Sok újdonsággal készült erre az évre a Honda. Ez a fiataloknak szánt többfunkciós kirándulómotor is rengeteg újításon esett át a 2021-es modellévre. A legfontosabb, hogy megnövelték 283 köbcentire a lökettérfogatot, a vázat könnyebbé és rugalmasabbá tették. De azért készült ez a Honda CRF300L teszt, hogy lássuk mennyire bírja a gyűrődést… Ha kirándulni mennél vele, gyakran készíthetsz ilyen képeket A Honda szerint a 3 centit emelt hasmagasság, a 880mm ülésmagasság és a pengevékony kialakítás miatt gondolhatnánk, hogy jobban alkalmas terepezésre, mint valaha. Kicsit örökölt az igazi Rally változatból is amelyet a HRC a Dakar Rallyra fejleszt nagy erőkkel, hogy végre a KTM-ek előtt érjenek célba. Ez idén sikerült is a Hondás versenyzőknek, az első két helyen MONSTER ENERGY HONDA TEAM versenyzői végeztek. Tényleg jól néz ki, azt el kell ismerni. Ez az új Honda is megkapta a HRC piros-fehér-kék fényezését, bár ebben az esetben csak matricázásról van szó, hiszen a piros műanyag elemek anyagukban színezettek. Pont úgy néz ki, mintha a versenypályákra készült CRF lenne… De ez nem igaz. Ez inkább egy közlekedési eszköz, amellyel még utast is lehet vinni. Arra figyelj, hogy csak lepkesúlyú lányokat ültess hátra! Még hátsó lábtartót is tettek rá, hogy vihesd egy kört vele a csajokat Szerszám és irattartó is van az ülés alatt, hogy ha nem muszáj ne kelljen táskákat vinned, ha elmennél egy körre motorozni. Védőfelszerelés azért mindig legyen rajtad! Szerencsére gondoltak arra is, hogy terepen “kilincsel előre” tudj érkezni egy kanyarhoz, ezért ki lehet kapcsolni a hátsófék ABS rendszerét. Ezt akkor tudod megtenni, ha üresben van a váltó és állóhelyzetben van a motor. A hátsó tárcsafék ABS rendszere kikapcsolható Itt az ABS kapcsolója amivel csak álló helyzetben tudod kikapcsolni a blokkolásgátlót Akkor megnyomod ezt a gombot és a műszerfalon figyelmeztet a sárga lámpa, hogy kikapcsolt a rendszer. Az első fék ABS-ét nem lehet és nem is érdemes kikapcsolni, az tényleg segít, ha megcsúszna az első kerék. Kár, hogy ez első fék csöve általában kitakarja a műszerfalat, ezért ha le szeretnéd olvasni a tartalmát előre vagy hátra kell helyezkedned a motoron. Műszerfal Ha a helyeden ülsz általában ezt látod a műszerfalból Az új Euro5-ös motorblokk 26 Nm nyomaték mellett 27,3 lóerőt présel ki magából, amely már elég egy lendületes motorozáshoz, de a gyorsulás nem fogja letépni a fejed. Egyébként a 250-eshez képest, a megnövelt lökettérfogat miatt majdnem 4 lóerővel lett erősebb és teljesíti a szigorúbb környezetvédelmi előírásokat is A váltó áttételezése elég rövid, gyakran kell a váltót használni, de mondjuk ez ebben a kategóriában teljesen megszokott is. Utcai használatnál érződik a legjobban, hogy az egyes fokozat nagyon rövid, terepen ez nem annyira zavaró, de ott is csak arra való, hogy megmozdítsa a motort. Csúszókuplungot is kapott erre az évre, hogyha erősebben váltanál vissza ne pattogjon a motor hátulja, ez a rendszer tökéletesen, észrevétlenül működik. A 43mm-es első teleszkóp is pont úgy néz ki, mint a verseny CRF-eken, de korántsem olyan kifinomult a működése Bár ugratásra nem is gondoltam a teszt során, de tuti nem is lenne nagy élmény ezzel elrugaszkodni a földtől, mert a futómű hangolása annyira puha, hogy pontatlan a motor irányíthatósága. Ritkán érezni ilyet, talán eddig a kb 1000 tesztelt motor közül egyszer egy PS125-ös robogón éreztem ezt. Nagyon furcsa az irányíthatósága aszfalton. Szinte magától akar befordulni ezeken a gumikon, de már-már zavaróan fordulékony és egy bizonyos dőlésszög után még könnyebbé válik a döntése. Mintha be akarna esni a kanyarba… Nekem utcán ezért nem tetszett a futóműve, pedig a sajtóanyagban még azt is kiemelték, hogy teljesen új vázat is kapott amely rugalmasabb, mint az előző, ami túl merev volt. Sikerült valahogy átesni a “túlsó ló másik oldalára” ezzel… A gyenge pont! Annyira összeül, nem is összeül, hanem összeesik a hátsó lengéscsillapító, hogy alig marad hasznos rugózása. Pont ez a gyenge rugóstag adta meg a motornak azt a karaktert ami miatt nem szerettem vele motorozni. Nem is értem hogyan gondolták ezt, hacsak nem tényleg az 50 kilós fiataloknak készült ez a gép. De mi van ha normál európai emberek is használnák? Nekik mindjárt kell bele egy erősebb, a vezető súlyának megfelelő hátsó lengéscsillapító rugó, amit az aftermarket piacról lehet beszerezni. Szerencsére van többféle megoldás is hozzá. Még innen föntről is látszik, hogy mennyire ül a hátulja, pedig “csak” 90 kg vagyok Lassú tempónál jól irányítható köves és laza talajon is Ilyen és ennél meredekebb lejtők/emelkedők meg sem kotyannak neki Kirándulótempóban fölfelé is szépen mászik Szépnek szép, pózerkedni is jó, de ha a bizonytalanságot kivennék a futóműből, akkor még nagyobb tempóval is jó lehetne motorozni vele. Így nem túl gyors terepmotorozásra alkamasabb, mint utcai közlekedésre. Ha kb 70-30% arányban terepeznél inkább, akkor jó választás lehet, ha nem vagy több 50-60kilónál. Ha gyorsabban szeretnéd látni milyen motorok vannak nálunk teszten, akkor íratkozz fel az Instagrammunkra! Előnyök / hátrányok - Kicsi súly
- Kicsi fogyasztás
- Jól néz ki
- Rövid egyes fokozat
- Bizonytalan futómű
|