
Ti írtátok: Honda MSX125 teszt - Minek nevezzelek?
Petőfi Sándor versének a címe jutott eszembe először, amikor próbaútra vittem a Honda MSX 125-ösét - Olvasónk tesztje az újkori Monkeyról (videóval)
Petőfi Sándor versének a címe jutott eszembe először, amikor próbaútra vittem a Honda MSX 125-ösét - Olvasónk tesztje az újkori Monkeyról (videóval)Szöveg: RSVRocky (Varga Róbert) Képek: SzAP
A nagysikerű Monkey újragyúrt változata nehezen kategorizálható, és habár praktikusnak és racionálisnak tartják, ez nekem elsőre nem tűnt fel. Vajon mire jó ez az apró kétkerekű? Miből fakad a varázsa és egyáltalán mire való? Ezekre a kérdésekre próbáltam választ találni a teszt során.
Aranyos külső
Az MSX formái mindenki arcára mosolyt csalnak, olyan mintha egy kerti törpe motorja lenne, vagy egy feltuningolt pocket bike. Azonban ahogy egyre közelebb jutunk a motorhoz, úgy jövünk rá, hogy igazából egyik sem. A kis ?majom? (tudom hivatalosan ez már nem kapta meg a Monkey nevet, pedig jobban állna neki) mindennel fel van szerelve, amire egy komoly motorkerékpárnak szüksége van. Kuplung és sebességváltókar, fékek és kormány kezelőszervek - minden a helyén van!

Tehát ez egy igazi motor, csak a méretei mókásan apróak (bár az előző Monkey-hoz képest nagyobb lett). Formavilága viszont a méretétől eltenkintve sem megszokott, vonalai egyediek és némileg aránytalanok. A kerekek vaskosnak tűnnek, mivel 12 col magasságúak, pedig szélességük csupán 120 és 130 milliméter. A hátsó villa zárt szelvényes, az első viszont felfordított, amit több sokkal erősebb japán gép sem mondhat el magáról. Az első fényszóró is különleges és jól kidolgozott. Az egész konstrukció egyszerűen őrültségnek tűnik úgy ahogy van!
Az erőforrás
A léghűtéses fekvő henger igazán megküzd a becsületéért. Persze nem várhatunk tőle túl sokat, de a leadott 10 lóerő a hozzá kapcsolódó 4 sebességfokozattal dinamikus kigyorsításokra van tervezve. Természetes élőhelye a nagyváros, azonban az elmondások alapján át lehet vele lépni a 100 kilométer/órás álomhatárt is. A kétszelepes erőforrás befecskendezőt kapott, így nem csak pontos gázreakciót, de kíméletes fogyasztást is kapott, amit elméletileg 2-3 liter közt kellene kimotoroznunk. Kis méretek, kiváló fogyasztás - talán egy robogó alternatívája lenne?

Fékek és felfüggesztés
A már említett fejre állított első teleszkóppár az egyetlen izgalom, amit e bekezdésben megemlíthetek. A felfüggesztés kellően kemény, így alkalmas a huligánkodásra, viszont figyelnünk kell az úthibákra is az apró kerekekkel.
Az MSX-hez hátra is féktárcsa jár. Elöl 2 dugattyús, hátul pedig egy dugattyús féknyerget kapott. A fékek teszik a dolgukat, de az erőteljes lassításhoz igazán meg kell markolnunk a kart. Mindenesetre a YouTube-ot elnézve így is könnyű vele stoppie-zni.

