Alkatrész rendeléssel kapcsolatban használd az oldal tetején lévő keresőt, vagy hívj minket a +36.20.9888.235 telefonszámon, szívesen segítünk, mert az alkatrész keresőnk jelenleg adatfeltöltés alatt van.

Ez egy Burgman, baby! Suzuki Burgman 125 premier teszt

Ez egy Burgman, baby! Suzuki Burgman 125 premier teszt

Leporoltuk a videós tesztünket itt a téli szünetben, amelyben nagyon úgy tűnik, hogy az új Burgman csinos külleme elcsavarja a fejeket, kanapés kényelme pedig rabul ejti az áldozatot...

Leporoltuk a videós tesztünket itt a téli szünetben, amelyben nagyon úgy tűnik, hogy az új Burgman csinos külleme elcsavarja a fejeket, kanapés kényelme pedig rabul ejti az áldozatot...Szöveg: Kovács Tamás Képek: Benkő Zsolt

Ez nem robogó, ez egy Burgman, baby - ezt a reklámszagú szöveget nem a Suzuki marketingesei találták ki az új generációs kisBurgonyára, hanem mi magunk. Gondolkodtunk, miféle filmet forgassunk az új csini "kiskanapéról", végül ez a ponyvaregényes beütésű változat nyert (tudod: ez nem motorkerékpár, ez egy csopper, édes...). Leginkább azért, mert nekem tetszett - és a tükörpróbák alkalmával (ehh) még jól is hangzott a szlogen...

Pedig akadtak még alternatívák, DennyM ötlete szerint A szállítót kellett volna leforgatni vele, amolyan Jason Statham-esen, elegánsan, minden csomagot időben leszállítósan. Az öltönyös, "nemkésős" szerep nyilvánvalóan passzolt volna a Burgmanhez, de a divatos fehér szín már nem annyira szállítós, még ha - kis túlzással - a 7-es bömösnyi méretei meg is vannak hozzá - pedig ez csak a 125-ös. Szóval így hófehérben inkább csábít, mintsem szállít, nézzétek csak ;)



No nem csak a napfényben csillogó világos színe, hanem az új Burgman megújult vonalai is kellettek ahhoz, hogy felfigyeljenek rá az utcán. Ezeknek megrajzolásával hét szűk esztendőt várt a Suzuki: az előző generációs "cápalámpás" már/még 2006-ban debütált a müncheni motorshow-n! Hamamatsuban azonban most kőkeményen átrajzolták az elöl-hátul "egybelámpákat", és - a nagytesókéhoz hasonlító - dupla, osztott világítótesteket kapott 2014-re.

Illetve kaptak, mert a nyolcadliteressel egyetemben - természetesen - a 200-as verzió is megújult (lásd a lenti keretest). A dizájn tekintetében (mint mindig) kulcsszerepet játszó lámpák egyébként nem sikerültek rosszul, különösen a hátsó tetszetős, melynek indexei látványos "3D-s" kialakítást kaptak - mindezt még LED-ekkel lehetne tovább bolondítani (majd hét év múlva?). De talán nem is kéne a diódákat erőltetni: ez nem sportos, ez elegáns.


Ezen a kanapén a másik kulcsfontosságú dizájnelem a műszerfal, amely már tényleg elavult volt az előző generáción, szemre és tudásra is. Nos, ez a két problémánk egy csapásra megoldódott az L4-es modellen: mutatós órákat kaptunk, letisztult formákkal és hátlapokkal, ízléses háttérvilágítással, új funkciókkal. Tulajdonképpen mindent mutat, ami érdekelhet minket a mindennapokban - és még annál is többet: a motor fordulatszámát.

Igazából ezen a motoron az utóbbi időben divatos ECO visszajelző is ebbe az "érdekes, de nem fontos" kategóriába sorolható, hiszen ez a gépezet még a gázmarkolat "ON/OFF" módjában is három liter körül csipeget százon. Tehát arra a következtetésre jutottunk, hogy az ECO akkor világít, ha túlságosan lassan haladunk... Haszna tehát nem sok, de legalább kedves a lelkünknek, hogy a Suzuki emlékeztet, hogy már megint marha jól fogyasztunk (fele annyit fizetsz 95-ösért, mintha Swifttel járnál).


Kicsit olyan ez, mint Hondáéknál - az amúgy kiválóan működő - start/stop rendszer: ott sem nagyon van miből lefaragni, mégis jól esik, hogy nem pöfög a lámpánál a bringa - tudod, a tudat... A kis Suzuki egyébként 3,2 litert nyelt nálunk, ami simán a hármas lélektani határon tartható, tekintettel arra, hogy még járatós volt, és a forgatás "viszontagságait" és kénytelen volt tűrni.

Nem csak az étvágyával könnyítette meg a helyzetünket, a forgatás felszereléseit is szépen elnyelte a Burgman bendője: több mint 40 liternyi cuccra csukhatjuk rá a méretes ülést, ami jelenthet akár - egyebek mellett - két zárt bukót is (egyszerre...). További öt és fél liternyi csecsebecse fér a kormány alatti tárolórekeszekbe, melyek közül a zárható részbe azt a fél litert üdítőspalack formájában is kitölthetjük. Itt lakik az újdonságot jelentő 12V-os csatlakozó is, amely a hozzám hasonló mindig lemerülőknek kiváló a telefon töltésére, például.



