ÁSZF
Kinyomtatása
/ Mentése
Általános Szerződési Feltételek
a www.motopartsshop.hu webáruházból történő vásárlásra
Hatálybalépés időpontja: 2018.05.25
I. Általános információk
1.1. Az Eladó adatai
A www.motopartsshop.hu webáruház és a weblap üzemeltetője:
Cégnév: Pro Moto Shop Kft
Székhely: 9094 Tápszentmiklós, Fő u. 38.
Telephely: 1023. Budapest Ürömi utca 15.
Adószám: 32409109-2-08
Cégjegyzékszám: Cg.08 09 036551
Adatkezelési nyilvántartási szám:
NAIH-77574, NAIH-77575
Ügyvezető: Benkő Zsolt
E-mail cím: info@motopartsshop.hu
BKIK Ipari és Kereskedelmi Kamara
tagja
Társaságot nyilvántartásba vevő
szerv: Fővárosi Törvényszék Cégbírósága
Tárhely szolgáltató:
Név: Idea-NET Solutions Kft. 4225
Debrecen, Telek u. 60.
Székhely: 4225 Debrecen, Teleki u.
60.
E-mail: info@ideanet.hu
Cégjegyzékszáma: 09-09-022526
Adószáma: 23796100-2-09
A bejegyző bíróság megnevezése: Debreceni Törvényszék Cégbírósága
1.2. Fogalmak
Eladó: a webáruház üzemeltetője,
amely a webáruházban kínált árut értékesítő szolgáltatást nyújtó 1.1. pontban meghatározott
jogi személy
Vevő: az a természetes, illetve
jogi személy vagy jogi személyiség nélküli szervezet, aki/amely a webáruházzal adásvételi
szerződést köt
Felek: az adásvételi szerződésben
szereplő szerződő személyek, az Eladó és a Vevő együttesen
Adásvételi szerződés: a Felek
között a webáruház kínálatából a Vevő által kiválasztott áru tulajdonjogának átruházására
irányuló szerződés
Áru: a webáruházban az Eladó
által eladásra kínált termék
Vételár: az a bruttó, általános
forgalmi adót tartalmazó ár, amelyen az Eladó az árut eladásra kínálja
Szállítás: az adásvételi szerződés
tárgyát képező árunak a Vevő által megjelölt címre történő eljuttatása és a Vevő
( vagy megbízottja) részére történő átadása
Szállító: az Eladóval szerződött
futár szolgálat, vagy postai szállító
Szállítási díj: a vételáron
felül az áru kiszállításának ellenértékeként megfizetésre kerülő összeg
Webáruház: elektronikus úton,
távollevők részére, ellenszolgáltatás fejében nyújtott szolgáltatás, amelyhez a
szolgáltatás igénybe vevője egyedileg fér hozzá
1.3. A webáruház általános bemutatása
A webáruházban történő vásárlással
adásvételi szerződés jön létre az Eladó és a Vevő között.
A webáruházban történő vásárlás feltétele, hogy a Vevő magára nézve kötelezően elfogadja
a jelen Általános Szerződési Feltételeket, amelyről a megrendelés menete folyamán
jognyilatkozatot tesz.
A webáruházban történő vásárlás esetén a jelen Általános Szerződési Feltételekben
leírtak szerint a megrendeléssel a Vevő vételi ajánlatot tesz, amelynek visszaigazolásával
jön létre az adásvételi szerződés e az Eladó és a Vevő között. A létrejött szerződés
nem minősül írásbeli szerződésnek, az elektronikus úton megtett jognyilatkozattal
jön létre. Az Eladó a szerződést annak száma szerint tartja nyilván a vásárlás napjától
számított 6. naptári év utolsó napjáig. A vásárlás napja a megrendelés visszaigazolásának
napja.
A szerződéskötés nyelve magyar.
A szerződés a magyar jog hatálya alá tartozik.
