Hogyan válassz motoros farmert?

Hogyan válassz motoros farmert?

Nagyon sok motoros farmer nadrág létezik már a piacon, de hogy döntsd el, hogy neked melyikre van szükséged?

Ki ne szeretne laza utcai ruhában motorozni? Bevallom őszintén, hogy az esetek 80-90%-ában én is motoros farmer nadrágot húzok és úgy megyek munkába motorral.

Igen ám, de nem mindegy, hogy milyen farmerben motorozunk és hogy nézünk ki a munkahelyünkön. Erre jók a motorozáshoz kifejlesztett farmernadrágok.

Régen Simsonos koromban rengeteget estem farmerben és a legújabb Ritt vagy Casucci farmerem ilyenkor mindig nagy lyukkal az érintett felületén került a szennyeskosárba, majd nagymamámhoz foltozásra. -  Persze az alap farmernek is nagyon jó kopásállósága van, ha mondjuk egy lóról a fűre esel, ott nem szakad ki olyan könnyen, hiszen erre is lett kitalálva.

Motorról általában nem ilyen finom puhára esünk

De a motoron a sebesség is nagyobb és nem fűre vagy homokba esünk általában, hanem aszfaltra, amely úgy leszaggatja rólad a farmert, hogy alatta tuti a bőrsérülés. És akkor még csak az egyszerűbb kis esésről beszélek. Ha már nagyobb perecet dobunk, akkor képzelheted mi lesz a többi részeddel.

Erre találták ki a motoros farmer nadrágokat, amelyeknek anyaga már jó esetben tartalmaz erősített általában kevlár, vagy nagy szakítószilárdságú anyagokból készült szálakat. Ezek a szálak ellenállnak a csúszásnak és a hőképződésnek egy ideig. Természetesen többféle szálból készült farmer van, az egyszerűbbek csak az anyagszerkezetükben tartalmaznak némi kevlár szálat vagy valami nagy szakítószilárdságú anyagot, de vannak olyanok is, amelyek a csúszásnak kitehető helyeken belülről egy másik kopásálló réteg ráaplikálásával is meg vannak erősítve, hogy akár 200 métert is tudj seggen csúszni, ha ez lenne a hobbid. Az Overlord pont ilyen, de arról lejjebb találsz bővebb infot vagy a linken külön bemutatót.

A legjobbak pedig tartalmazzák a fent említett erősített anyagot és térdvédőt és csípővédőt is. Ezeknek számtalan kombinációjával találkozhatunk a motorosboltok polcain.

Tudtad-e?

A ma farmernadrág néven ismert ruhadarabot eredeti formájában egy favágó megrendelésére Jacob Davis szabómester készítette 1870-ben, aki az ehhez szükséges erős pamutszövetet Levi Strauss San Franciscó-i méteráru-kereskedőtől vásárolta meg. Annak érdekében, hogy a rávarrott zsebek minél erősebben tartsanak, Davis a sarkaikat szegecsekkel erősítette meg. A nadrágnak a munkások körében olyan nagy sikere volt, hogy egyre több megrendelést kapott rá. Készítésükhöz fehér vitorlavászon-szövetet és kék színű erős vásznat használt, ezeket mindig Strausstól szerezte be. A sikeren felbuzdulva Davis San Franciscóba költözött, társult Strauss-szal és 1873-ban szabadalmaztatták a nadrág kialakítását, különös tekintettel a zsebek szegecses megerősítésére. A kereslet főleg a kék nadrágok iránt mutatkozott, így ez terjedt el ?Levi?s? néven Kezdetben Straussék Európából vásárolták a szövetet, később egy amerikai gyár, az Amoskeag volt az állandó szállítójuk.

A farmernadrág amerikai megjelenése előtt 22 évvel, Magyarországon már sorozatban gyártottak olyan nadrágot, amely a mai értelemben vett farmernadrághoz hasonló volt. 1848-ban olaszok dolgoztak a szegedi várban. Vitorlavásznat gyártottak, amit kékre festettek, és ebből varrtak erős nadrágot a katonáknak.

(Ifjú koromban Levi’s márka rajongóként régebben mindennek utána olvastam ami a történetével kapcsolatos volt. A nagykönyvükben az a történet szerepelt, hogy az aranyásóknak sátoranyagból készültek az első farmernadrágok, amik rettentő erős vászonból voltak, és bírták a gyűrődést. )
Évi

 

Én legjobban a szűkebb szabású motoros farmereket szeretem, ezek azért is jobbak, mert a bennük található protektor nehezebben mozdul el a helyéről, mint a bőszárú, de kényelmesebb gatyóban. Van ilyen és olyan is a szekrényemben, úgyhogy tudom miről beszélek. Egy biztos, hogy egy kevlár farmerben nyáron majdnem olyan meleged lesz mint a kordura naciban, hiszen ezek a sűrű szövés és a belső réteg miatt nem túl jól szellőznek, de ha elesel legalább jobban megvédenek, mint az utcai nadrágok.