A 200-as Burgman

A legfontosabb: a szóban forgó 125-össel megegyező (méretű), mégis nagyobb, 200 köbcentis Burgman 6 lóerővel combosabb - ami nem hangzik soknak, de az, mert másfélszer olyan erős, mint tesztünk főszereplője. Ugyanennyivel, tehát 6Nm-rel nyomatékosabb is a 200-as kivitel. A furat/löket szorzón túl még két darab 200-as feliratú matrica is megkülönbözteti a 125-östől. Utóbbira egyébként okosan nem írtak számokat, ezért ugyanúgy lenyűgözi az utca emberét: "kinéz vagy 400-asnak". Árban egy 100-assal több a 200-as, a plusz dinamika érdekében (és a minimális többletfogyasztás fényében) érdemes lehet kifizetni a 100 ezer forint felárat, ha nem köt minket a B125-ös jogsi, mondjuk. Ugyanennyi az ABS plusz költsége is mindkettő esetében (amit szintén érdemes megrendelni) - egy blokkolásgátlós 200-as Burgman kétezer forint híján 1,2 millióba kerül.




A felszereltséget színesítő 12V-os csati egyértelműen jó húzás volt egy ilyen "üzletemberes" robogón, igazából nem is értem, miért csak most jutott eszükbe. Régebben talán egy 125-ös "nem volt elég" bizniszmanes, de az okostelefonok és GPS-ek korában kár lett volna kihagyni. Mi kevésbé hasznos, inkább élvezetes célokra használtuk ki a lehetőséget: kávét tartottunk melegen a segítségével, ahogy azt a filmben is láthatod...

Ha neked is van egy ilyen frankó - suzukis - termoszod, akkor a kávézást kávézó nélkül is megoldod az új Burgmannel! Az sem tragédia, ha nincs, mert ahogy a képek is mutatják, egy puccosabb kávézó elé is bátran odatolhatod a gépet, nem fogja lehangolni az összképet, sőt - ugye? A magas, méretes üvegfelületekkel bíró irodaházak árnyékába pedig ennél autentikusabb megjelenést per-pillanat el sem tudunk képzelni - na jó, a 650-est (teszt).


No de eleget beszéltünk a megjelenéséről, a Burgonya próbája az evés. Viszont ebben a műsorban nem véletlenül nyúlt hosszúra a "dizájncenter": a belsőségekhez csak úgy közelítettek a mérnökök, mintha a régi modell minden egyes alkatrésze tűzforró lett volna... Viszont ez azért nem "égető" probléma, mert az előző kisBurgman - bár koros volt - úgy volt jó, ahogy volt (tehát van). Igen, ezen én is meglepődtem, amikor a tavalyi szezon végén kipróbáltam...

Tulajdonképpen most annak a tesztnek (L3) a tapasztalatait egy az egyben bemásolhatnám ide, azzal a különbséggel, hogy a cikk végén összeszedett negatív tulajdonságokat kihúzhatnám a listából - ez jól hangzik, nemigaz? Igen, a Suzuki pont ott nyúlt hozzá belépő kategóriás maxi(luxus?)robogójához, ahol arra szükség volt. Például száműzte a "falusi környezetre készült" (BenZso szavaival élve - tőle kérdezzétek, mit jelent) műszerfalat, és persze a szépen lassan kiszolgált teljes dizájnt - de ezt már megbeszéltük.


Az előző generációban a kombinált fék sem tetszett, helyette egy jó kis ABS-ért fohászkodtam - megkaptam. Immáron az új 125-ös és 200-as Burgman is rendelhető blokkolásgátlóval, amely ugyan nem versenyre termett (ki gondolta volna), de a mindennapokban hálás leszel érte - passzol a Burgundi kényelmes, de mégis fürge jelleméhez. Persze, ki lehet provokálni, hogy hibázzon, de a Burgman-tulaj elégedett lesz vele, ebben biztos vagyok.

Ha nem lett volna alattunk a rendszer, akkor talán a filmben látható majdnem-baleset kulcsjelenet sem sikerül ilyen "professzionálisan" - mert így bátran mertem markolni a kart (kanyarban) a macskakövön. Ha ABS nélküli tesztmotort filmezünk, akkor a forgatás során a sokadik próbálkozásra lehet, hogy "sikerül" a csábító Domino kolléganőnk előtt egy kiábrándító hasast előadni, és akkor a Suzukinál már csak "a Burgman 125 mumusaként" emlegetnének minket, TesztMotort - de ez már egy másik történet...


Még egy negatívumot jegyeztem fel a noteszemben az előző 125-ös Burgmanhez: "városban nem a legagilisebb". Ez pedig elvárható lenne egy huszonötös robogótól, ugyanakkor a "nem a legagilisebb" nem jelenti azt, hogy nem agilis. Mindössze arról van itt szó, hogy méreteiből és súlyából adódóan nem a legfickósabb a berendezés, amikor a dugóban próbáljuk áthámozni magunkat a tömött sorokban álló ideges autósokon.