II. Elektronikus szerződéskötés
(vásárlás) menete
2.1. Az áru bemutatása, árak, akciós termékek
A webáruházban minden áru képpel és
leírással kerül bemutatásra, amely megkönnyíti a vásárló számára az áru kiválasztását
és a vásárlás melletti döntést. Mindezek mellett felhívjuk a figyelmet arra, hogy
az oldalakon található képek csak illusztráció céljára szolgálnak, a tényleges termékek
eltérhetnek a képen látottaktól.
Az oldalakon szereplő árak tartalmazzák az áfát.
A webáruház az árváltozás jogát fenntartja, minden előzetes bejelentés nélkül. Áraink,
illetve termékeink folyamatosan változhatnak, bővülhetnek. Árváltozás esetén a már
megrendelt árut a rendeléskori áron szállítjuk.
A webáruházban olykor akciókat kínálunk, az egyes akciókat a webáruház egyértelműen
feltünteti, az akció keretébe tartozó termékek, és a vonatkozó kedvezmények megjelölésével.
Az akciós áruk esetében az akció minden esetben a megadott dátumig, vagy a készlet
erejéig tart.
2.2. Az áru kiválasztása, a vásárlás
menete
Az áruról annak képére kattintva és
annak leírásában törekszünk a legszélesebb körű, a vásárló döntését elősegítő információkat
megadni. Az áru kiválasztása a "Kosárba" helyezéssel történik. Ezt követően mód
van újabb áruk kiválasztására és kosárba helyezésére, kiválasztott áruknak a kosárból
való eltávolítására, vagy a vásárlás véglegesítésére és a rendelés feladására.
Amennyiben a Vevő az áruk kiválasztását befejezte, a vásárláshoz szükséges adatokat
(vevő neve, szállítási címe, e-mail címe, telefonszáma) meg kell adnia.
Eladó a szerződés létrehozása, tartalmának meghatározása, módosítása, teljesítésének
figyelemmel kísérése, az abból származó díjak számlázása, valamint az azzal kapcsolatos
követelések érvényesítése céljából kezelheti a Vevő azonosításához szükséges természetes
személyazonosító adatokat és lakcímet. Az ezzel kapcsolatos rendelkezéseket
Eladó
Adatvédelmi nyilatkozata
tartalmazza
A vásárláshoz szükséges adatok megadását követően a megrendelés véglegesítése előtt
a Vevőnek lehetősége van arra, hogy a megrendelését módosítsa, onnan árut távolítson
el, darabszámot módosítson, vagy újabb árut rendeljen meg. Ugyancsak módja van ellenőrizni,
és szükség esetén javítani a megadott vevői adatokat.
Amennyiben a Vevő a megrendelését és a megadott adatait megfelelőnek találja, úgy
a rendelés feladásával azt véglegesítette.
A Vevő az áru megrendelésével ajánlati kötöttséget vállal, amelynek alapján az Eladó
visszaigazolásával létrejön az adásvételi szerződés a felek között. Az ajánlati
kötöttség a megrendelés visszaigazolásáig, de legfeljebb 48 óráig tart.
2.3. Megrendelés visszaigazolása
A megrendelés beérkezését a webáruház
haladéktalanul, a rendszer által küldött e-maillel visszaigazolja. A webáruház a
megrendelés elfogadását legkésőbb 48 órán belül a Vevő által
megadott e-mail címre küldött elektronikus levélben külön visszaigazolja, és az
adásvételi szerződés a felek között létrejön. A szerződést, a Szolgáltató
iktatja, és annak létrejöttét követő 5 évig őrzi, utólag hozzáférhető. A visszaigazolás tartalmazza a megrendelt áruk és azok árának
felsorolását, a Vevő által megadott nevet és szállítási címet, a szállítási költséget
és a megrendelés nyilvántartási számát. Amennyiben a visszaigazolás 48 órán belül
nem történik meg, Vevő mentesül az ajánlati kötöttség alól.
