
K1600B: az új bagger-BMW
Concept 101 tanulmánya 2015 eleji bemutatóján a BMW Motorrad "mély benyomást keltően írta tovább" a bajor koncepciómotorok történetét. Most meg is valósult "a végtelen országutak motoros élménye", mégpedig immár sorozatgyártású motorkerékpár formájában - íme az új bagger, a BMW K 1600 B.
Karakteres vonalvezetés mélyre nyúló farkialakítással
Formai nyelvezete tekintetében az új, teljes egészében feketére (fekete futómű- és hajtáslánc-elemek) fényezett K 1600 B a bagger-modellek jellegzetes stílusában felel meg ezen elvárásoknak. Ezzel azon exkluzív custom-bike különlegességekre emlékeztetve jelenik meg, amelyek elsősorban az Amerikai Egyesült Államokban örvendenek nagy népszerűségnek.
A bagger alapvető jellegzetességei csepp alakú sziluettje, amely az első burkolatban éri el legmagasabb pontját, megnyújtott, hátrafelé ereszkedő vonalai, valamint e vonalvezetésbe harmonikusan illeszkedő, alacsonyra szerelt oldaldobozai, amerikai stílusban integrált hátsó lámpákkal. Új, teljes egészében krómozott kipufogódobok simulnak a menetiránnyal párhuzamosan, s így különösen harmonikusan a bagger-formavilágba.

Túlnyomórészt a BMW hathengeres túramotorkerékpárja, a K 1600 GT műszaki alapjaira épülve a K 1600 B teljes egészében új tervezésű farkialakítással valósítja meg hátrafelé ereszkedő vonalvezetését. A bagger modell így nem csupán különösen lapos és megnyújtott benyomást kelt, hanem új hátsó vázelemének köszönhetően jóval alacsonyabb üléspozíciót kínál az utas számára.
Újszerű kialakítású oldaldobozok és felhajtható hátsó sárvédő
Az oldaldobozok újszerű, laposabb fedéllel és mélyebb doboztesttel kiformált kialakítása különösen kényelmes és jó helykihasználású pakolást tesz lehetővé. A hátsó sárvédő a hátsó kerék könnyű kiszerelését segítve felhajtható.

Hangsúlyos megjelenés, hatékony szélvédelem
Kisméretű, dinamikus szélvédővel kialakított burkolata kifejezetten impozáns és erőteljes hatást kölcsönöz a K 1600 B számára. A különösen hatékony szél- és esővédelem érdekében a szélterelő szárnyidomok alatti oldalsó burkolati elemek mélyen hátranyúló formát kaptak. A motoros kezét szélterelő idomok védik. Hasonlóképpen harmonikusan illeszkedik e formai nyelvezetbe a két visszapillantó tükör, amelyek a mögöttes forgalomra való jó hátralátás érdekében aszférikus részt is magukban foglaló, nagy tükörfelületekkel rendelkeznek.
Dynamic ESA elektronikus futómű már alapkivitelben
Dynamic ESA elektronikus szabályzású futóművével, illetve annak Road és Cruise beállításaival az új K 1600 B a színvonalas kényelem, menetstabilitás és dinamika egyéni ötvözetével kínálja a motorozás semmi mással össze nem téveszthető élményét.

Road alapállásban a csillapítás teljesen automatikusan, a legmagasabb színvonalú kényelem és a mindenfajta útfelületen lehető leghatékonyabb vonóerő-átadás jegyében alakul. Cruise csillapítás-üzemmódban a K 1600 B ezzel szemben alacsony sebességtartományokban biztosít igen lágy, kimondottan kényelmes motorozást.
Új tolatássegítő rendszer és gyorsváltó
Igazán könnyű manőverezést tesz lehetővé a K 1600 B tolatássegítő rendszere, amely a baloldali kormánymarkolatról kényelmesen, egyszerű gombnyomással aktiválható. A motorkerékpár mozgása ezután a motorindító gomb megnyomásával indítható.

A tengelykapcsoló működtetése nélküli fel- és visszaváltások lehetőségét kínálja az extrafelszerelésként rendelhető Pro váltóasszisztens, amellyel a sebességváltások nagy része elvégezhető ilyen kényelmes módon.
Kényelmes lábtartópadok a ?Feet Forward? üléspozícióhoz
A BMW Motorrad kiegészítők, valamint a gyári extrafelszerelések kínálata nem hagyhat kívánnivalót a K 1600 B egyéni kialakítási lehetőségei terén sem. Ilyen például a kényelmes utas-lábtartópad, amely a vezető különösen kényelmes ?Feet Forward? pozíciót nyújtó hasonló elemeivel egészíthető ki. Az új K 1600 B karaktere 11 duplaküllős dizájn szerinti, kovácsolt könnyűfém keréktárcsákkal tehető még exkluzívabbá.
- Soros, hathengeres motor, 7750-es percenkénti fordulatszámnál 160 LE teljesítménnyel, 5250-es fordulatnál 175 newtonméter maximális forgatónyomatékkal, illetve Euro 4 minősítéssel
- Bagger-dizájn hangsúlyosan megnyújtott, áramvonalas sziluettel és lapos farkialakítással
- Alacsony hátsó vázelem a jelentősen mérsékelt hátsó magasság és a jóval alacsonyabb utas-üléspozícióval (-7 centiméter) a jellegzetes bagger-külső szolgálatában
- Gyárilag rögzített oldaldobozok újszerű felosztással és amerikai stílusban integrált hátsó lámpákkal
- Teljes egészében krómozott, vízszintesen elhelyezett kipufogódobok, bordázott végidommal
- Felhajtható hátsó sárvédő a kerék könnyű kiszerelhetősége szolgálatában
- Különösen hatékony szél- és esővédelem, szélterelő szárnyidomokkal és mélyen hátranyúló oldalsó burkolati elemekkel
- A bagger-modellekre jellemző rövid szélvédő, elektromos állítással
- Dynamic ESA elektronikus futómű már alapkivitelben Road és Cruise üzemmódokat kínáló, automatikus csillapítás-szabályzással
- Gyári extrafelszerelésként új tolatássegítő rendszer a kényelmes manőverezés szolgálatában
- Gyári extrafelszerelésként Pro váltóasszisztens a tengelykapcsoló működtetése nélküli fel- és visszaváltásokhoz
- autós és motoros BMW gyári alkatrészek jó áron a MotoPartsShop-ban
Hozzászólások K1600B: az új bagger-BMW cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.