Ez a - nem túl nagy - probléma félig-meddig oldódott meg az új modellen: a kombinált fék száműzésével megszűnt a hátsó fékkel kormányzás közbeni billegés, viszont a súlya valamivel (még) több lett, 161 kilós, ABS-szel. Ráadásul a méretei sem lettek kisebbek, úgyhogy érthető, hogy nem ezzel bujkálunk a leghatékonyabban a sorok között. Bár a hátsó futóművet finomhangolták és a vázon is alakítottak egy picit, de a lényeg inkább az, hogy amit itt elvesztünk, azt alaposan visszakapjuk "falusiasabb környezetben" (értsd: nem péntek délután 4-kor BP-n). Köszönhetően például az új, 11 centivel magasabb plexi nyújtotta "szélkényelemnek".

Domino másodvéleménye

A Burgonya családtól már megszokhattuk az extra komfortot, természetesen a ?kicsikénél? sincs ez másképp - hengerűrtartalmával ellentétben a hely óriási, szuper kényelmes a vezetőnek és az utasnak egyaránt. A pakkok is jól elférnek az ülés alatti tárolórekeszben, tehát egy szó mint száz, ezt nevezzük úgy, hogy gazdaságos és praktikus közlekedési eszköz. Vagyis annál azért több, mert a külcsín sem az a ?melós? kinézet? figyeltem a visszajelzéseket, és azért mindenhol megnézték az utcán a szép fehéren csillogó kis ?kanapét?.
És a menettulajdonságai sem elhanyagolhatóak? nem ismételném KT kollégát, inkább egy rövid utasélmény: emlékszem, mentünk Budaörs felé az M7-esen, szélcsendes, kellemesen langyos idő, ugyancsak kellemes utazótempó, és egyszer csak arra eszméltem, hogy valami nagyon furcsa, mintha valami hiányozna? aztán rájöttem: a rezgések. Melyek az egyenes szakaszon, egyenletes fordulaton megszűntek létezni? csak úgy suhantunk, mint a ?varázsszőnyegen?.



Nézzük, melyek azok a pozitívumok a jegyzetfüzetem 2013-as lapjairól, amik - mint mondtam - a tavalyin túl tökéletesen illenek az új, 2014-es Burgmanre is: "extra kényelem és pakolhatóság, viszonylag erős motor és fékek, nem csak a városban jó vele menni". Ez így igaz. Ezt a kényelmet még szerintem Ti, Olvasók is érzitek a képeken keresztül, csak azt nem, hogy a keskenyebb lábtartó-kialakításnak köszönhetően a kezelhetőség (talajfogás, biztonságérzet) is javult.

Ez inkább az alacsonyabbak számára fontos, akárcsak az igencsak "benneülős", 735mm-es ülésmagasság (ami a legalacsonyabb a kategóriában). A pakolhatóságot már kiveséztük, de a motort még nem, legalábbis itt és most. Papíron nem túl biztató a súly/lóerő arány, de a valóság mást mutat: meglepő könnyedséggel boldogul a bringa - szépen gyorsul, könnyű lendületben tartani...városban nem is kell több. Azért Kakucsról ingázósnak lehet, hogy rábeszélném magam a 200-asra.


Annál is inkább, mert a 200-as verzió (lásd a fenti keretest) ABS nélkül pont annyiba kerül, mint ez a 125-ös blokkolásgátlóval (1,098M Ft). Na, ez egy nem egyszerű kérdés, mert az ABS jól passzol a Burgmanhez, a mindennapi használathoz - az erősebb meg nyilván jobb, különösen, ha annyit eszik, mint más 125-ösök. Az egymilliós lélektani határ alá csak ABS rendszer nélkül kúszik be az új Burgman 125. Ez egy millió forintos Burgman, baby! ;)

TM Ítélet: Reformkori fogalmakkal élve, a legkisebb Burgmant a komoly műszaki újítások mellőzésénél fogva lehetne "maradinak" titulálni, de az igazság az, hogy az új UH125 a "fontolva haladók" táborát erősíti. Jó érzékkel pont azokon a részeken faragtak rajta, ahol arra valóban szükség volt. Nyugodt lehetsz, "azok a régi jó dolgok" mind megvannak benne, amik miatt eddig is szerettük az ilyen foteleket. Ezzel az új huzattal meg menő kis kanapé lett!



Előnyök / hátrányok - Suzuki UH125ABS L4

Csinos, naprakész megjelenésMinden igényt kielégítő műszerfalRengeteg rakodóhelyViszonylag dinamikus menetteljesítmények, gazdaságosanBiztonságos fékMegfelelő szélvédelem
Totális kényelem...
A kormány környéki elnagyolt műanyagok kidolgozásával még frissebbnek hatott volna az új modell (ez az új 650-esen is így volt...) "városban nem a legagilisebb" - ez inkább jelentse a plusz súlyt, mintsem a méreteit érő kritika lenne

Hozzászólások Ez egy Burgman, baby! Suzuki Burgman 125 premier teszt cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!