2.4. Szállítási díj
Az áru szállítási díjáról a Vevő a
megrendelés véglegesítése előtt előzetesen megfelelő tájékoztatást kap, illetve
a szállítási díj összege az Eladó által kiállított számlán a Vevő által választott
szállítási módtól függően pontosan feltüntetésre kerül.
A Vevőnek a szállítási díjat a választott fizetési módnak megfelelően az áru árával
együtt kell megfizetnie.
1.1. Fizetés
A webáruházban átutalással, utánvéttel történhet fizetés, illetve személyes
átvétel választása mellett az Eladó boltjában készpénzzel.
1.1.1. Átutalás
Vevő a véglegesített megrendelés vételárát az Eladó által kiállított számla
alapján, az abban foglalt fizetési határidőig átutalással is megfizetheti.
Eladó kizárólag a vételár teljes mértékben történő megfizetését követően
teljesít, és adja át a Szállítónak az árut.
Az átutalás közlemény rovatában fel kell tüntetni a megrendelés elfogadásáról
szóló visszaigazolásban szereplő megrendelésszámot. Az ennek elmulasztásából
vagy a megrendelésszám hibás feltüntetéséből eredő károkért Eladó semmilyen
felelősséget nem vállal, a károkat és a többletköltségeket Vevő viseli.
1.1.2. Utánvétel
Az elfogadott megrendelés vételára a postai úton vagy futárszolgálattal
történő szállítást követő átvétel időpontjában a kézbesítőnek készpénzben
fizetendő.
1.2. Szállítás
Az áruk szállítási címre történő szállítását az Eladóval szerződött Szállító
cégek GLS, Pick Pack Pont, Magyar Posta vagy a postai szolgálat (továbbiakban Szállító) végzik. Az
áru kiszállítására az Eladó és a Szállító között létrejött szállítási szerződés
feltételei vonatkoznak.
A szállítás várható időpontjáról Eladó a Vevőt az árunak a Szállító részére
történő átadásakor külön e-mailen, vagy telefonon értesíti.
A teljesítés a Vevő által történő szállítási címre történő kiszállítással, és
annak a Vevő vagy megbízottja részére történő átadással történik. A kárveszély
az átadással száll át a Vevőre.
III. Elállás joga
3.1. Eladó elállási joga
Amennyiben Vevő az átutalást a számlán
feltüntetett fizetési határidőn belül (általában 8 naptári nap) nem teljesíti Eladó
a szerződéstől elállhat.
Az Eladót megilleti az adásvételi szerződéstől történő elállás joga abban az esetben
is, ha az áru árának feltüntetése hibásan történt, és a Vevő a megrendelését a hibás
áron véglegesítette, vagy ha olyan áru megrendelésének visszaigazolása történt meg,
amely a készletből kifogyott, és Eladó már nem tudja azt megfelelő időn belül beszerezni.
Elállás esetén Eladó a Vevő részére e-mailben küldi meg nyilatkozatát, és Eladó
ügyfélszolgálata azonnal felveszi a Vevővel a kapcsolatot egyeztetés, és a felek
megállapodása alapján a megrendelt áru helyett más árura történő szerződésmódosítás
céljából, vagy amennyiben a Vevő ezt nem fogadja el, a Vevő által esetlegesen átutalással
már megfizetett összeget 30 napon belül visszautalja a Vevő számlájára.
3.2. A Vevő elállási joga
Vevő 14 napon belül jogosult
indokolás nélkül elállni e szerződéstől.
Az elállási határidő attól a naptól számított 14 nap elteltével jár le, amelyen
a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy a terméket
átveszi. Több termék szolgáltatásakor: attól a naptól számított 14 nap elteltével
jár le, amelyen a Vevő vagy az általa megjelölt, a fuvarozótól eltérő harmadik személy
az utolsó termék átveszi.
A vevőt megilleti, hogy a
szerződés megkötésének a napja és a termék átvételének napja közötti időszakban
is gyakorolja elállási jogát.
