10 ok, amiért nézned kell idén a MotoGP-t!

10 ok, amiért nézned kell idén a MotoGP-t!

A múlt héten felsoroltunk 10 okot, amiért érdemes várnod a Superbike szezonkezdetét, lássuk sikerül e lázba hoznunk a MotoGP-vel kapcsolatban!

A múlt héten felsoroltunk 10 okot, amiért érdemes várnod a Superbike szezonkezdetét, lássuk sikerül e lázba hoznunk a MotoGP-vel kapcsolatban!
Szöveg: Varga Róbert (RSVRocky) Képek:MotoGP.com

Habár a szezon csak március végén kezdődik, érdemes már most latolgatnunk az esélyeket. Tavaly már 3-4 futam után mindenki odaadta a bajnoki címet a fiatal spanyolnak, Marc Marquez azonban nem ülhet a babérjain, valószínűleg ettől már csak nehezebb szezonjai lesznek hátra.
Lássuk hát, miért érdemes vasárnaponként a TV elé ülni (vagy meggyőzni a párodat, hogy érdemes átkapcsolni a kiszámítható romantikus/családi vígjátékról):

1. Marquez lesz a MotoGP Rossija?
A fiatal spanyol mindent meg nyert, ahogy a nagy könyvben meg van írva. A 125 köbcentiméteres és a Moto2 bajnoki címek után már bemutatkozó évében világbajnoki címet szerzett a királykategóriában is, melyet túl könnyen sikerült megvédenie második évében, azaz tavaly. Van esély megállítani a tehetséges spanyolt, még mielőtt Rossi minden rekordját megdönti? Persze nem eszik ennyire forrón a kását, addig még sok munka áll Marquez előtt, és persze az sem titok, hogy a Repsol Honda jelenleg a leggyorsabb motor a mezőnyben. Akkor jó helyen volt csupán jó időben? A spanyolok kezdenek egyeduralkodói lenni a sportnak, de azért ettől többről van szó, igazából nehéz nem észrevenni a címvédő tehetségét. És hogy lehet e bárki aki legyőzi az idén? Szerencsére a válasz igen, mivel van még 3 hipersebességű pilóta a mezőnyben.


2. Sikerül Lorenzo-nak jobb lábbal kelnie?
Jorge Lorenzo is végignyerte a szériákat ahogy kellett, most mégis úgy tűnik, hogy nem ő a spanyolok kedvence. Hiába volt az első, aki el tudta verni Rossit csapaton belül, sőt a Yamaha vezéregyéniségévé is vált, a doktort pedig kis híján nyugdíjba is küldette. Az elmúlt évben azonban nagyon szétszórtan kezdte a szezont, sőt az autósport felé is kacsingatni kezdett. Mindez azonban nem jelenti azt, hogy Lorenzo ne lenne az idei bajnoki cím egyik fő esélyese. Ha a Yamaha betalál, és a Bridgestone sem ad vezethetetlen gumikat (a spanyol sokat panaszkodott ezt illetően), talán viszont láthatjuk a támadó fekete mambát!

3. Pedrosa az idén megmutatja mire képes!
Igen, erős optimizmussal írtam ezt a pontot, talán én magam sem gondoltam komolyan. Dani fiatalon ért a királykategóriába, és tényleg az egyik leggyorsabb volt, azonban sosem volt rá képes, hogy megtartsa sebességét az egész évben. Nem egyedi eset, de az ő tehetsége nem tudott kibontakozni, talán Biaggihoz és Gibernauhoz hasonlatos, akik végül szinte menekültek a GP-ből. Hiába tudja minden évben megvillantani tehetségét a szintén spanyol versenyző, ez a hajó valószínűleg már elment. Viszont ha a Repsol Hondák ismét utolérhetetlenek lesznek, bizakodom benne, hogy Pedrosa megpróbál megcáfolni, és keményen felveszi a kesztyűt!


4. Még mindig van élet a vén kecskében!
Lehet sokan nyugdíjaztatnák már Valentino Rossit, a doktor viszont még mindig rendel! Hiába volt 4 nagyon kemény éve, elutasította a kiszállás gondolatát is, és sikerült a második helyen végeznie a bajnokságban! 2010-ben csapattársa Lorenzo lett a bajnok, majd 2 szörnyű évet töltött a Ducatinál (erről egyik fél sem szeretne beszélni), és 2013-ban hiába tért vissza a Yamahához, nem igazán tudott labdába rúgni. Tavalyi teljesítménye azonban elhallgattatta a kritikusokat, és az ellenfeleknek ismét számítaniuk kell vele!

5. Dall Igna jó útra tereli a Ducatit
Lassan már tíz éve annak, hogy a Ducati megnyerte a világbajnoki címet Stonerrel a nyeregben. Azóta senki sem volt, aki igazán meg tudta volna ülni a vasat. Dovizioso felmutatott néhány váratlan eredményt, tényleg kemény küzdő, de valószínűleg nem ő fogja újra csúcsra juttatni a vörösöket. A Ducatistáknak két okuk lehet a reményre. Az első a csapatvezető Gigi Dall Igna, aki szemlátomást rendet tett a csapatban, és látható a folyamatos fejlődés. Az Apriliától átszerződött szakember legutóbb az RSV4 projektjén dolgozott, ami igencsak sikeres volt, hisz a modell tavaly szerezte meg harmadik bajnoki címét 2009-es bemutatkozása óta.