Menettulajdonságok
Mit várhatunk ettől a motortól? Valószínűleg összekuporodott üléspozíciót? Nem! Meglepő, de egész jól el lehet rajta férni egy felnőtt férfinak is. Persze könnyen érezhetjük magunkat esetlennek rajta, azonban pár kanyar után valószínűleg erre már nem fogsz gondolni! Ha pedig egy alacsonyabb hölgy ül a motorra, úgy már nem is tűnik annyira kicsinek.
A kényelem viszont nem első osztályú, és erről nem az apró méret, a rossz kormánypozíció vagy a szélvédő hiánya tehet, hanem az ülés. A nyereg túlzottan kemény a hosszabb távú motorozáshoz, tehát a menetteljesítményen kívül ez lesz már a második okod, hogy ne merészkedj messzire az új Monkey-val.
Az üléspozíció után a kijelzőre leszünk figyelmesek, ami szerintem túlságosan igényesre is sikeredett. Üzemanyagszint kijelző egy ekkora motorra? Jó dolog persze, de szerintem elég lett volna csupán egy sebességmérő erre a konstrukcióra. Azért írom ezt, mert az egyhengeres túl bírja szárnyalni az ötvenes sebességhatárt. Az LCD kijelző amúgy is túl modernnek hat, felesleges plusz költség. Talán alacsonyabb lehetne az ára, ha sima analóg kijelzőt, egyszerűbb fényszórót és hagyományos első villát kapott volna?
Ha már plusz költség, talán még önindító sem kellett volna. Mókás lenne kihajlítani a berúgó kart, vagy akár berántani a motort, mint egy fűnyírót. Az egyhengeres nagyon könnyen startol, utána pedig végig megpróbál dinamikus lenni. Meglepően jól gyorsít ki álló helyzetből, így nem fog kilógni a sorból a városi forgalomban, még akár rajtgyakorlatot is tarthatunk a zöld lámpánál.

Ha ráéreztünk a motor karakterére, utána meglepő élményeket is tartogathat. Nagyon könnyen dönthető, minden kanyarban MotoGP versenyzőnek érezheted magad, mintha a térded végig karcolná az aszfaltot. Könnyű bedobálni a kanyarokba és imádja a szűk fordulókat. Fordulóköre szinte nincs is, ha nagyon akarod akár a járdán is megfordulhatsz vele! Sikerült is találni egy elhagyatott parkolót, ahol kedvünkre körözgethettünk, elkerülve a forgalmat. Ha lehetőség nyílt volna rá, szívesen kipróbáltuk volna a kis Hondát mondjuk egy gokart pályán, ott minden bizonnyal nagyon is elemében lett volna!
Viszont ahogy kikerülünk a városból, a motornak problémái támadnak. A 4 sebességfokozat hirtelen kevésnek tűnik és a 10 lóerő is elfogyni látszik. Az alacsony teljesítmény és a kőkemény ülés végett így elég nagy elhatározás kell, hogy hosszabb utat is bevállalj a kis jószággal. A hátsó lábtartók megleptek, nem számítottam arra, hogy az MSX kész utast is cipelni. Az ülés mérete végett kíváncsi lettem volna egy próbára. Mivel azonban a tesztmotor még bejáratós volt, ezt a lehetőséget ki kellett hagynunk tesztünkből. Az erőforrást ez valószínűleg eléggé megterhelte volna.

Összegzés
Minek is nevezzelek? Hát őszintén nem igazán sikerült megfejteni a kérdést. Kiváló tanulómotor lehetne, ha mondjuk maradt volna 50-es, és beletartozna az AM jogosítvány kategóriájába. Újrakezdő motor is lehetne, de ismerve a vásárlói szokásokat, inkább valami erősebbre fog esni a választás. Vadászterülete egyértelműen a városi kalandozás, így könnyen kerülhet a garázsba egy robogó helyére, vagy második akár harmadik számú motornak.
Konkurencia nélkül nehéz az MSX-et dicsérni vagy felhozni a hibáit, ami miatt azonban nehezen találhat nálunk gazdát, az egyértelműen az ára. Egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy ennyit költsenek egy ilyen motorra, amit lehet ki sem tudnak használni. Ha azonban a pénz nem probléma, biztosan sokkal szívesebben tanulna meg ezen motorozni a következő generáció, mint egy öreg Simsonon. Egyedi stílus, kiváló vezethetőség és kidolgozott részletek! Egy szó mint száz, az MSX egy nagyon érdekes és izgalmas városi kismotor, viszont elég szűk vásárlói réteget céloz meg a mi piacunkon.