A vevőt nem illeti meg az elállási
jog
-
lezárt csomagolású hang-,
illetve képfelvétel, valamint számítógépes szoftver példányának adásvétele
tekintetében, ha az átadást követően a vevő a csomagolást felbontotta;
-
olyan nem előre gyártott
termék esetében, amelyet a vevő utasítása alapján vagy kifejezett kérésére
állítottak elő, vagy olyan termék esetében, amelyet egyértelműen a vevő
személyére szabtak.
-
olyan zárt csomagolású termék
tekintetében, amely egészségvédelmi vagy higiéniai okokból az átadást követő
felbontása után nem küldhető vissza;
Alkatrész reklamáció esetén kérjük csatolni a szakszervíz által kiállított dokumentumokat, saját beszerelésre nem tudunk a gyártónál garanciát érvényesíteni.
Ha Vevő elállási jogával élni kíván, elállási szándékát tartalmazó egyértelmű nyilatkozatát
köteles eljuttatni (postán vagy elektronikus úton küldött levél útján, vagy
személyesen) az alábbi
címre: Pro Moto Shop Kft 1023. Budapest Ürömi utca 15. ; e-mail: info@motopartsshop.hu.
A Vevő internetes oldalunkon is kitöltheti
az elállási nyilatkozat-mintát vagy benyújthatja az elállási szándékát
egyértelműen kifejező egyéb nyilatkozatát. a Vevő emellett dönt, az elállás megérkezését
tartós adathordozón (például elektronikus levélben) haladéktalanul visszaigazoljuk
részére.
A Vevő határidőben gyakorolja elállási/felmondási jogát, ha a fent megjelölt határidő
lejárta előtt elküldi elállási nyilatkozatát.
Az elállás joghatásai
Ha A Vevő eláll ettől a szerződéstől, haladéktalanul, de legkésőbb az elállási nyilatkozatának
kézhezvételétől számított 14 napon belül visszatérítjük az általa teljesített
valamennyi ellenszolgáltatást, ideértve a fuvarozási költséget is (kivéve azokat
a többletköltségeket, amelyek amiatt merültek fel, hogy Vevő az általunk felkínált,
legolcsóbb szokásos fuvarozási módtól eltérő fuvarozási módot választott.) A visszatérítés
során az eredeti ügylet során alkalmazott fizetési móddal egyező fizetési módot
alkalmazunk, kivéve, ha Vevő más fizetési mód igénybevételéhez kifejezetten a hozzájárulását
adja; e visszatérítési mód alkalmazásából kifolyólag a Vevőt semmilyen többletköltség
nem terheli.
A visszatérítést mindaddig visszatarthatjuk, amíg vissza nem kaptuk a terméket és
a vásárlást igazoló számlát, vagy annak másolatát, vagy a Vevő nem igazolta, hogy azt visszaküldte: a
kettő közül a korábbi időpont az irányadó.
Vevő köteles számunkra a terméket és a vásárlást igazoló számlát, vagy annak
másolatát indokolatlan késedelem
nélkül, de legkésőbb elállási nyilatkozatának közlésétől számított 14 napon
belül visszaküldeni vagy átadni. A határidő betartottnak minősül, ha a 14 napos
határidő letelte előtt elküldi a terméket és a vásárlást igazoló számlát, vagy
annak másolatát.
A termék visszaküldésének közvetlen költségét a Vevő viseli.
A terméket ne utánvéttel küldje vissza!
Az utánvéttel visszaküldött csomagot nem áll módunkban átvenni, annak visszajuttatásának
költsége is a vevőt terheli!
Vevő kizárólag akkor vonható felelősségre a termékben bekövetkezett értékcsökkenésért,
ha az a termék jellegének, tulajdonságainak és működésének megállapításához szükséges
használatot meghaladó használat miatt következett be.
A Vevő az őt megillető elállási jogot tartozik rendeltetésszerűen, e jogával vissza
nem élve gyakorolni. Visszaélésnek minősülő elállás esetén Eladó mentesül az áru
visszavételének és a vételár visszafizetésének kötelezettsége alól.
