
Ultrabrutál motorkerékpár
A svájci GS Mashin bemutatja az egyedi építésű XV950 Ultrát - a Yamaha bobbere szinte a felismerhetetlenségig átalakult
A svájci GS Mashin bemutatja az egyedi építésű XV950 Ultrát - a Yamaha bobbere szinte a felismerhetetlenségig átalakultA tél közeledtével a Yard Built platform egy újabb együttműködést indított el a Yamaha XV950 (a szériamotor tesztje) átalakítására. A svájci GS Mashin fiatal csapata színre lépett, hogy a népszerű "Sport Heritage" (így hívja a Yamaha) gépet egy teljesen egyedi köntösbe öltöztesse. A végeredmény, a Yard Built XV950 Ultra egy totális átalakulás, merőben új elképzeléssel, stílussal bővítve a "Yard Built" termékcsaládot.
Ez alól az Ultra sem kivétel. A hagyományos XV950-hez képest teljesen eltérő kinézetű: az egyedi építésű gép követi a Yard Built alapelveit, azaz az ötlet megvalósításához nem vághatják át a vázat, és hegesztést sem alkalmazhatnak. A gótikus építészet által ihletett motornál Tom azon dolgozott, hogy egy alacsony, sportos kinézetű gépet építsen nagyméretű, vékony kerekekkel és bilincses kormányrúddal, feltűnő színösszeállításban.

?Imádom, amit Tom művelt az XV-vel,? - nyilatkozta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termékmenedzsere. ?Rendkívül örülök, hogy a teljes mértékben radikális kinézet ellenére figyelembe vette alapelveinket, miszerint egy egyedi építésű motornak meg kell őriznie legfontosabb tulajdonságát, a vezethetőséget. Megőrizte az XV950 lelkét, miközben teljesen egyedi kinézetbe csomagolta, anélkül, hogy a vázon bármilyen vágást vagy hegesztést végzett volna. Ami szintén lenyűgöző, hogy a munkáinak 95%-ához mindössze néhány szerszámot, egy sarokcsiszolót, egy zsák homokot és egy kalapácsot használ!?

Az XV950 Ultra burkolata 1,5 mm-es acéllemezből készült kézzel, a rögzítőelemek pedig rozsdamentes acél csőből lettek levágva. A kisméretű Bates fényszóró az idomon belül kapott helyet, amelyet két Highsider irányjelző egészít ki. Az egyedi üzemanyagtartály szintén 1,5 mm-es acéllemezből, kézzel készült, amelynek a felső részét sajtolással alakították ki. Az alsó rész az eredeti XV950 üzemanyagtartályából lett levágva. A gép egyik kiemelkedő eleme a K-Tech által épített letisztult hátsó felfüggesztés-prototípus, amely a K-Tech védjegyének számító Bullit egységeken alapszik.

A kézzel készített farokrész egy Shin Yo hátsó lámpaegységet ölel körül, míg az ülés a Jose Rey Saddlery által szintén kézzel készített, bőrből készült munka. A gyönyörű, alumínium felső villakoronát az Asic Robotics készítette. Kinézete rendkívül letisztult, hiányoznak róla a kormányrúdemelő furatok. A kerekek igazi mesterművek. Az eredeti kerékagyakat felhasználva a hátul lévő 18 colos és az elöl található 21 colos keréktárcsák új küllőket és ABS-rendszert kaptak.

A végeredmény egy újabb, teljes mértékben egyedi modell a Yard Built termékpalettáján, amely révén a GS Mashin megszilárdította pozícióját az egyedi építőműhelyek között.
A három éve Tom Mosimann, a ?Niners? tagja által alapított GS Mashin a
visszafogott kézzel készült munkákat feltűnő, új dizájnötletekkel
ötvözi. Kisméretű berni műhelyében Tom azon dolgozik, hogy igazán egyedi
motorokat építsen, amelyek mind a funkcionális, mind a műszaki
követelményeknek eleget tesznek, így az általa épített gépek teljes
egészében menetkészek, nem csak kiállítási tárgyak.
Ez alól az Ultra sem kivétel. A hagyományos XV950-hez képest teljesen eltérő kinézetű: az egyedi építésű gép követi a Yard Built alapelveit, azaz az ötlet megvalósításához nem vághatják át a vázat, és hegesztést sem alkalmazhatnak. A gótikus építészet által ihletett motornál Tom azon dolgozott, hogy egy alacsony, sportos kinézetű gépet építsen nagyméretű, vékony kerekekkel és bilincses kormányrúddal, feltűnő színösszeállításban.

?Imádom, amit Tom művelt az XV-vel,? - nyilatkozta Shun Miyazawa, a Yamaha Motor Europe termékmenedzsere. ?Rendkívül örülök, hogy a teljes mértékben radikális kinézet ellenére figyelembe vette alapelveinket, miszerint egy egyedi építésű motornak meg kell őriznie legfontosabb tulajdonságát, a vezethetőséget. Megőrizte az XV950 lelkét, miközben teljesen egyedi kinézetbe csomagolta, anélkül, hogy a vázon bármilyen vágást vagy hegesztést végzett volna. Ami szintén lenyűgöző, hogy a munkáinak 95%-ához mindössze néhány szerszámot, egy sarokcsiszolót, egy zsák homokot és egy kalapácsot használ!?

Az XV950 Ultra burkolata 1,5 mm-es acéllemezből készült kézzel, a rögzítőelemek pedig rozsdamentes acél csőből lettek levágva. A kisméretű Bates fényszóró az idomon belül kapott helyet, amelyet két Highsider irányjelző egészít ki. Az egyedi üzemanyagtartály szintén 1,5 mm-es acéllemezből, kézzel készült, amelynek a felső részét sajtolással alakították ki. Az alsó rész az eredeti XV950 üzemanyagtartályából lett levágva. A gép egyik kiemelkedő eleme a K-Tech által épített letisztult hátsó felfüggesztés-prototípus, amely a K-Tech védjegyének számító Bullit egységeken alapszik.

A kézzel készített farokrész egy Shin Yo hátsó lámpaegységet ölel körül, míg az ülés a Jose Rey Saddlery által szintén kézzel készített, bőrből készült munka. A gyönyörű, alumínium felső villakoronát az Asic Robotics készítette. Kinézete rendkívül letisztult, hiányoznak róla a kormányrúdemelő furatok. A kerekek igazi mesterművek. Az eredeti kerékagyakat felhasználva a hátul lévő 18 colos és az elöl található 21 colos keréktárcsák új küllőket és ABS-rendszert kaptak.

A végeredmény egy újabb, teljes mértékben egyedi modell a Yard Built termékpalettáján, amely révén a GS Mashin megszilárdította pozícióját az egyedi építőműhelyek között.
Hozzászólások Ultrabrutál motorkerékpár cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.