A másik ok Andrea Iannone, aki az idén már a gyári csapat színeiben vág neki az évnek. Az olasz a Moto2 után már a királykategóriában is meg tudta mutatni mekkora küzdő, és nem riad vissza a test-test elleni csatáktól. Mentalitása és harciassága sokban hasonlít a tragikus körülmények közt elhunyt Marco Simoncelliére, reméljük, hogy ezt a küzdeni akarást a mezőny elejében is láthatjuk!


6. Visszatér a Suzuki
Néhány év kihagyás után visszatér a teljesen gyári Suzuki gárda, teljesen új motorral és Aleix Espargaro-val a nyeregben. A GSX-RR már több mint egy éve elkészült, a japánok azonban biztosra akartak menni, és sokat tesztelték az új vasat. Keresve sem találhattak volna jobb pilótát, az idősebb Espargaro hihetetlenül motivált és biztosan be tud illeszkedni az új projektbe. Persze nem várunk tőlük bajnoki címet, főként a kissé égő idényzárón bemutatott teljesítményük végett, de hagyjuk magunkat meglepni.

7. Újra próbálkozik az Aprilia is
Mindannyian emlékszünk az olaszok legutóbbi próbálkozására, és reméljük ez jobban sikerül. Az RS3 Cube igazán meggyőző adatokat vonultatott fel, mára viszont inkább a füstbe ment tervként ismerjük, és komolyan megcsappantatta a gyártó büdzséjét. Vajon eleget tanult belőle az Aprilia? Igaz, hogy a SuperBike-ban taroltak az RSV4-el, azonban a MotoGP projektet csak tavaly kezdték, mégis annyira bizakodnak, hogy már egy évvel korábban neveztek a bajnokságra fél gyári csapatként a Gresinivel karöltve. Magukkal hozták a ?veterán? Marco Melandrit is, így Alvaro Bautista-val közösen egész gyors pilótapárost alkothatnak. Az idei év azonban náluk minden bizonnyal csupán tanulóév lesz. Összehasonlítási alapként csupán a Suzukik szolgálhatnak, ám ők is előnnyel indulnak az olaszokhoz képest.


8. Moto3
Tudom, főként a távol keleti futamok során senkinek sincs kedve korábban felkelni egy kisebb kategória végett. Aki azonban elcsípte például a maláj futamot, az biztosan nem bánta meg. A kis 250 köbcentiméteres Hondák és KTM-ek nem túl gyorsak, viszont az erőviszonyok kanyarról kanyarra változnak, és ez a kategória tavaly vissza tudott valamit hozni a GP-be, ami már-már kezd elveszni. Aki elsőként fordul a célegyenesre, az valószínűleg az első kanyar féktávjára már hátrébb esik, mert a szélárnyék itt igenis működik. Néhány futamot eltekintve senkinek sem sikerült elhúznia az élbolytól, így a győztes csak az utolsó kanyarban kerül ki. Érdemes hát néha korábban TV elé ülni!

9. Megvadult tinédzser a nagyfiúk közt
Az imént említett Moto3 vezéregyénisége tavaly Jack Miller volt. A rendkívül gyors és kissé beképzelt pilóta rengeteg futamot nyert, lekoccolt pár vetélytársat és kitette a könyökét ha kellett! Habár a bajnoki cím pár pont híján elúszott, az ausztrál egész jó ajánlattal zárhatta a szezont. Biztosra vehettük, hogy egy ilyen év után feljebb lép egy kategóriát, na de hogy kettőt? Miller az LCR Honda színeiben az idén már a királykategóriában fogja róni a köröket, és habár nem lesz túl versenyképes a motorja, érdemes lesz rá odafigyelni!


10. A Bridgestonnak lejárt az ideje
Izgalmakat hozhat az a tény is, hogy az év végén a japán gumigyártó elhagyja a bajnokságot (igazából csak a királykategóriában volt jelen). Jövőre visszatérnek a franciák, a Michelin veszi át a szerepet a fő kubatúrában. És hogy ez miért lehet izgalmas már az idén? Tavaly is láthattunk rosszul eltalált gumikeverékeket, és borzalmasan sikerült új fejlesztésű gumikat, ez pedig könnyen folytatódhat. Akár elhanyagolja, akár odateszi a Bridgestone az utolsó évét, az sokban befolyásolhatja a bajnokság alakulását.

Van tehát miért várni a MotoGP bajnokságát is, egyszóval a vasárnapi teendőket igyekezz elvégezni még januárban vagy februárban!


Hozzászólások 10 ok, amiért nézned kell idén a MotoGP-t! cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!