A visszaszállítás során eltűnt áruért Eladót felelősség
nem terheli. Az áru hiányában az Eladót semmilyen kötelezettség nem terheli.
IV. Szerződés módosítása
Feleknek az elállási joguk gyakorlása helyett lehetőségük van arra, hogy e-mail
útján, közös megegyezéssel módosítsák a szerződést.
Vevő írásban kérheti a szerződés módosítását és az áru cseréjét. A cserére irányuló
kérést Eladó nem köteles elfogadni. Amennyiben a Felek között a cserére megállapodás
jön létre, úgy a kiszállítás és visszaszállítás költségei Vevőt terhelik.
Eladó kérheti a szerződés módosítását, amennyiben a megrendelt áru a készletből
kifogyott, és helyette más áruval kíván teljesíteni. Ezt Vevőnek írásban (elektronikus
levélben) kell elfogadnia.
V. Szavatosság és jótállás
1. Kellékszavatosság
Vevő az Eladó hibás teljesítése esetén a vállalkozással szemben kellékszavatossági
igényt érvényesíthet a Polgári Törvénykönyv szabályai szerint.
Vevő - választása szerint-az alábbi kellékszavatossági igényekkel élhet:
Kérhet kijavítást vagy kicserélést, kivéve, ha az ezek közül az általa választott
igény teljesítése lehetetlen vagy az Eladó számára más igénye teljesítéséhez képest
aránytalan többletköltséggel járna. Ha a kijavítást vagy a kicserélést nem kérte,
illetve nem kérhette, úgy igényelheti az ellenszolgáltatás arányos leszállítását
vagy a hibát az Eladó költségére Vevő is kijavíthatja, illetve mással kijavíttathatja
vagy - végső esetben - a szerződéstől is elállhat.
Választott kellékszavatossági jogáról a Vevő egy másikra is áttérhet, az áttérés
költségét azonban Vevő viseli, kivéve, ha az indokolt volt, vagy arra az Eladó adott
okot.
Vevő köteles a hibát annak felfedezése után haladéktalanul, de nem később, mint
a hiba felfedezésétől számított kettő hónapon belül közölni. Ugyanakkor a szerződés
teljesítésétől számított két éves elévülési határidőn túl kellékszavatossági jogait
már nem érvényesítheti.
Vevő a kellékszavatossági igényét
az Eladóval szemben érvényesítheti.
A teljesítéstől számított hat hónapon belül a kellékszavatossági igénye érvényesítésének
a hiba közlésén túl nincs egyéb feltétele, ha Vevő igazolja, hogy a terméket, illetve
a szolgáltatást az Eladó nyújtotta. A tejesítéstől számított hat hónap eltelte után
azonban már Vevő köteles bizonyítani, hogy az általa felismert hiba már a teljesítés
időpontjában is megvolt.
2. Termékszavatosság
Ingó dolog (termék) hibája esetén Vevő - választása szerint - az 1. pontban meghatározott
jogát vagy termékszavatossági igényt érvényesíthet.
Termékszavatossági igényként Vevő kizárólag a hibás termék kijavítását vagy kicserélését
kérheti.
A termék akkor hibás, ha az nem felel meg a forgalomba hozatalakor hatályos minőségi
követelményeknek vagy pedig, ha nem rendelkezik a gyártó által adott leírásban szereplő
tulajdonságokkal.
Termékszavatossági igényét Vevő a termék gyártó általi forgalomba hozatalától számított
két éven belül érvényesítheti. E határidő elteltével e jogosultságát elveszti.
Vevő a termékszavatossági igényét kizárólag az ingó dolog gyártójával vagy forgalmazójával
szemben gyakorolhatja.
A termék hibáját termékszavatossági igény érvényesítése esetén Vevőnek kell bizonyítania.
A gyártó (forgalmazó) milyen esetben mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól?
