
Benelli modellpaletta 2015: kínai-olasz motorok?
Átnyálaztuk a márka jelenlegi kínálatát!
Átnyálaztuk a márka jelenlegi kínálatát!
TNT 1130

Tre-K 1130

BN600R

BN600GT

BN302

BN251
Európa egyik legrégebbi motorgyártó vállalata, a Benelli 1911-ben alapult. Az olasz gyártó két MotoGP (250-es) bajnoki címmel büszkélkedhet, de más versenyeken is sikeres volt a régmúltban. Azóta viszont a vállalat többször is bezárta kapuit, 2005-től pedig a kínai Qianjiang társaság tulajdona lett. Az elmúlt 10 évben ennek ellenére kiváló, nagy háromhengeres motorok jelentek meg, ellenben az utóbbi évben hirtelen bemutatkoztak az új kínai modellek. Vajon ez a túlélést, vagy az olasz vérvonal elvesztését jelentheti a márkának?

TNT 1130
A Benelli modern sportmotorjából, a Tornádóból faragott csupasz modell a donormotornál is nagyobb sikereket és pályafutást élt meg. A hatalmas, 1130 köbcentiméteres háromhengeres motor 158 lóerőt és 120Nm-t teljesít, a forma pedig igazán egyedire sikerült - például az oldalt elhelyezett hűtők és ventillátorok miatt. Az erőforrás alapjáraton inkább csak zakatol, de ha feljebb megy a fordulatszám, igazi Ferrari hangélményt produkál! Nem is csoda, hogy ez a típus vált a márka zászlóshajójává, melyből még száraz kuplungos változat is készült.

Tre-K 1130
A TNT túraváltozata is jó fogadtatásra talált a piacon. Végre szokványos helyre került a hűtő, így az új modellel bátran útnak indulhatunk hosszabb utakra is. Rendkívül kényelmes, mégis megmaradt sportos jellege, melyhez kiváló pakolhatóság is párosult. A teljesítményt 123 lóerőre redukálták, a leadása viszont sokkal precízebb és kezelhetőbb lett. A képen a speciális Amazonas modell szerepel.

BN600R
Az első igazán kínai modell, a Keeway RK600 testvére. Négyhengeres, 16 szelepes, 82 lóerős erőforrást, hatsebességes váltót, fordított első felfüggesztést, és olasz (Aprilia Shiver) stílusú vázat kapott. Habár a fejidom nem tűnik telitalálatnak, a motor többi része követi a márka stílusát, így amennyiben a műanyagok és az összeszerelés nem hatnak túlságosan kínainak, az eredmény akár egy jó ár-érték arányú motor is lehet! A gyártás viszont valószínűleg csak Kínában fog zajlani.

BN600GT
A kínai naked modellből már egy túraváltozatot is bemutattak, melynek erőforrása és teljesítménye nem változott. Habár szemből úgy tűnik, mintha a fejidomot még nem szerelték volna fel, a többi oldalról a gép igazán rendben van. Akinek a bivalyerős Tre-K már soknak tűnne, kiváló választás lehet a GT modell, ami hasonlóan jól pakolhatónak tűnik.

BN302
Az új 300-as modell a képek alapján sokkal inkább olasz formatervnek tűnik a hatszázasoknál. A soros kéthengeres erőforrás igazán Benelli stílusú vázat kapott, sőt ahogy kiderült, e típust nem csak Kínában, de Olaszországban is gyártani fogják. A 37 lóerős teljesítménnyel és a várhatóan kedvező árával akár egy igazán csábító motorrá is válhat kategóriájában!

BN251
Nem kell sokáig tanulmányoznunk a képeket, hogy lássuk, a 250-es belépő szintű modell ismét inkább kínai vonalakra hajaz. Habár ez a modell is fordított első villát kapott, a váz és a borítás kidolgozása közel sem annyira igényes, mint a BN302-nél. Ennek ellenére, ha a BN251-re jó árcédula kerül, akár egy sikeres belépőmodell is lehet a Benelli tulajdonosok körébe.
Hozzászólások Benelli modellpaletta 2015: kínai-olasz motorok? cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.