Honda PCX, elektromos és hibrid hajtással

Honda PCX, elektromos és hibrid hajtással

Hamarosan a motorkerékpárokban is főszerepet kaphat az elektromos hajtás A benzinmotorok károsanyag-kibocsátás szigorítása alól a motorkerékpárok sem mentesülnek. Bár a környezetre kisebb hatást gyakorolnak, kevesebben is vannak jelen az utakon, jellemzően kevesebb idei...

A benzinmotorok károsanyag-kibocsátás szigorítása alól a motorkerékpárok sem mentesülnek. Bár a környezetre kisebb hatást gyakorolnak, kevesebben is vannak jelen az utakon, jellemzően kevesebb ideig (hideg évszakok) , ezért a törvényhozók talán kisebb figyelmet fordítottak erre. Az euro 4-es motorok forgalmazását csak 2017-től tették kötelezővé. Ennek ellenére elkerülhetetlen az elektromos hajtás a kétkerekű kedvenceinknél, és ebben is élen jár a Honda az új PCX robogójával.

Az először 2010-ben bemutatott robogó alapjaira építve Honda két új hajtással bővítette a PCX kínálatát, benzinmotor mellett kapható lesz hibrid, és tisztán elektromos kivitelben is. A Milánóban szerény körülmények között bemutatott robogó 2018 elejétől csak az ázsiai országokban (Kína, Japán) lesz kapható, de biztos rövidesen hazánkban is forgalomba kerülnek az első példányok.

Garantált a siker? Nos, a robogók világában a PCX mindig is az élen járt, ami az újításokat illeti, gondolok itt a start-stop rendszerre, és az alacsony súrlódású benzinmotorra, ami legrosszabb esetben is 2,6 litert fogyasztott. Ilyen tulajdonságokkal például Csehországban az évente eladott 1600 példánnyal az egyik legsikeresebb kétkerekű. Hibrid, illetve elektromos hajtással hamar a nagyvárosok kedvence lehet.

A hibrid rendszer nagyszerű előnyt nyújt a meglévő technikai finomságok mellett. A rendszer magja egy szabadalmazott szénkefe nélküli ACG generátor, ami egyben az indítómotor feladatait is ellátja. A beépített nagy kapacitású akkumulátor kiválóan támogatja a kis aggregátot, ezzel még dinamikusabb és erősebb vezetési élményt kínál. A vezetési helyzettől függően az akkumulátort feltölti, vagy épp ellenkezőleg, áramforrásként használja. Előreláthatóan két benzinmotorral fogják gyártani, 125 és 150 cm3-es aggregáttal, bár ez utóbbi hazánkban kevésbé valószínű, hogy forgalomba kerül, bár nekünk is ilyen 150-es van. Bízunk benne, hogy megint kapható legyen a nagyobb motorral is. Elképzelhető, hogy alacsony sebességgel tisztán elektromos hajtással rövid utakat is megtehetünk, de erről még nincs pontos információ.

A PCX electric tiszta e-robogó lesz. A szükséges energiát 2db nemrég bemutatott Honda Mobile Power Pack akkumulátorcsomag fogja biztosítani, amely könnyedén eltávolítható és vezeték nélkül tölthető, terv szerint háztartási kisgépekben is használható lesz (pl. fűnyíró). Nehéz figyelmen kívül hagyni a hordozók kapacitását, ami 1kWh, így feltehetően majd egy 50 ccm-es robogóval lesz egyenértékű a teljesítménye, így ez talán nem lesz ideális az autók között szlalomozni Budapesten, de vidéken több mint kiváló lehet, ahol most is tökéletesen betölti szerepét egy smkp. Próbaüzemben terveznek csere töltőállomásokat is a Power Pack akkumulátoroknak, ami egy igen érdekes döntés annak tekintetében, hogy az autóiparban fix gyors-töltőkre épít mindenki. A hajtáslánc teljesen új, önálló Honda fejlesztés, kíváncsian várjuk az első tesztmotort belőle.

 

 

Hozzászólások Honda PCX, elektromos és hibrid hajtással cikkünkhöz:

Te lehetsz az első, aki kérdez, vagy hozzászól!
T
Tircsi András - Rendelhetõ e magyarországon?;Sziasztok! Érdekelne, hogy rendelhetõ e az elekromos PCX?
2022-08-02 11:17:00 Válasz