A gyártó (forgalmazó) kizárólag akkor mentesül termékszavatossági kötelezettsége
alól, ha bizonyítani tudja, hogy:
-
a terméket nem üzleti tevékenysége
körében gyártotta, illetve hozta forgalomba, vagy
-
a hiba a tudomány és a technika
állása szerint a forgalomba hozatal időpontjában nem volt felismerhető vagy
-
a termék hibája jogszabály vagy
kötelező hatósági előírás alkalmazásából ered.
A gyártónak (forgalmazónak) a mentesüléshez
elegendő egy okot bizonyítania.
Eladó felhívja a Vevő figyelmét arra, hogy ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági
és termékszavatossági igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet.
Termékszavatossági igényének eredményes érvényesítése esetén azonban a kicserélt
termékre, illetve kijavított részre vonatkozó kellékszavatossági igényét a gyártóval
szemben érvényesítheti.
3. Jótállás
Jogszabály egyes tartós fogyasztási cikkekre (pl. műszaki cikkek) kötelező jótállást
ír elő. Azon termékek esetében, melyekre jogszabály jótállási kötelezettség ír elő,
az adott termék leírása tartalmaz bővebb információt.
A jótállás időtartama egy év.
Az Eladó jótállási kötelezettsége alól csak abban az esetben mentesül, ha bizonyítja,
hogy a hiba oka a teljesítés után keletkezett.
Ugyanazon hiba miatt kellékszavatossági és jótállási igényt, illetve termékszavatossági
és
jótállási igényt egyszerre, egymással párhuzamosan nem érvényesíthet a Vevő, egyébként
viszont a jótállásból fakadó jogok az 1. és a 2. pontban meghatározott jogosultságoktól
függetlenül megilletik.
A jótállás időtartama egy év. A
jótállási határidő a fogyasztási cikk fogyasztó részére történő átadása, vagy ha
az üzembe helyezést a vállalkozás vagy annak megbízottja végzi, az üzembe
helyezés napjával kezdődik.
Nem tartozik jótállás alá a hiba, ha annak oka a termék fogyasztó részére való
átadását követően lépett fel, így például, ha a hibát
-
szakszerűtlen üzembe helyezés
(kivéve, ha az üzembe helyezést a vállalkozás, vagy annak megbízottja
végezte el, illetve ha a szakszerűtlen üzembe helyezés a használati-kezelési
útmutató hibájára vezethető vissza)
-
rendeltetésellenes használat,
a használati-kezelési útmutatóban foglaltak figyelmen kívül hagyása,
-
helytelen tárolás, helytelen
kezelés, rongálás,
-
elemi kár, természeti csapás
okozta.
Jótállás keretébe tartozó hiba esetén a fogyasztó
- elsősorban - választása szerint - kijavítást vagy kicserélést követelhet,
kivéve, ha a választott jótállási igény teljesítése lehetetlen, vagy ha az a
vállalkozásnak a másik jótállási igény teljesítésével összehasonlítva
aránytalan többletköltséget eredményezne, figyelembe véve a szolgáltatás
hibátlan állapotban képviselt értékét, a szerződésszegés súlyát és a
jótállási igény teljesítésével a fogyasztónak okozott érdeksérelmet.
- ha a vállalkozás a kijavítást vagy a kicserélést nem vállalta, e
kötelezettségének megfelelő határidőn belül, a fogyasztó érdekeit kímélve
nem tud eleget tenni, vagy ha a fogyasztónak a kijavításhoz vagy a
kicseréléshez fűződő érdeke megszűnt, a fogyasztó - választása szerint - a
vételár arányos leszállítását igényelheti, a hibát a vállalkozás költségére
maga kijavíthatja vagy mással kijavíttathatja, vagy elállhat a szerződéstől.
Jelentéktelen hiba miatt elállásnak nincs helye.
A fogyasztó a választott jogáról másikra térhet át. Az áttéréssel okozott
költséget köteles a vállalkozásnak megfizetni, kivéve, ha az áttérésre a
vállalkozás adott okot, vagy az áttérés egyébként indokolt volt.