- MSX125 premier tesztünk itt: Haverok, buli, Honda
A nagysikerű Monkey újragyúrt változata nehezen kategorizálható, és habár praktikusnak és racionálisnak tartják, ez nekem elsőre nem tűnt fel. Vajon mire jó ez az apró kétkerekű? Miből fakad a varázsa és egyáltalán mire való? Ezekre a kérdésekre próbáltam választ találni a teszt során.
Aranyos külső
Az MSX formái mindenki arcára mosolyt csalnak, olyan mintha egy kerti törpe motorja lenne, vagy egy feltuningolt pocket bike. Azonban ahogy egyre közelebb jutunk a motorhoz, úgy jövünk rá, hogy igazából egyik sem. A kis ?majom? (tudom hivatalosan ez már nem kapta meg a Monkey nevet, pedig jobban állna neki) mindennel fel van szerelve, amire egy komoly motorkerékpárnak szüksége van. Kuplung és sebességváltókar, fékek és kormány kezelőszervek - minden a helyén van!

Tehát ez egy igazi motor, csak a méretei mókásan apróak (bár az előző Monkey-hoz képest nagyobb lett). Formavilága viszont a méretétől eltenkintve sem megszokott, vonalai egyediek és némileg aránytalanok. A kerekek vaskosnak tűnnek, mivel 12 col magasságúak, pedig szélességük csupán 120 és 130 milliméter. A hátsó villa zárt szelvényes, az első viszont felfordított, amit több sokkal erősebb japán gép sem mondhat el magáról. Az első fényszóró is különleges és jól kidolgozott. Az egész konstrukció egyszerűen őrültségnek tűnik úgy ahogy van!
Az erőforrás
A léghűtéses fekvő henger igazán megküzd a becsületéért. Persze nem várhatunk tőle túl sokat, de a leadott 10 lóerő a hozzá kapcsolódó 4 sebességfokozattal dinamikus kigyorsításokra van tervezve. Természetes élőhelye a nagyváros, azonban az elmondások alapján át lehet vele lépni a 100 kilométer/órás álomhatárt is. A kétszelepes erőforrás befecskendezőt kapott, így nem csak pontos gázreakciót, de kíméletes fogyasztást is kapott, amit elméletileg 2-3 liter közt kellene kimotoroznunk. Kis méretek, kiváló fogyasztás - talán egy robogó alternatívája lenne?

Fékek és felfüggesztés
A már említett fejre állított első teleszkóppár az egyetlen izgalom, amit e bekezdésben megemlíthetek. A felfüggesztés kellően kemény, így alkalmas a huligánkodásra, viszont figyelnünk kell az úthibákra is az apró kerekekkel.
Az MSX-hez hátra is féktárcsa jár. Elöl 2 dugattyús, hátul pedig egy dugattyús féknyerget kapott. A fékek teszik a dolgukat, de az erőteljes lassításhoz igazán meg kell markolnunk a kart. Mindenesetre a YouTube-ot elnézve így is könnyű vele stoppie-zni.

Menettulajdonságok
Mit várhatunk ettől a motortól? Valószínűleg összekuporodott üléspozíciót? Nem! Meglepő, de egész jól el lehet rajta férni egy felnőtt férfinak is. Persze könnyen érezhetjük magunkat esetlennek rajta, azonban pár kanyar után valószínűleg erre már nem fogsz gondolni! Ha pedig egy alacsonyabb hölgy ül a motorra, úgy már nem is tűnik annyira kicsinek.
A kényelem viszont nem első osztályú, és erről nem az apró méret, a rossz kormánypozíció vagy a szélvédő hiánya tehet, hanem az ülés. A nyereg túlzottan kemény a hosszabb távú motorozáshoz, tehát a menetteljesítményen kívül ez lesz már a második okod, hogy ne merészkedj messzire az új Monkey-val.
Az üléspozíció után a kijelzőre leszünk figyelmesek, ami szerintem túlságosan igényesre is sikeredett. Üzemanyagszint kijelző egy ekkora motorra? Jó dolog persze, de szerintem elég lett volna csupán egy sebességmérő erre a konstrukcióra. Azért írom ezt, mert az egyhengeres túl bírja szárnyalni az ötvenes sebességhatárt. Az LCD kijelző amúgy is túl modernnek hat, felesleges plusz költség. Talán alacsonyabb lehetne az ára, ha sima analóg kijelzőt, egyszerűbb fényszórót és hagyományos első villát kapott volna?
Ha már plusz költség, talán még önindító sem kellett volna. Mókás lenne kihajlítani a berúgó kart, vagy akár berántani a motort, mint egy fűnyírót. Az egyhengeres nagyon könnyen startol, utána pedig végig megpróbál dinamikus lenni. Meglepően jól gyorsít ki álló helyzetből, így nem fog kilógni a sorból a városi forgalomban, még akár rajtgyakorlatot is tarthatunk a zöld lámpánál.