Amit mindenképp figyelj meg a vásárlásnál:

Az utcai farmer szára általában boka fölé ér csak a motoron

A rendes motoros farmernadrág nem csúszik boka fölé

Lássuk a felhozatalt partnereink kínálatából:

Alpinestars

Copper Ára: 57.000 Ft

Copper Out 60.000 Ft

A Copper Out Tech Denim egy városi ingázó farmer, amely a kifogástalan védelmet és a fejlett anyagszerkezetet ötvözi egyedülállóan stílusos és testreszabott formatervezéssel. Előre formált lábával és kiváló minőségű farmerjével a Copper Out kényelmesebb lesz az életkorral. A Copper és a Copper out között az a különbség, hogy az Out-ból ki tudod venni kívülről a térdvédőt.

Egyenes szabás A Copper belső CE minősítésű kivehető térdvédők, amelyek az Out modellben kívülről elérhetők, így kényelmesen eltávolíthatók és kicserélhetők. Belső aramid szálerősített panelek az ülepnél és a térdnél a kiváló kopásállóság érdekében. Kivehető csípővédő tépőzáras rögzítéssel A belső térdrekesz lehetővé teszi a protektor beállítását, hogy megfeleljen a különböző lábaknak. Előre formázott lábszerkezet az optimális motoros testhelyzethez.

Hevik

Ára: Stone 40.050 Ft

A Stone nadrágban Kevlár (aramid) betét van fenéktől combközépig. Illetve a térd részen rejtett cipzárral kívülről eltávolítható a CE minősített protektor, ami például munkahelyre érve gyors és egyszerű megoldás, hogy kényelmes utcai viseletté varázsold a motoros farmert.

A magasságában állítható térdprotektoron kívül csípőnél is protektor gondoskodik a további védelemről.

Női méretben is kapható.

Ár: Titan 52.000 Ft

 

Az a Titan anyaga hátul fenéktől combközépig, elől pedig sípcsontig kevlárral (aramid) erősített. Külsőre is sokkal technikaibb, motorosabb kinézetű, a sport és túra motoros nadrágoknál megismert térd fölötti gumírozás, valamint a láb közötti és térdhajlatban levő elasztikus betétek gondoskodnak a tökéletesebb testhez illeszkedésről és megfelelő szellőzésről, kifejezetten a motoros üléspozícióban. Deréknál is található gumírozás. Természetesen a CE minősítésű protektorok itt sem maradhatnak el, amik ráadásul magasságában állítható. Alul a csizmánál állítható, ami a nagysebességű motorozásnál biztosítják, hogy ne lobogjon.

Csak férfi méretekben kapható.

 

Adrenaline

Ára: 29.000Ft

Az Adrenaline egy lengyel cégen keresztül kerül az országba, amely az olcsó motoros farmerek kategóriájába tartozik. Az ülepénél tartalmaz kevlárszövetet, amelyet egy finom hálós szövettel még eltakarnak, hogy a kevlár szövet ne érintkezzen a bőröddel. A térdvédő ebben az egyszerűbb ütésre keményedő, de a jó hír, hogy opcionálisan tudsz bele csípővédőt is rakni, mert van erre kialakított hely.

A szabása egyenes fazonú és nem láttam még embert akinek nem állt volna jól. Tényleg jó fazon és kényelmes viselet. A térdnél elég szűk, hogy a protektor a helyén maradjon. Akár egész nap is simán elvagy benne és ez nem az a nagyon meleg fajta.

térdnél és fenéknél erősített anyag CE minősített belülről eltávolítható térdvédők

Icon

Overlord Ára: 43.560-52.000 Ft (méretfüggő az ára mert kifutó termék lett),

 

A kezdőképen ilyen farmert láttok. Ez az egyik kedvencünk amit a videóban is mutatok.

Több zseb a térdvédő megfelelő elhelyezéséhez külső és belső térdvédő rugalmas anyag a térd felett nagyon nagy szakítószlárdságú anyag a fenék résznél hosszú szár (hosszított fazon)

32, 34, 36-os méret készletről azonnal vihető!

TIMAX  Ára: 63.560

Az Icon csúcsnacija.

Rugalmas betétek ott ahol kell Kívülről kivehető térdvédő Lazább szabás

Icon 1000 Akromont 52.470 Ft

Anyagában DuPont erősítést tartalmazó anyaghasználat Lazább szabás Teljesen utcainak kinéző forma

*Az árak a 2018 februári állapotot tükrözik!

Ennél a ing-nyakkendő-öltönynadrág kombónál azért minden sokkal jobb

 

Hozzászólások Hogyan válassz motoros farmert? cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!