Ha a fogyasztó a termék meghibásodása miatt a vásárlástól (üzembe
helyezéstől) számított három munkanapon belül érvényesít csereigényt, a
vállalkozás nem hivatkozhat aránytalan többletköltségre, hanem köteles a
terméket kicserélni, feltéve, hogy a meghibásodás a rendeltetésszerű
használatot akadályozza.
A kijavítást vagy kicserélést - a termék tulajdonságaira és a fogyasztó
által elvárható rendeltetésére figyelemmel - megfelelő határidőn belül, a
fogyasztó érdekeit kímélve kell elvégezni. A vállalkozásnak törekednie kell
arra, hogy a kijavítást vagy kicserélést legfeljebb tizenöt napon belül
elvégezze.
A kijavítás során a termékbe csak új alkatrész kerülhet beépítésre.
A jótállási kötelezettség teljesítésével kapcsolatos költségek a
vállalkozást terhelik.
A rögzített bekötésű, illetve a 10 kg-nál súlyosabb, vagy tömegközlekedési
eszközön kézi csomagként nem szállítható terméket - a járművek kivételével -
az üzemeltetés helyén kell megjavítani. Ha a javítás az üzemeltetés helyén
nem végezhető el, a le- és felszerelésről, valamint az el- és
visszaszállításról a forgalmazó gondoskodik.
A jótállás nem érinti a fogyasztó jogszabályból eredő - így különösen
kellék- és termékszavatossági, illetve kártérítési - jogainak
érvényesítését.
Fogyasztói jogvita esetén a fogyasztó a megyei (fővárosi) kereskedelmi és
iparkamarák mellett működő békéltető testület eljárását is kezdeményezheti.
A jótállási igény a jótállási jeggyel érvényesíthető. Jótállási jegy
fogyasztó rendelkezésére bocsátásának elmaradása esetén a szerződés
megkötését bizonyítottnak kell tekinteni, ha az ellenérték megfizetését
igazoló bizonylatot - az általános forgalmi adóról szóló törvény alapján
kibocsátott számlát vagy nyugtát - a fogyasztó bemutatja. Ebben az esetben a
jótállásból eredő jogok az ellenérték megfizetését igazoló bizonylattal
érvényesíthetőek.
A fogyasztó jótállási igényét a vállalkozásnál érvényesítheti.
VI. Panaszkezelés
Amennyiben a Vevőnek akár a honlap üzemelésével, vagy az azon szolgáltatott információkkal
kapcsolatban, vagy a vásárlással kapcsolatban észrevétele vagy panasza van, úgy
azt az Eladó részére e-mail, fax vagy postai levél útján bejelentheti:
E-mail cím: info@motopartsshop.hu
Telefonszám: +36.20.9888.235
Postai cím: 1023. Budapest Ürömi utca 15.
Az Eladó minden egyes panaszt érdemben kivizsgál, és annak eredményéről legkésőbb
30 napon belül a Vevőt tájékoztatja. Amennyiben Vevő a panasz kezelésével nem elégedett,
úgy a felügyeleti szervekhez fordulhat.
VII. Hírlevélre történő feliratkozás
A webáruház látogatóinak lehetőségük
van arra, hogy az Eladó hírlevelére feliratkozzanak a nevük és e-mail címük megadásával.
Eladó az általa értékesített árukkal, szolgáltatásokkal kapcsolatos információkról
rendszeres tájékoztatást küld a hírlevélre feliratkozott Vevők részére.
A feliratkozás során megadott személyes adatok kezelését Eladó az Adatkezelési Nyilatkozatban
megadott feltételek szerint kezeli.
A Vevő bármikor kérheti a hírlevelek részére történő küldésének megszüntetését,
a hírlevelekben biztosított leiratkozási lehetőséggel. Ebben az esetben az Eladó
törli a Vevő nevét és e-mail címét a listából, és a továbbiakban nem küld részére
hírlevelet.
