
Ti írtátok: Milyen 125-ös motort/robogót vegyek?
Szeretnék egy 125-ös mocit venni, ami a következőket tudja:
- akár hosszabb túrák plusz egy útitárssal (165/50)
- könnyű földút ne legyen akadály, ha elém kerül...
- fontos a kényelem
- megbízható legyen
- viszonylag jól gyorsuljon a 125 ön belül
- az utazósebessége legalább 90 legyen
- viszonylag kis fogyasztás (2.5-3l/100)
- kb 350.000-400.000Ft van rá
Igazából már néztem pár motort, de nem tudom eldönteni melyik a legmegfelelőbb nekem: a legjobban a Varadero tetszik, de a CBF, az YBR és a Duke is (bár ez megfizethetetlen számomra). Ha van esetleg olyan, amit nem ismerek és hasonló, szívesen megismerem...
Kedves Ádám! A "könnyű földút" kezdetű bekezdésnek - az általad felsoroltak közül - a legjobban az felel meg, amelyik a legjobban tetszik: a Varadero. Ráadásul ez egy kuriózum a 125-örök között, hiszen kéthengeres: V2-es felépítésű blokk hajtja! Ezt nem sok nyolcadliteres mondhatja el magáról, ráadásul az általad támasztott további követelményeknek is vígan megfelel.

Ez a "földutas" kritérium kiszedi a szórásból az amúgy minden továbbinak megfelelő sport(os)motorokat (CBR125R, pl. - bár nekem volt ilyen, és nem ijedt meg a földúttól...ehh. Csak a "csutkakormánnyal" kissé identitászavarban éreztem magam a laza talajon...). Egy általad is említett CBF vagy YBR viszont igazi "allrounder", azaz mindenhol elboldogul. Ne bánd, hogy a Duke drága, hiszen annak futóműve túl feszes a földútra - meg nem oda való, na.

A CBF125-ös Hondát tartósteszteltük is egy darabig - maximálisan megfelel az elvárásaidnak, ha együtt tudsz élni azzal, hogy 11 lóerővel nem használja ki a kategória nyújtotta 14 lóerős "szabadságot" - magyarul kissé harmatos, de azért szalad. Ugyanez igaz a szintén tesztelt YBR125-ösre is, amely dizájn terén kissé alulmarad, de kb. ugyanazt nyújtja, yamahásba csomagolva. Érdemes lehet még körülnézned a supermotók/endurók piacán is: kapásból az XT125X/R páros jut eszembe - nem is annyira kényelmetlenek, viszont a "könnyű földút" már nemhogy nem akadályt, hanem élvezetet jelent velük...
A segítségeteket szeretném kérni: szeretném a Keeway Silverblade-emet lecserélni egy japán vagy olasz kategóriatársra. A keret kb. 400-500 ezer forint, plusz az átírás és az első szerviz költsége.
Ami fontos, hogy 2 személynek is kényelmes legyen, lehessen hova pakolni és/vagy ne nézzen ki hülyén rajta egy topcase - ha lehet, aránylag nagyobb testű legyen és ami a legfontosabb, hogy megbízható is, mert szeretnék vele akár többnapos külföldi túrákra járni (ehhez nem kell nagy tempó, 80-as utazóval beérem, de jó lenne, ha ezt 2 személlyel is tudná).
A köbcentihez azért ragaszkodom, mert csak erre van jogosítványom. Amiket néztem: Yamaha X-Max, Honda S-Wing, Suzuki Burgman, Piaggio X7, Aprilia Scarabeo (ha van olyan motor, ami tudja amiket írtam, az is jó lenne, de én ezeket találtam, amik a legalkalmasabbak a céljaimra, de bármilyen alternatívára vevő vagyok).
Kedves Ádám! Legutóbbi emlékeink az S-Winghez fűznek: majdnem ez lett az idei tartósteszt motorunk, és bizony nagyon sajnáljuk, hogy "nem jött össze" (helyette járunk a saját Bennelli Velvet 250-esünkkel, amiből ugyan létezik 125-ös, de nem ajánlom, mert majdnem kisebb a "csomagolása", mint egy mai 50-esének - viszont a formája sem tucatjapános...). Nálad a funkció a forma előtt jár (ami robogó témában egyáltalán nem bűn :)), és ebből a szempontból kiválóak az általad említett japánok.

Ha általánosságban szeretnénk különbséget tenni közöttük, azt lehet mondani, hogy a legpontosabb, legsportosabb élményt az X-Max adja, míg a Suzuki és a Honda "egy nagy hajó", mintha egy teknőben dőlnénk jobbra-balra a kanyarokban - és épp ezért érdekes, élvezetes. A Hondán meg kell említeni a nagyon jó féket (ahogy a Yamahán is), a Suzuki Burgman-nek pedig a tárolókapacitása bámulatos, a kényelemről nem is beszélve (ahogy a Hondán is). Tulajdonképpen mind megfelel Neked, a nagy kérdés csak az, hogy mi alapján dönts...
Ha sportosabbra veszed a figurát a szerpentinen, akkor a Yamahát javaslom, míg "utazórobogónak" (többnapos külföldi túrákra, pl...) én szívesebben mennék a Szárnyassal vagy a Burgonyával. Hogy kettejük között mi dönthet? A két guruló kanapé nagyon hasonló érzést nyújt, ezért ki kéne próbálnod mind a kettőt... Az említett olaszokat - kisebb termetüknél fogva - annyira nem reklámozom számodra, ilyen (hosszú távú) célokra, bár a megbízhatósággal nekik sincs komoly gondjuk.
Ez már a legújabb Burgonya tesztje, természetesen a film miatt ;)
Hozzászólások Ti írtátok: Milyen 125-ös motort/robogót vegyek? cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.