
2021-es Fantic motor újdonságok
Kipróbáltuk az új Fantic cross és enduro palettát. A Yamaha technológián alapuló, de gondos olasz érintéssel, készülő 2021-es Fantic motor újdonságok, amely versenyképesebb megjelenést és vezetést, vagy - ahogy ők szeretik hívni - ?gyári érzést? ad a vezetőnek.
Japán lélek, olasz stílus
Az új Fantic motorok egy olyan időszakban születnek meg, amikor az off-road általában, és különösen az enduro motorok népszerűsége világszerte valóság. A márkák minden évben bejelentik az eladások növekedését, új szövetségek jönnek létre, például a GASGAS felvásárlása, amelyet a KTM kebelezett be és már jönnek is idén az új modellekkel.
A Fantic eset valóban különleges, mert ez az első alkalom, hogy egy japán márka összefog egy másik európaival krossz és enduro motorkerékpárok gyártása érdekében. Ezt a szövetséget a Minarelli (Yamaha tulajdonában lévő gyár) motorgyártó két márkája, amely már a Fantic beszállítója voltréten is. Most kétéves tárgyalásoknak és közvetítésnek köszönhették, hogy megvalósul a japán eredetű alkatrészek szállítása a Fantic számára, amely motorkerékpárjait Olaszországban, saját gyárában szereli össze.
A Fantic azok számára, akik még nem hallottak róla, Olaszország egyik leghagyományosabb márkája. Mindig a kis térfogatú motorkerékpárokra specializálódott, legnagyobb sikereit a 80-as évek közepén és a 90-es évek elején érte el legendás Caballerójával. Ez egy 80 köbcentis modell volt, amely azokban az években különböző futamgyőzelmeket szerzett a világbajnokságon, és eljutott az Európa-bajnokságig.
Az újraindulás óta az 50 köbcentis piacra szakosodott , ez volt a legerősebb pontja a gyárnak, hogy a fiatalok jó minőségű motorokon tanulják meg az alapokat. Jelenleg kibővítették a palettát, 125 és 250 köbcentis modellekkel. Van egy jelenlegi Caballero modellcsalád is, de ez a név most divatos Flat Track, Scrambler és Rally stílusú motorkerékpárokat takar. 125-500 cm3-es tartományban izgalmas 4t motorok ezek az új Caballero modellek .
Rendelkeznek kerékpáros részleggel is, mindenféle közúti, városi, elektromos és hegyvidéki modellekkel, amelyek még tervezési díjakat is kaptak.
Hazai importőr a Fantic.hu aki a motorkerékpárok mellett az elektromos kerékpárokat is forgalmazza
De összpontosítsunk először a fenti videón is látható terep motorkerékpárokra. Az első motorkerékpár, amely ebből a YAMAHA-FANTIC szövetségből származik, a 125 2t mind cross, mind enduro változatban. Az új Fantic XX 125 és XE 125 az olasz márka első termékei, és már kaphatóak is. Az YZ 125 alapján közös a motor, a váz, a fékek és a futóművek. A karosszéria, a benzintartály, a szűrődoboz, a kipufogó és a CDI a Fantic gyártmánya.
Ezek a kis különbségek miatt a kis XX-nek megvan a maga karaktere, és bizonyos szempontból a Yamahától eltérő motorkerékpárt kapunk. Főleg a tank lett keskenyebb a Yamahához képest, amely minden terepmotorosnak jól jön. Minél keskenyebb annál könnyebben irányítható a jó terepmotor.
Az alumínium váz, a nagy teljesítményű vízhűtéses motor, a Nissin fékek, és a legjobb Kayaba teleszkópok amelyek megegyeznek az YZ-ben használtakkal is.
A japán márkával kötött szövetségnek köszönhetően a hatékony, 48 mm-es Kayaba SSS villát is megkapják, amely eddig kizárólag a Yamaha motorokban volt, és amelyből most a teljes Fantic sorozat részesül.
Az XE Enduro modell ugyanaz a motorkerékpár, de olyan felszerelésekkel, amely alkalmassá teszi közúti közlekedésre is. Ezen kívül CDI-t és speciális kipufogókat is felszereltek az Enduro számára, amelyek alacsonyabb zajkibocsátási értéket adnak. Puhább felfüggesztés és endurozásra jobban alkalmas 18 colos hátsó felnivel, és enduro gumiabroncsokkal kerül piacra.
E két modellen kívül lesz még négyütemű 250-es is, amelyek XX 250 egy 250 köbcentis kétütemű krosszmotor , amely már a 2021-es 2t Európa-bajnokságon vesznek részt. A Yamaha YZ 250 alapján megegyezik 125 kishúgával. Ezekre a Yamaha alapokra szereli a Fantic az összes elemét, mint például a tartály, a karosszéria, a cdi és a kipufogó, de a 250 köbcentis motor 2021 közepéig nem lesz elérhető, és 2022-es modellként jelenik meg.
A legnagyobb meglepetését pedig az XE250F lesz, amely a Yamaha négyütemű WR alapú motorkerékpárra épül, csak a karosszéria változik, de Európához igazítva és homologizálva. A legújabb WR-k összes csúcstechnológiáját megkapjuk ezekben, amelyeket soha nem adtak el még az EU-ban homologizációs problémák miatt, most a Fantic jóvoltából hozzáférhetünk ehhez a hihetetlen kerékpárhoz.

A 250-es Yamaha motorblokk elöl szív és hátul pufog ki
A fordított henger, alumínium váz, Kayaba felfüggesztések és telefonról vezérelhető applikáció, (hogy tudd módosítania motor különböző beállításait,) teszi ezt a kerékpár az egyik legérdekesebbé a piacon. 2021 januárjától már rendelhető ez a versenyenduró is.
Az utcai modellek is frissítésen estek át, hiszen 2021-től már csak Euro5-ös motorokat lehet forgalombahelyezni. Ennek áldozatául estek a 250-es Caballero modellek, mostantól csak 125 és 500-as változatok lesznek a palettán. (Caballero Flat Track 125, Scrambler 125 és Deluxe 125 a kicsik között. Flat Track, Rally és Scrambler stílusban pedig az 500-asok)

2021 FANTIC CABALLERO FLAT TRACK 500

2021 FANTIC CABALLERO RALLY 500

2021 FANTIC CABALLERO FLAT TRACK 125

2021 FANTIC CABALLERO SCRAMBLER DELUXE 125

2021 FANTIC CABALLERO SCRAMBLER 500
Teszteltük is a 2020-as Scrambler 500-ast.
Amit tud, azt nagyon tudja! Fantic Caballero Scrambler 500 teszt
Az 50 köbcentis masinák maradnak Euro4-es besorolásban, ezért nem biztos, hogy rendelhetőek lesznek 2021-ben már a hazai importőrtől, de a többi 125 és 250-es enduro (XEF 125 és XEF 250 Trail) és a supermoto (XMF 125) modellek a fiatalok nagy örömére kaphatóak továbbra is.

Két színben elérhető az XMF125

FANTIC XEF125
Hozzászólások 2021-es Fantic motor újdonságok cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.