Ha ráéreztünk a motor karakterére, utána meglepő élményeket is tartogathat. Nagyon könnyen dönthető, minden kanyarban MotoGP versenyzőnek érezheted magad, mintha a térded végig karcolná az aszfaltot. Könnyű bedobálni a kanyarokba és imádja a szűk fordulókat. Fordulóköre szinte nincs is, ha nagyon akarod akár a járdán is megfordulhatsz vele! Sikerült is találni egy elhagyatott parkolót, ahol kedvünkre körözgethettünk, elkerülve a forgalmat. Ha lehetőség nyílt volna rá, szívesen kipróbáltuk volna a kis Hondát mondjuk egy gokart pályán, ott minden bizonnyal nagyon is elemében lett volna!
Viszont ahogy kikerülünk a városból, a motornak problémái támadnak. A 4 sebességfokozat hirtelen kevésnek tűnik és a 10 lóerő is elfogyni látszik. Az alacsony teljesítmény és a kőkemény ülés végett így elég nagy elhatározás kell, hogy hosszabb utat is bevállalj a kis jószággal. A hátsó lábtartók megleptek, nem számítottam arra, hogy az MSX kész utast is cipelni. Az ülés mérete végett kíváncsi lettem volna egy próbára. Mivel azonban a tesztmotor még bejáratós volt, ezt a lehetőséget ki kellett hagynunk tesztünkből. Az erőforrást ez valószínűleg eléggé megterhelte volna.

Összegzés
Minek is nevezzelek? Hát őszintén nem igazán sikerült megfejteni a kérdést. Kiváló tanulómotor lehetne, ha mondjuk maradt volna 50-es, és beletartozna az AM jogosítvány kategóriájába. Újrakezdő motor is lehetne, de ismerve a vásárlói szokásokat, inkább valami erősebbre fog esni a választás. Vadászterülete egyértelműen a városi kalandozás, így könnyen kerülhet a garázsba egy robogó helyére, vagy második akár harmadik számú motornak.
Konkurencia nélkül nehéz az MSX-et dicsérni vagy felhozni a hibáit, ami miatt azonban nehezen találhat nálunk gazdát, az egyértelműen az ára. Egyre kevesebben engedhetik meg maguknak, hogy ennyit költsenek egy ilyen motorra, amit lehet ki sem tudnak használni. Ha azonban a pénz nem probléma, biztosan sokkal szívesebben tanulna meg ezen motorozni a következő generáció, mint egy öreg Simsonon. Egyedi stílus, kiváló vezethetőség és kidolgozott részletek! Egy szó mint száz, az MSX egy nagyon érdekes és izgalmas városi kismotor, viszont elég szűk vásárlói réteget céloz meg a mi piacunkon.

Előnyök / hátrányok - Honda MSX125 - olvasói értékelés
Dizájn és stílusKiváló fogyasztásMéretek Egyszerű vezethetőség
Motorerő hiánya Kemény ülés Vételár

- MSX125 premier tesztünk itt: Haverok, buli, Honda
Hozzászólások Ti írtátok: Honda MSX125 teszt - Minek nevezzelek? cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.