VIII. Szerződésre alkalmazandó
jog, jogviták elintézésének módja
A Felek között létrejött adásvételi szerződésre a magyar jogot kell alkalmazni.
A Felek a szerződésből eredő jogvitájukat egymás közötti egyeztetéssel békés úton
törekszenek megoldani.
A termékek minőségével,
biztonságosságával és a termékfelelősségi szabályok alkalmazásával, valamint a
szerződés megkötésével és teljesítésével kapcsolatos fogyasztói jogvita
bíróságon kívüli, békés rendezése céljából az Ügyfél eljárást kezdeményezhet a
lakóhelye vagy tartózkodási helye szerint illetékes békéltető testületnél
illetve fordulhat a Szolgáltató székhelye szerint illetékes szakmai kamara
mellett működő békéltető testülethez. Békéltető Testületre vonatkozó szabályok
alkalmazásában fogyasztónak minősül a külön törvény szerinti civil szervezet,
egyház, társasház, lakásszövetkezet, mikro-, kis- és középvállalkozás is, aki
árut vesz, rendel, kap, használ, igénybe vesz, vagy az áruval kapcsolatos
kereskedelmi kommunikáció, ajánlat címzettje.
Vevő az Eladó székhelye szerint illetékes
békéltető testülethez is fordulhat. Budapest Békéltető Testület 1016. Bp. Krisztina Krt. 99. III/310
Az Ügyfél lakóhelye (tartózkodási helye) alapján az
alábbi linken elérhető békéltető testületekhez fordulhat a fogyasztói
jogvita rendezése érdekében. Szolgáltató köteles a Békéltető testületi
eljárásokban részt venni. Jelen pont értelmében együttműködésnek minősül a
válaszirat küldése is.
Online adásvételi szerződéssel összefüggő határon átnyúló fogyasztói jogvita
esetén a fogyasztók az online vásárláshoz kapcsolódó, határon átnyúló
jogvitáikat elektronikusan rendezni tudják a következő linken elérhető
online platformon keresztül beadott
elektronikus panasz útján.
Ehhez nem kell mást tenni, minthogy a fenti linken elérhető online platformon a
fogyasztó beregisztrál, kitölt egy kérelmet hiánytalanul, majd elektronikusan
beküldi a Békéltető Testület részére a platformon keresztül. Így a fogyasztók, a
távolságok ellenére egyszerűen tudják érvényesíteni jogaikat.
Magyarországon a Budapesti Békéltető Testület (BBT) jogosult eljárni az online
adásvételi vagy szolgáltatási szerződésekhez kapcsolódó határon átnyúló
fogyasztó és kereskedő közötti jogvitákban.
Amennyiben a jogvita rendezése bíróságon kívül nem vezet eredményre, úgy a Felek
kikötik az Eladó székhelye szerint illetékes, az ügyre hatáskörrel rendelkező bíróság
kizárólagos illetékességét.
IX. A jelen ÁSZF hatálya,
záró rendelkezések
Az ÁSZF hatálya az Eladóra, valamint a Vevőkre terjed ki. Az ÁSZF hatálya nem terjed
ki a fizetést bonyolító pénzintézetre, valamint a Szállítóra.
Az Eladó és a Vevő közötti jogviszony akkor jön létre, ha a Vevő megrendelését véglegesítette,
illetve ennek keretében a Vevő a Szolgáltatás jelen ÁSZF-jét elfogadja, és a Vevő
részére az Eladó a megrendelést elektronikus úton visszaigazolta.
Az ÁSZF érvényes szövegének hatályba lépése napja: 2018.05.25
Az ÁSZF a Vevő számára
elmenthető
és
kinyomtatható
formátumban is elérhető.
Az ÁSZF határozatlan időre szól.
Az ÁSZF módosításának esetén a folyamatban lévő megrendelésekre a megrendelés dátuma
szerint érvényes ÁSZF rendelkezései vonatkoznak.
Általános szerzodési feltételek A vásárlás befejezéséhez el kell fogadnod az Általános Szerződési Feltételeket |