
Man TT 2015 - ahogy Bitti látta
Az idei minden idők leggyorsabb TT-je volt, ráadásul a kegyetlen időjárással kellett megküzdeniük a csapatoknak és a versenyzőknek. Már az első két napon óriási pusztítást végzett a vihar: lakóautókat, sátrakat szaggatott szét... Reménytelennek tűnt az edzések lebonyolítása, aztán az első nap törlése után kezdődött elölről minden.
Sok volt a csillaghullás, sajnos történt jó pár baleset, ugyanakkor - tényleg - fantasztikus meglepetés eredmények is születtek. Ez utóbbival kapcsolatban megjegyezném, hogy akikkel az idei versenyeken csatáztam, vagy gyorsabb voltam ők, most mind 124-125 mérföldes köröket mentek... Ezért egy picit szomorú voltam, hogy idén nem tudtam ott lenni és én is ugrani egy ilyen óriásit...
Edzéshét. Mindig a newcomerek (újoncok) kezdenek az első napon. Barátom, Franck Petricola szuperül teljesítette az első napot a marshall mögött, akár a többi újonc. Sajnos a szerdai edzésén a Sulby egyenes elején halálos balesetet szenvedett... A feszített tempó miatt sajnos sok esés volt...

De térjünk inkább át az érdekességekre: gyári yamahahásként (Big Shut Milwaukee) a szigetre érkező favorit, Michael Dunlop újabb győzelmek reményében, de az új R1-en technikai gondoktól besokallva, egyszerűen a csütörtöki edzésen azt mondta Shaun Muir csapatfőnöknek, hogy tartsátok meg a fizetésemet, részemről ennyi: "Nem tudom azt mondani a Yamahának, hogy köszönöm, mert nem tartották be a szavukat és nem kaptam meg az új gyári fejlesztéseket! Ebből elég, én nyerni jöttem ide"
Michael Dunlop a tavalyi BMW-s győzelmei elismeréseként a csapatától megkapta ajándékba a stock motorját. Másnapra (péntekre) egy kisbusszal megérkezett Dunlop két "új" BMW-je a versenyre: a sajátja, és egy superbike kategóriás, egyenesen a BSB-ből. Ezekkel folytatta a TT-t, mire a Yamaha fogta magát és összepakolt, elutazott szigetről. Szerintem Michael egy igazi tökös gyerek!

Ezek után az edzések rendben folytatódtak. A legnagyobb favoritok (John McGuinness, Guy Martin) nem szerepeltek (ekkor még) a várakozásoknak megfelelően, viszont Bruce Anstey (Padgetts Honda) és Ian Hutchinson (PBM Kawasaki) hihetetlenül mentek, akárcsak James Hillier!
A versenyek
- Superbike TT (június 7., vasárnap): Bruce Anstey megnyerte élete első superbike versenyét a TT-n, Hutchy-t és Hilliert megelőzve. Guy Martin technikai probléma miatt feladta. Michael Dunlop egy óriásit esett (lásd a videót, itt alább), ami hatással volt a további, egész heti szereplésére. Szinte mindene zúzódott, de vállalta a további versenyeket. John McGuinness (csak) a 4-edik lett. Gary "GAZ" Johnson szintén bukott. A helyi menő Connor Cummins és Keith Amor is kiállt, műszaki hiba miatt.
M. Dunlop bukása, már a BMW-vel:
- Supersport, 1. futam (június 8., hétfő): a Supersport edzés előtt még stock edzés volt, melyen - a végtelenül aranyos és szerény - William Dunlop hatalmasat bukott. Ezzel a TT számára véget is ért... Érdekesség, hogy a tavalyi NorthWest 200 óta a két Dunlop fivér nem igazán áll szóba egymással... Most azonban - William esése láttán - Michael edzés közben lerakta a motorját és sérülten segített a marshalloknak a bátyját cipelni a hordágyon!
Az első SSP futam végeredménye tehát: Ian Hutchinson (Keith Flint, a Prodigy fronteberének csapatával) nyert, ami szenzáció. Második Bruce Anstey, harmadik Gary Johson. Keith Amor óriásot bukott, Michael Dunlop az előző bukás során szerzett fájdalmai miatt nem ment végig. Guy Martin (Tyco BMW) 30 másodperces büntetést kapott a boxutcában való gyorshajtásért.

- Superstock TT (június 9., kedd): folytatódott Hutchy sikerszériája, ismét nyert, bár végig 3 másodpercen belül csatáztak Michael Dunloppal. Megint Hillier volt a harmadik a verseny végéig, amikor Lee Johnston (BMW) leverte őt kemény 0.270 másodperccel... A tempó rettenetesen nagy volt, és a csaták is kiélezettek, egészen a legvégéig!
- TT Zero (június 10., szerda): az elektromos motoroknál csak 6-an értek célba, ami pedig számomra nagy boldogság volt, hogy John McGuinness végre nyert. Ez már a 22-edik győzelme lett így. Sokan nem voksoltak rá, hogy még nyer egy másik kategóriát is idén... A sorrend: 1. John McGuinness (Mugen), 2.Bruce Anstey (Mugen), 3. Lee Johnston (Victory), 4.Guy Martin (Victory), 5. Robert Wilson (Sarelosa), 6. Micko Sweeney (University of Notthingham) - és ezt csak azért írom le ilyen részletesen, mert egy magyar fejlesztés is folyamatban van számomra a következő TT-re! Ja meg mert Micko Sweeney nagyon jó cimborám lett az idei tesztek és versenyek alatt :) Amúgy John McGuinness új pályacsúcsot ment, 119.279 mérföldes körrel...

