Az új BMW S1000RR - 199 lóerővel

Az új BMW S1000RR - 199 lóerővel

A bajorok rádobtak még egy lapáttal az S1000RR világverő koncepciójára: erősebb, kezelhetőbb és ezáltal minden bizonnyal gyorsabb is lett az új BMW superbike

A bajorok rádobtak még egy lapáttal az S1000RR világverő koncepciójára: erősebb, kezelhetőbb és ezáltal minden bizonnyal gyorsabb is lett az új BMW superbikeAz új fejlesztésű BMW S 1000 RR az Intermot kiállításon ünnepelte világpremierjét (az új boxerek, az R1200R/RS és az új robogók mellett). Az első ízben 2009-ben bemutatott bajor szupersport motor új generációjának legfontosabb újdonságai számokban: optimalizált nyomatékleadás és 113Nm legnagyobb maximális érték, 6 egységgel 199 lóerőre növelt teljesítmény, és 4 kilogrammos tömegcsökkentés - teletankolva, verseny-ABS berendezéssel (a felszereltség függvényében) 204 kilogramm a saját tömege.

Az új nemzedék tervezése során a megnövelt teljesítmény mellett a motor még inkább felhasználóbarát kialakítása állt a középpontban (az egész gépet átdolgozták, a váztól kedve a futóművön át egészen a fedélzeti elektronikai hálózatig). A német gyártó szerint a hétköznapi használatban, országúti kanyarvadászaton vagy komoly versenypályás bevetésen egyaránt jobban teljesít az új modell.


A változtatások nem csak a belsőt érintették: teljesen új idomzat gondoskodik arról, hogy az új RR első pillanatra felismerhető legyen. Az előd aszimmetrikus fényszóró-elhelyezését, mint tipikus ismertetőjegyet megtartották, természetesen. Három színvariációban lesz elérhető: piros/fehér, fekete metálfényezés és BMW Motorsport dizájn.

Érdekesség, hogy az új S1000RR az első sportmotor, amit sebességszabályzó automatikával is szerelnek (extraként), a hatályos sebességhatárok könnyebb betartása érdekében - jogos, 199 lóerővel nem egyszerű... Ezen kívül extraként még Launch Control, Pit-Lane-Limiter, HP Pro váltóasszisztens, DTC, DDC, a Pro menetprogramok esetén Slick és User üzemmód is kapható - hogy ezek mit is jelentenek/tudnak, lásd az alábbi összefoglalást!



Az új BMW S 1000 RR különlegességei

Nagyobb teljesítmény és forgatónyomaték: 199 LE (146kW) 13.500 fordulat/percnél és 113Nm 10.500 fordulat/percnélMég jobban motorozható a körülbelül 5000 fordulat/perctől megnövelt nyomaték és a lineárisabb nyomatékleadás jóvoltából. Széles fordulatszám-tartományon, körülbelül 9.500 és 12.000-es fordulat között elérhető a maximális nyomaték


Átdolgozott hengerfej új geometriával, új szívóoldali vezérműtengellyel és még könnyebb szívószelepekkelÚj szívórendszer rövidebb szívóutakkal, nagyobb airboxszal és teljesen elektronikus fojtószelep-vezérlésselTömegcsökkentés: négy kilogramm megtakarítás, teletankolva 204 kg (a felszereltség függvényében)Körülbelül három kilogrammal könnyebb kipufogórendszer elődob nélkül


Alapáron ?Rain?, ?Sport? és ?Race? menetprogramok, valamint a Pro menetprogramok megrendelése esetén két további (?Slick? és ?User?, ez utóbbi személyre szabható) - az aktuális felhasználásnak megfelelő optimális beállítások érdekébenRajtelektronika (Launch Control) a tökéletes indulásokért (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)Boxutcai-sebességkorlátozó (Pit-Lane-Limiter) a boxutcában megengedett sebesség pontos betartásához (a Pro menetprogramok opciós csomag részeként)A merevség és a rugalmasság optimális keverékét nyújtó új, könnyebb vázszerkezet, amely precízebb és egyértelmű visszajelzést nyújt nagyobb mértékű tapadás mellettFinomított futómű-geometria a még jobb kezelhetőség, a fokozott tapadás és a határhelyzetekben is kristálytiszta visszajelzések érdekébenMindkét irányban állítható rugóstagok optimalizált negatív rugóutakkal a nagyobb bedönthetőség és a fokozott agilitás szolgálatában


Továbbfejlesztett Dinamikus csillapítás-szabályzás (DDC - Dynamic Damping Control) - e rendszer a HP4 típusból ismert - gyári extrafelszereléskéntVerseny-ABS optimalizált hangolássalA Dinamikus vonóerő-szabályzás (DTC) +/- hét fokozatban kis lépésekkel finomhangolhatóOpcionálisan rendelhető HP Pro váltóasszisztens a tengelykapcsoló működtetése nélküli gyors felkapcsolásokhoz és visszaváltásokhoz.Új fedélzeti elektronikai hálózat erőteljesebb szenzormodullal és könnyebb akkumulátorKifinomultabb műszeregység kibővített funkció- és információ-kínálattal


Teljesen új idomzat gondoskodik a még dinamikusabb formanyelvrőlHárom különböző karakterből álló innovatív színkoncepció: piros/fehér (Racing Red / Light White), fekete (Black Storm metallic) metálfényezés és BMW Motorsport dizájnGyári extrafelszerelések és tartozékok kibővített kínálata


A BMW kölni bemutatójának kisfilmje, reflektorfényben az új S1000RR-rel:


Hozzászólások Az új BMW S1000RR - 199 lóerővel cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!