABS Pro a bedöntött állapotban való fékezések biztonságának növeléséreAlapáron kínált kipörgésgátló (Automatic Stability Control - ASC) a biztonságos gyorsítások érdekében, még alacsony tapadási együtthatójú útfelületen isMenetstabilizátor (Dynamic Traction Control - DTC) dőlésszög-érzékelővel a lehető legnagyobb teljesítmény átadása és a gyorsítás közbeni biztonság aktív növelése érdekébenSzériafelszerelésként kettő választható menetprogram (?Rain? és ?Road?)Két további opcionális menetprogram, a ?Dynamic? és a ?Dynamic Pro? is elérhetőRugóstagok hosszú rugóutakkal a magas fokú agilitás és nagy csillapítási tartalékok érdekébenRendelhető extraként kínált elektronikus futóműállítás (Dynamic ESA) az optimális futóműhangolás érdekébenKönnyű kezelhetőség és magas üléspozícióMultifunkciós műszeregységÁtfogó felszereltség és személyre szabott tartozékajánlatok a BMW Motorradtól megszokott minőségben

Az új F 800 R dinamikusabb megjelenésű csomagolásban nyújt az eddiginél sokoldalúbb élményt - ahogy a BMW fogalmaz. A kezdő motorosoknak is szánt 90 lovas sorkettes dizájnja jelentősen megújult: új oldal- és hűtőidomaival, első sárvédőjével és felnijeivel sportosabb megjelenésű a bajor bringa. Viszont az immáron szimmetrikus(!) fényszórójával valamelyest karakterét vesztette, ugyanakkor "fogyaszthatóbb" is lett.
A dizájnon kívül az alkatrészek minőségében (vagy inkább csak kinézetében?) is emelte a lécet a gyártó: elölre látványosabb, fordított teleszkóp és radiális féknyereg került. Jobb lett a gép gyorsulása is a rövidebb 1-es és 2-es fokozatnak köszönhetően, és kicsit erősebb is lett, 3 lóerővel. A nyereg 1 centivel alacsonyabban van, mint korábban, a változó átmérőjű egyenes kormány pedig minden igényt kielégít.

Az F800R újdonságai
? Elődjénél nagyobb teljesítmény - 90LE 8.000-es percenkénti fordulatszámnál (korábban: 87 lóerő 8000-es percenkénti fordulatszámnál)
? Módosított áttételű váltó (első és második sebességfokozat)
? Új formatervezésű burkolatok, illetve idomok, új színek
? Szimmetrikus(!) fényszóró
? Fordított teleszkópvilla
? Radiális féknyergek elöl
? Kisebb tömegű, dinamikus formatervezésű, új kerekek
? Új első lábtartók
? 790 milliméterre csökkentett ülésmagasság (korábban 800 milliméter)
? Új, a végek felé növekvő falvastagságú alumínium kormány
? Extraként elérhető kipörgésgátló (Automatic Stability Control - ASC)
? Extraként elektronikus futóműállítás (Electronic Suspension Adjustment - ESA)
? A2-re (48 lóerőre) csökkentett teljesítménnyel is kérhető
Hozzászólások BMW, Eicma: S1000XR és F800R cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.