- Supersport, 2. futam (június 10. szerda): Már megint Hutchy :) 1.Ian Hutchinson (yamaha), 2. Bruce Anstey (Honda), 3. Guy Martin (Triumph). Michael Dunlop újra feladta a fájdalmai miatt, és sajnos Micko Sweeney is hatalmasat esett. Jelenleg is kórházban van, szerencsére az állapota kielégítő! Bukott még James Cowton, Shaun Anderson és Mark Miller nem ért célba - ő egyébként egész héten szenvedett a nagy kategóriában az EBR-rel.
- Lightweight TT (június 12., péntek): 1. Ivan Lintin (Kawasaki), 2. James Hillier (Kawasaki), 3. Michael Rutter (Paton) - ez volt Lintin első győzelme.
A F? VERSENY - Senior TT (június 12., péntek): Ian Hutchinson vezetett ismét, 2-3 másodperces előnnyel, de a második körben Jamie Hamilton irgalmatlan nagy bukása miatt, leállították a versenyt. Nem tudni pontosan, mi történt, csak azt, hogy Steve Mercerrel éppen nagyot csatáztak... A versenyt pár órával később rövidített, 4 körös futamként indították újra, és igen, John McGuinness nyert, úgy, hogy megfutotta a TT abszolút pályacsúcsát (és bezsebelhette 23-adik TT győzelmét! Michael Dunlop nagybátyjának, Joey-nak 26 van kérdés, John meg akarja-e ezt dönteni - erre talán még ő sem tudja biztosan a választ.
A top-rekord on-boardon:
A Senior sorrend tehát: 1. John McGuinness (Honda), 2. James Hillier (Kawasaki), 3. Ian Hutchinson (Kawasaki), 4. Guy Martin (BMW), 5. Michael Dunlop (BMW) - Dunlop sérülten az utolsó körben megfutotta minden idők második leggyorsabb körét, 132.515 mérföldes átlaggal! Az első 5 versenyző mindegyike 132 mérföldes kört teljesített, az első tíz pedig 130 mérföld felett jár már. A tempó és a verseny eszméletlen... Nagyon, nagyon bánom, hogy nem állhattam rajthoz egészségesen, a szuper csapatommal és a nagyon gyors BMW-vel.

Majd jövőre. Nagyon szorítok Jamie Hamiltonért: a sérülései nagyom súlyosak. Természetesen minden társamnak mielőbbi felépülést kívánok!

Az idén a TT volt (lett volna) a főversenyem a T&R motorsport team színeiben. Ez az ír NorthWest200-on elszenvedett bukásom, illetve bukásaink (Bitter csapatfőnöke, Stephen Thompson is csúnyát esett - a szerk.) miatt meghiúsult. A motorok péppé törve, barátom, csapatfőnököm "Hong Kong" Thompson pedig sokáig volt kritikus állapotban...
Így 2015-ben a fő versenyem ismét a Macau GP lesz, a rendezőkkel napi szinten tartom a kapcsolatot, és a 21-edik kiemelt vagyok - ott újra BMW-vel támadok! Pedig az utolsó pillanatig küzdöttem a TT-n való indulásért. Egyfolytában üzentek a versenyző barátaim, hogy "ugye megyek"?! Már repültem volna (a végső megállapodás a tavalyi csapatommal, a VRS Hondával) jött létre), azonban a folyamatos operációk miatt meghiúsult az utazásom. 29-én az idei teljesítményem miatt még 4(!) ingyenes ajánlat jött, csak menjek... De nem tudtam a sérüléseim miatt :(
Sőt, a cikk írásának pillanatában kiderült, hogy a bal kezem is el van törve... Ettől eltekintve nagyon boldog vagyok a sok meghívás miatt. Például gyári superbike Bimotát tesztelek az Oulton Parkban egy versenyen, és ezzel a csoda motorral versenyezhetek a Southern100-on is, ha addig a kezeim rendbe jönnek.
Utána júliusban a brazil(!) superbike bajnokságba hívtak meg. Először Interlagos volt a cél, de változott a naptár, így Ayrton Senna pályáján kezdünk, és gyári, de 2014-es Yamahával versenyezhetek. A brazil bajnokságban több versenyen is részt veszek: Interlagos Makaó után lesz 2 héttel.
Ezen kívül augusztusban Oregon államban tudok menni három versenyt egy 2014-es stock Kawával. A csapatnak kellek, én meg örömmel megyek az új pályákra. Még ami szuper, hogy az ausztrál superbike bajnokságban is versenyzek a Macau GP előtt a Mozo GP betétfutamán - ide Davo Johnson barátom hívott meg. Tehát minden várakozáson felül, nagyon jól alakul számomra!
Rengeteget edzek és nagyon sokat fogytam, ami szintén segít a gyors menésben! A TT második felvonásban megy! Mindjárt...
/Bitti 6_11
Hozzászólások Man TT 2015 - ahogy Bitti látta cikkünkhöz:
Kezelhetjük az adataidat?
Alulírott, az "Elfogadom és küldöm" gomb megnyomásával - az Általános Adatvédelmi Rendelet (GDPR) 6. cikk (1) bekezdés a) pontja, továbbá a 7. cikk rendelkezése alapján - hozzájárulok, hogy az adatkezelő a most megadott személyes adataimat a GDPR, továbbá a saját adatkezelési tájékoztatójának feltételei szerint kezelje. Tudomásul veszem, hogy a GDPR 7. cikk (3) bekezdése szerint a hozzájárulásomat bármikor visszavonhatom, akár egy kattintással.